BoazNovax säger: ”Din sol ska aldrig gå ner, din måne ska aldrig försvinna, för Herren är ditt eviga ljus, dina dagar med sorg är förbi.” Jesaja 60:20
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-10-06 av Anonym.
Falska profiler
Börjar bli fundersam svårt att veta vad som är riktiga kontaktförsök eller inte. Får meddelanden ibland ofta inte mycket text lite info ibland på engelska eller lite dålig svenska och ofta vill de prata utanför sidan. Har haft kontakt med ett troll. Ett gillande men inget svar på ett mejl är ny i detta och förstår inte detta riktigt. Hur tänker ni vad möter ni?

Svar på inlägg

Tillit
#1. Publicerat 2019-10-07 av Tillit
Kommer regelbundet sådana meddelanden och du kommer snart att känna igen dem. Och det är alltid en mejladress med redan i första mejlet. Svara inte på den. De vill åt din mejladress för att skicka reklam och annat.

Sen är språket ofta så förfärligt dåligt så du ser ju trovärdigheten.
Tillit
#2. Publicerat 2019-10-07 av Tillit
Med tanke på ett par trådar som är på gång här på forumet just nu så trodde jag först att din rubrik var "Falska profeter" :D
snömannen
#3. Publicerat 2019-10-07 av snömannen
Hej Koggan! Ja precis som tidigare skrev så är de dom som vill att man ska skriva på deras mejl, eller att dom ska komma åt din mejl. Hur som helst,,, de är ju trist,,, har själv blivit lurad flera gånger, men nu känner man fort igen dom..
Anonym
#4. Publicerat 2019-10-07 av Anonym
Tack ja börjar se ett mönster trist som vanligt...
Anonym
#5. Publicerat 2020-05-22 av Anonym
Fick 3 meddelanden igår under loppet av några timmar,
av tre olika profiler....som är enastående lika


Falska profiler? Eller bara en slump att de alla läst samma mall?

1.
Anonym
#6. Publicerat 2020-05-22 av Anonym

Fick 3 meddelanden igår, av tre olika profiler, som är enastående lika
Falska profiler? Eller bara en slump att de alla läst samma mall?

1. Hej, hur mår du idag. Du ser vacker ut och du har ett glittrande leende.

2. hej hur mår du idag, du ser vacker och du har ett gnistrande leende

3. Hej, hur mår du idag? Trevligt att träffa dig, du ser vacker ut och har ett glittrande leende.
Anonym
#7. Publicerat 2020-05-22 av Anonym
Ja, garanterat fejkprofil RRosen jag har fått exakt samma meddelande som dig nr.1.
Anonym
#8. Publicerat 2020-05-22 av Anonym
Skulle man inte kunna svara på dessa sannolika fejkprofiler som så:
Å vad snäll och go du verkar vara. Jag hade gärna samtalat med dig, du min "drömman"! Men mitt mål är att finna en verklig man, där vi tillsammans finner våra drömmar. So, "hit the road Jack, and....."
Anonym
#9. Publicerat 2020-05-22 av Anonym
Svar #5. Postat i dag kl 05:53 av RRosen.
Fick 3 meddelanden igår, av tre olika profiler, som är enastående lika
Falska profiler? Eller bara en slump att de alla läst samma mall?

1. Hej, hur mår du idag. Du ser vacker ut och du har ett glittrande leende.

2. hej hur mår du idag, du ser vacker och du har ett gnistrande leende

3. Hej, hur mår du idag? Trevligt att träffa dig, du ser vacker ut och har ett glittrande leende.

Svar #6. Postat i dag kl 06:30 av Tess77.

Ja, garanterat fejkprofil RRosen jag har fått exakt samma meddelande som dig nr.1.

Ja men visst är det märkligt att alla tre skriver nästan exakt samma mening?
Det är tre olika profiler och betalande medlemmar eftersom de kan skicka meddelanden.
Alla tre finns på foto bland de 20 senast registrerade på första sidan, så färska fejkisar.

Undrar vad de är ute efter? Blir lite nyfiken vad avsikten är...? Jag menar, funkar det med trivialt smicker?
Anonym
#10. Publicerat 2020-05-22 av Anonym
På en annan dejtingsida har jag fått ett helt identiskt mail av sju män. Det är ganska långt och personligt, så första gången tror man det är på riktigt
BoazNovax säger: ”Din sol ska aldrig gå ner, din måne ska aldrig försvinna, för Herren är ditt eviga ljus, dina dagar med sorg är förbi.” Jesaja 60:20
Skriv Skriv här Skriv i megafonen