Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-11-20 av Anonym.
Mer musik!
Idag släppte jag två nya låtar för allmänt lyssnande. Trodde inte det skulle bli mer efter förra albumet, men dessa två eftersläntrare ville också ut. Enligt mina goda vänner som hjälper mig lyssna efter fel i ljudbilden (jag hör inte själv så bra pga min hörselskada) så är detta något av det bästa jag gjort. Om nu det säger så mycket...

https://open.spotify.com/album/2ol7TXrvJw7LCwYVNLK3FX?si=c2z7cNzyQ1eWIKKqNSrfVg


https://music.apple.com/se/album/into-my-sanctum-single/1487842790

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-03-08 av Anonym
Min spellista kallad Jesus på Spotify, inte egen musik. Din musik är för övrigt i min smak och jag ska lyssna igenom den ikväll. Hittills tycker jag det låter bra, och jag får tacka för detta
Anonym
#2. Publicerat 2022-10-23 av Anonym
Det finns mycket bra musik, och all musik får inte plats här. Men några låtar med bra text, med mera skulle kunna vara.

Himlen är oskyldigt blå - Ted Gärdestad - youtube

Och Sjuttonde balladen - Hootenanny singers - youtube.

Den första låten är en kandidat till nationalsång i mina ögon iallafall, och snudd på profetisk, skriven av Kenneth Gärdestad antar jag, före sin tid...vet inte om han hade en tro på Jesus, Gud vet, men texten är enorm.

Den andra låten har Taube skrivit, och Cornelis och Hootenanny med flera sjungit. En låt om sina ovänner, nederlag, omständigheter, snubblande och ensamhet, att kämpa i motvind mot alla odds.

Det borde finnas nån låt om äkthet och det som är sant och värt att hedras också kanske finns det en sådan låt nånstans. Någon som tror gott och talar väl om en, även när man inte är närvarande och som är ens vänner på riktigt och finns där i ur och skur, står kvar. Talar tro och vill veta av en.
Godfrey Birtills gjorde en låt som handlade om otro. Inget växer i en sådan miljö. "Unbelief is a barren field" heter den låten. Sedan finns givetvis de som talar liv och tro, som Simon Ådahls låt, " Jag talar liv i dig" om hur Gud kanske tar dig tillbaka till din bakgård du lekte som barn, och sjunger den låten i ansiktet på dig, för att du ska veta att du inte är själv och Gud känner dina dagar och ser dig hela tiden. Älskar en om ingen annan än gör det, så är man ärad i Guds ögon.
Anonym
#3. Publicerat 2022-10-23 av Anonym
Gud använder hela sin Församling på jorden, och till mig kom Gud som en pil fjärran ifrån från förkunnare från Kenya, USA, Kina, Frankrike, England, Indien, med flera ställen.
En klasskamrat gav mig ett bibelord efter en lektion på bibelskolan, ( Jer.31:3 ), jaha, tänkte jag...det säger mig inget nu...men över 10 år senare kom Gud till mig som en pil fjärran ifrån med liv...talade tro in min situation just då...Det bibelordet jag fick hade den den helige Ande lagt i mitt bakhuvud...i väntan på sin uppfyllelse, det var meningen att jag skulle komma ihåg det, och mindes till och med stunden och vem som gav mig lappen med bibelordet. Jesus sade en gång, till oss som tror, det jag gör nu förstår ni inte just nu, men längre fram kommer ni att förstå, när ordet får liv. Och den helige Ande påminner och väcker, och kanske skakar om en lite.