BoazNovax säger: Moand Välkommen! Så damerna här har väntat på dig. Och nu är du äntligen här.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

LarsA
Skapat 2020-03-09 av LarsA, man, 64 år, Stockholms län.
Israels tio förlorade stammar

Jag snubblade över denna 20 år gamla dokumentär film av Simcha Jacobovici på Youtube.
den har bra video kvalitet ( fullHD ) men är inspelad år 5757 som syns på en filmruta. ( dvs 1997 )
Simcha gör alltid fantastisk film.

Filmen handlar om hur Simcha och hans team spårar de tio förlorade stammarna från nordriket Israel.
kunskap som inte är enkel att få tag på. Mycket sevärd.



Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-03-10 av Anonym
Låter intressant! Ska jag kolla på vid tillfälle. Tack för upplysningen!
Ferguson
#2. Publicerat 2020-03-11 av Ferguson

Jag snubblade över denna 20 år gamla dokumentär film av Simcha Jacobovici på Youtube.
den har bra video kvalitet ( fullHD ) men är inspelad år 5757 som syns på en filmruta. ( dvs 1997 )
Simcha gör alltid fantastisk film.

Filmen handlar om hur Simcha och hans team spårar de tio förlorade stammarna från nordriket Israel.
kunskap som inte är enkel att få tag på. Mycket sevärd.



Jag är inne i halva filmen och den är intressant att se. Att det fanns judar i Nagaland som blev förföljda av den kristna majoriteten och att det fanns judiska församlinger efter Sidenvägen ända in i Kina var nytt för mig!
LarsA
#3. Publicerat 2020-03-12 av LarsA

Simcha Jacobovici Gjorde en serie med TV-avsnitt om intressanta Bibliska <-> Arkeologiska samband.
Ca 50 avsnitt med titeln " The Naked Archaeologist" Du kan börja här :
BoazNovax säger: Moand Välkommen! Så damerna här har väntat på dig. Och nu är du äntligen här.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen