Höstlöv säger: Våra liv kan se olika ut vad gäller förutsättningar & livsvillkor. Ofrivillig ensamhet av partner/vänner finns överallt. Bjud över nån, det är helg!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-08-16 av Anonym.
Om att pröva profetiska budskap


Ett profetiskt budskap till Sverige och landets kristna

"Sweden - A microcosm of the world to come"

https://www.youtube.com/watch?v=k0JWrwNBG44

Det står skrivet att vi ska” pröva allt och behålla det goda”. Pastor Lewis Clementson nämner Kennet Hagin som någon slags inspiratör. Ringer det några varningsklockor? Är budskapet från Gud?

Svar på inlägg

sanningssökare
#1. Publicerat 2019-08-16 av sanningssökare
Missade det, var det i denna filmen som han nämnde Kennet Hagin som en inspiratör. Men hur kan då dessa två vara tillsammans och verka jobba åt samma håll?

Det jag kände under videon, var att detta rör sig om två ärligt kristna personer som predikar Ordet! Har inte hört dem så mkt så jag har inte någon förutfattad mening. Vet inte jättemycket om var de står i frågor.

Kanske att det slängs in lite människotankar i filmen emellanåt. Som om det är Löwen som har tagit Sverige till den plats sverige är idag. De politiska ledarna är ju väldigt överens om väldigt mycket numer. Och framför allt martyren Palme gjorde de stora onda förändringarna i sverige. Hörde en föreläsning med Claes Hedberg författaren till boken En ovänta vändning. Och fick för mig okänd information om Palme, när jag hörde det så tänkte jag..... ja inte underligt att han utstrålade sådan ondska och gjorde sådana ondskefulla åtgärder i det svenska samhället. Förr var det en tydlig motpol mellan socialdemokratin och moderaterna och centerpatiet tex. den finns inte längre känns det som. Att kalla Löwen den dummaste personen i världen känns som ett människobudskap. Säg att han jobbar för ondskan men att säga att han är den dummast... då blev det människo budskap. Fast Löwen är ovanligt korkad det är ju en sanning i sig i och fö sig.

Men en väldigt fridfull atmosfär där vid inspelningen, där Ordet var i centrum. Gillade vad de sa!!!
Anonym
#2. Publicerat 2019-08-16 av Anonym
Jag har kollat och kan berätta vad som sägs, och nu kan ni bedöma om det är från Gud eller inte.

De säger att detta är "directly from Jesus himself".

De säger att genom Löfvéns ledning av landet så måste kristna "turning up the heat" och inte sitta och ingenting göra. "Get right or get off."
Gud tillåter att kaos i landet finns för att kristna ska söka Gud av hela sitt hjärta. Och alla ursäkter ska försvinna.
Vi kommer att se på Sverige vad som kommer att hända i resten av världen. Sverige visar vägen för den världsvida kyrkan. Vi ska visa vad man ska göra och inte ska göra för att lyckas komma närmare Gud.
Sverige är det första landet att behöva gå ner på knä inför Gud och rycka upp sig. Det är ingen dom över Sverige den här gången. Sverige är inte värre än många andra länder i väst.
De säger "Jag vet inte varför Gud valde Sverige...kanske för att ni som stadsminister har "the single dumbest man alive"."
Sverige leder befälet när det gäller att rena kyrkan.
När kaoset stiger så är ni frestade att tro att allt är förlorat och att ni ingenting kan göra. Men ingenting är omöjligt för Gud. Gud har svaret.
Sverige kommer att hamna i mitten av förstörelsen. När Gud "throughs you against the wall" så är det för att förbereda er för att uthärda tider som kommer.
Det handlar om att onda krafter kontrollerar Sverige. det är inget politiskt krig som pågår. Det är Guds plan för den yttersta tiden. Det är ett andligt krig. Det här är vad som händer i Sverige. Det kommer inte att finnas någon hjälp från något annat parti i Sverige.
Om det här kriget fortsätter så kommer ingenting som Sverige hade förut att finnas kvar. Hur det blir är mycket upp till kyrkan i Sverige. De måste bli av med alla lögner. Sionismens ande måste slängas ut från kyrkan, och andra "diceases" som infekterar kyrkan, som Svenska lutherska kyrkan som inte är kristen längre utan kulturmarxism.

(Sedan vänder de sig till ofrälsta som tittar.)
Du måste ta ett beslut: Att kämpa på Guds sida med Jesus som ledare eller på Satans sida. Genom att inte ta ett beslut så står du på Satans sida, för att du då hör till världens furste.
Vid speciella tillfällen i livet så kommer en längtan in i ditt hjärta. Så har du då två val. Du kan välja att sätta på de satanistiska kanalerna SVT och TV4 och titta på dem eller att sitta och reflektera och söka Guds närvaro.
För Gud är inte alltid där, men ibland i ditt liv kan han knacka på dörren till ditt hjärta och fråga om du vill släppa in honom.

Ni kommer att behöva övernaturlig kraft för att möta det som ska komma i Sverige. Men det är ert val om ni ska välja det eller avstå från det.
Anonym
#3. Publicerat 2019-08-16 av Anonym
Asterix....
Jag vet inte vad du menar om att de har Kennet Hagin som inspiratör.. Det enda de säger om honom är att de citerar honom. Att Hagin har sagt att kristna fokuserar på två saker som Paulus har sagt när det gäller helande, att han har en törntagg och att han inte helade en person.
Fast de kanske har anammat hans läror? Vet du något om det?

Hagin ska vi inte följa och lyssna på. Han undervisa om suspekta saker, om JDS-läran och framgångstelogi.

Här är ett av de mest kända mötena. Titta på de okontrollerade skakningarna som folk får från 4:30 min. Det är inte den Helige Ande. Liknar mer kundaliniryckningar..
Kan ni tänka er Jesu lärjungar bete sig så här?
Det enda "konstiga" som människor tyckte att de gjorde var att tala nya tungomål, på främmande språk som de som lyssnade själva kände igen.

https://www.youtube.com/watch?v=rC3guG_Ao_Q
Anonym
#4. Publicerat 2019-08-17 av Anonym

Tack Ljus och salt för din fina sammanfattning. Jag reagerar lite på några saker jag inte känner igen. Lewis säger att han har en uppenbarelse direkt från Jesus själv. Jag är skeptisk, eftersom jag tror att Jesus endast talar genom Bibeln och denna är den slutgiltiga och sista uppenbarelsen. På samma sätt reagerar jag när någon säger ”DHA sa till mig” etc. och detta då inte står i Guds ord. Visst tror jag att DHA leder men inte så direkt och högtravande. Det är som inom pingstsammanhang där man menar att det finns två nivåer av kristna, de som är ”döpta i DHA” och de som inte är det. Faktum är att alla kristna som inte är namnkristna har DHA och det övriga är osunt fokus på upplevelser.

Att Hagin citeras utan varningsflagg är också illavarslande. Då ges intrycket att man ställer sig bakom villfarelserna också.

Samme Lewis påstår sig ha besökt himlen och författat en bok om det. Har inte själv tagit mig tid att se den videon, men jag blir skeptisk. Är det Kristus som är i centrum eller en människa med märkliga upplevelser och läror som inte verkar vanliga i NT, bortsett från hos apostlarna, men de var unika, för de hade fått sin auktoritet och utrustning direkt av Jesus själv när han gick på jorden.

Att de säger det är ingen Dom över Sverige ställer jag mig också frågande till. Rom 1 talar om ”Guds vrede som drabbar all gudlöshet”. I övrig kan jag hålla med om det de säger, att det är på detta viset; Gud kan driva tillbaka de onda krafterna som styr Sverige genom de kristnas omvändelse från falska läror, som sionismen. Håller också med sanningssökare att det var en fridfull atmosfär, vad det nu betyder.



Anonym
#5. Publicerat 2019-08-17 av Anonym

”Teaching by Lewis Clementson about his visits to heaven”

https://www.youtube.com/watch?v=rC3guG_Ao_Q

Anonym
#6. Publicerat 2019-08-17 av Anonym

”Teaching by Lewis Clementson about his visits to heaven”

https://www.youtube.com/watch?v=7cLIuo8nUvM&t=12s

Nu har jag sett den. Benny Hinns namn nämns. Jag får intrycket att Lewis är någon typ av amerikansk framgångsteolog och trosförkunnare. Det liksom räcker inte att bara tro på Jesus och det enkla evangeliet.
sanningssökare
#7. Publicerat 2019-08-18 av sanningssökare
Asterix....
Jag vet inte vad du menar om att de har Kennet Hagin som inspiratör.. Det enda de säger om honom är att de citerar honom. Att Hagin har sagt att kristna fokuserar på två saker som Paulus har sagt när det gäller helande, att han har en törntagg och att han inte helade en person.
Fast de kanske har anammat hans läror? Vet du något om det?

Hagin ska vi inte följa och lyssna på. Han undervisa om suspekta saker, om JDS-läran och framgångstelogi.

Här är ett av de mest kända mötena. Titta på de okontrollerade skakningarna som folk får från 4:30 min. Det är inte den Helige Ande. Liknar mer kundaliniryckningar..
Kan ni tänka er Jesu lärjungar bete sig så här?
Det enda "konstiga" som människor tyckte att de gjorde var att tala nya tungomål, på främmande språk som de som lyssnade själva kände igen.

https://www.youtube.com/watch?v=rC3guG_Ao_Q
Håller med inte är det Gud som är där, liknar som sagt kundalinaryckningar! Men detta att få folk att skratta är ett bra trick för att sänka garden verkar det som när man ser dessa skrattrörelser dra fram. Men det står ju att männisor också trodde att de redan hade börjat dricka fast det var tidigt på dagen. Så nog var det lite action där i Jerusalem.
Anonym
#8. Publicerat 2019-08-18 av Anonym
aa
Anonym
#9. Publicerat 2019-08-18 av Anonym

"What if the Swedish government fails to protect you?"

https://www.youtube.com/watch?v=EdlDoOr9kqY&t=1s

En video som jag tyckte var riktigt bra, fast jag inte fattar 100 procent av allt.

Höstlöv säger: Våra liv kan se olika ut vad gäller förutsättningar & livsvillkor. Ofrivillig ensamhet av partner/vänner finns överallt. Bjud över nån, det är helg!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen