Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2019-01-19 av Anonym.
Ingen tycks klara testet.
Om inte ens en biskop klarar nålsögat, hur ska då en afghansk tonårskille passera som kristen?
Över 20 000 hade i går eftermiddags gjort testet som väckt ilska över Migrationsverkets kristendomsförhör.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vmoGJp/kristna-rasar-mot-testet-skapad-av-djavulen-sjalv

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-01-19 av Anonym
de lär sig att ljuga och fuska givetvis. de visar vart skåpet ska stå, att man kan trampa på Sanningen i detta landet. det är den jävliga andens verk. den som uppmuntrar andra att ljuga och som belönar sådana hemskheter.

senaste gången jag låg inlagd på psyket medelst LPT så frågade jag överläkaren om det är så att han får ljuga för patienterna, och vad svarar han? jo, "jag kan inte ljuga".....

sen var det någon sjuksyrra som var med och snackade om att det faktiskt är så i lagen så bad jag henne gå iväg och hämta bevis för detta och hon går iväg och kommer tillbaka med ett informationsblad för patienter. ALLTSÅ - HALLÅ - ÄR DET NÅGON HEMMA?
Tillit
#2. Publicerat 2019-01-19 av Tillit
Något lurt är det med resultatet på hemsidan. Jag vet ju att det bara var en fråga jag missade helt och kanske ett par småfel till, så en manuell rättning hade nog gett 80% snarare än de 36% rätt jag fick med informationen ”nej du ör definitivt inte kristen”. Men en stackars asylsökande på de frågorna??

Känns som att de som gjort sidan har ett syfte att drämma till migrationsverket. Men ska man göra det bör man väl göra det med sanningen?
Anonym
#3. Publicerat 2019-01-19 av Anonym
man kan också fråga sig vem det är som vill ha afghanska småpojkar till detta land.

"stackars" my ass. de hoppar och skuttar som om de hade vunnit megavinster när de kommer över gränserna.

men visst, om Herren Jesus Kristus lett den eller den afghanska småpojken till våra gränser, och myndigheterna stoppar barnen p.ga att de inte klarar något liknande test, måste väl ses som katastrof.
Anonym
#4. Publicerat 2019-01-20 av Anonym
Den kristna tron blir i testet något vi skall finna genom intellektet, inte hjärtat. Tänk alla våra småbarn som inte har en aning om frågorna i testet, dessa tillhör Gud står det, men det jordiska styret säger Nej.

De allra minsta, de som inte klarar en utfrågning av detta slag, hör till de som tar emot Jesus som ett barn, och "det ni gjort mot en av dessa mina minsta det har ni gjort mot mig."

man blir ledsen i hjärtat av att läsa detta test eftersom det bortvisar alla.. visst finns det oärlighet i människan men testet kastar även ut alla ärliga Guds barn i kylan..
Anonym
#5. Publicerat 2022-10-21 av Anonym
Nej, inte jag iallafall, klarar av att vara perfekt och leva upp till allt bibeln säger, men livets Andes lag blir mer och mer skriven i mitt hjärta ju mer den helige Ande för mig in i hela sanningen i Guds ord. Världen känner inte den helige Ande...men de som tagit emot Jesus känner honom, eller kommer att lära känna honom. Den helige Ande ska tala om det som ska ske. Det är hjälparen och sanningens ande.
När man kommer till tro spretar man som vresig stubbe åt alla håll, och man kan försöka att käbbla och vara sur på den helige Ande, men man förlorar jämnt i slutändan. Man har kanske gamla perspektiv och uppfattningar sedan tidigare om till exempel Israel, för det hade jag. Men inte nu längre...Gud formar de som kommer till tro efter Guds ord i bibeln, är det någon som kan den, så är det den helige Ande. Vi har sanningar som borde ligga i lögnboxen, och saker vi tror är lögn i sannings boxen, den helige Ande börjar rensa upp och forma oss...men vi har också sanningar som är sanna, och lögner som är lögn. Men Gud börjar arbeta och slipa på oss efter sitt ord, och vill forma oss som Guds barn. Man blir också annorlunda mot hur världens ande är, som gör att vi lyser i denna värld, människor märker att vi är annorlunda på ett sätt som berör dem på det ena eller andra sättet. Kanske inte som Leopold i filmen "Kate och Leopold", man är ingen hertig från 1800 talet, men man är annorlunda, däremot är vi en del utav ett konungsligt Prästerskap genom Jesu blod. Och man kan ibland känna sig som en främling i allt det nya. Även om man inte blir som Leopold, och filmen är bara en film och allt är inte uppbyggligt i den, men lite som en liknelse på att vara annorlunda. En man från gamla Sverige som inte finns längre, men som måste försöka leva i det nya så långt det är möjligt, men det finns en gräns där med hur långt man kan sträcka sig...en dag.
Anonym
#6. Publicerat 2022-10-21 av Anonym
Man må vara som en vresig stubbe som spretar åt alla håll och en ful ankunge som letar efter sin tillhörighet när man kommer till tro.
Men under tiden kanske Gud arbetar på en, och formar en till en svan som förhoppningsvis hittar sin tillhörighet i anden.

Och man har sin synd i sig, man är inte perfekt, men man har den synd Gud ser att man har och inte den ens fiender och människor säger att du har.

( Romans 7 ( part 1 ), sin and law - youtube )

( Who will deliver us - Ontario calvary chapel - youtube )

( Rista en svan ur trä och epoxi - BM sculptures - youtube)
Anonym
#7. Publicerat 2022-10-24 av Anonym
...
Anonym
#8. Publicerat 2022-10-24 av Anonym
...
Hörru, "anonym", vem du nu är - tycker du att detta är lämpligt socialt beteende? Att spamma valda trådar med skiljetecken för att få upp dem i listan över senaste aktivitet? Jag förstår din tanke. Men anledningen till att trådar inte alltid ligger i "senaste aktivitet"-listan är för att folk samtalar om annat. Man har kanske inte mer att tillföra i andra ämnen. Det du gör, översatt till en fysisk situation är, att du kommer fram till människor som står och pratar och diskuterar - och avbryter och bestämmer att de nu ska prata om "detta och detta". Eller att de ska kommentera det du tidigare sagt i ämnet, som ingen kommenterat.

Nu får folk gå in på Forumfliken och leta upp de trådar de var aktiva i för att så fortsätta skriva. Medan du inte har tillfört något nytt i de trådar du bestämt att vi ska läsa och skriva i.