Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2013-07-29 av Anonym.
Att ge feedback på någons presentation
Hej!

Någon som vill ta och ge feedback på presentationer? Jag tänkte mig i första hand maila med den som är intresserad, snarare än att skriva synpunkterna via Forumet.

Det kan vara både sådant som är "självklara" hinder:
- "Jag skulle inte fråga om en date för att du har barn sedan tidigare, och det är inte något jag känner mig redo för".
- "Jag tror vi har för stor ålderskillnad, och dessutom vill jag bo centralt i en storstad och det skriver du att du inte vill"
till sådant som är mer knutet till presentationen:
- "Du verkar ta det där med tro för allvarligt. Jag vill vara lite mer 'lagom'"
- "Du skriver inget om musik och musik är något som är viktigt i mitt liv, så därför är det inte intressant"
och givetvis
- "Det där om att du är/gör/har XXXXX är något som lockar mig, och som jag gärna ser hos en livskamrat".

Någon som är intresserad av att få/ge lite kommentarer? Det kunde vara kul att få andras synpunkter framför allt om ni inte lockas av min presentation. Meningen är ju inte att den ska vara intressant för alla, utan "träffa rätt". Jag ger dig gärna motsvarande kommentarer själv.

Svar på inlägg

AllanE
#1. Publicerat 2013-07-29 av AllanE
Hmmm....
Jag förstår inte riktigt vad du vill ha ha för sorts respons?
Är det allmänt om svar på profiler?
Eller gäller det din egen profil?

Exemplen som du ger, är det sådana responser som du själv har fått?
Sådant du själv har skrivit?
Påhittade exempel?

Hälsningar

Allan
Anonym
#2. Publicerat 2013-07-30 av Anonym
Jag menade i första hand på min egen presentation. De var påhittade exempel men med baktanken att "det här har jag tänkt om andras och det kan andra tänka om min fast åt andra hållet", t.ex. har jag sett presentationer som går ut på att han vill bo centralt i en storstad och jag kände att det är inte något som intresserar mig, så jag gick vidare till nästa presentation. I det fallet tycker jag att det var bra att det stod en sådan sak, för vi hade antagligen inte velat ha ett gemensamt liv ändå, och slapp "ödsla" energi på det som troligtvis inte ger något ändå.

En person jag känner hade en profil där jag när jag läste den fick uppfattningen att hans församling var ganska "avvikande". Jag visste att han tillhör en normal pingstförsamling, och att det mest var en formulering som gjorde att jag, om jag inte känt honom, undrat om det var en sluten sekt eller så. Det tänker man inte på själv när man skiver personligt om sig själv.
Anonym
#3. Publicerat 2013-07-30 av Anonym
Att privat dyka på någon och resonera över dennes text borde kunna ge något för båda. Vida mer än att kommunicera över vad som ligger på dagens tallrik o liknande som spritt sig som ogräs bland oss.(Är jag med länsstyrelsens kemikalie-körkort överkäslig).
Anonym
#4. Publicerat 2013-08-04 av Anonym
Tack till både Bergmanfan och AllanE för era brev till mig om saken. Det har givit mig bra input även om jag inte hunnit ändra min profil ännu.
sthlmslilja
#5. Publicerat 2013-12-05 av sthlmslilja
Nu har jag och get dig lite feedback, hoppas du inte misstolkar den? Du eller andra får gärna ge mig feedback på min profil.

Happy hunting.
Anonym
#6. Publicerat 2013-12-06 av Anonym
Spelar det så stor roll egentligen om man får feedback på sin presentation? Jag beskriver mig själv och den man jag vill träffa. Om jag ändrar profilen så att den ska "passa", så fler ska bli intresserade, då blir det ju fel. Blir lite full i skratt, för flertalet män jag ger en vink om att jag finns, går inte ens en gång in på min sida. Undrar vad det beror på? Utseendet? Det är då aldrig nån som har klgat förut. De som läser min presentatiion förklarar, med standardfrasen, eller med egna ord, att vi inte passar ihop, att jag inte är rätt kvinna. Det tar ca 2 minuter, så undrar vad det beror på?
Anonym
#7. Publicerat 2013-12-07 av Anonym
Mjauuu!
AllanE
#8. Publicerat 2013-12-07 av AllanE
Spelar det så stor roll egentligen om man får feedback på sin presentation? Jag beskriver mig själv och den man jag vill träffa. Om jag ändrar profilen så att den ska "passa", så fler ska bli intresserade, då blir det ju fel....
Jo, feedback kan vara bra, men bara om man verkligen önskar att optimera sin profil. Man måste komma ihåg att det finns många som inte är så bra på att uttrycka sig skriftligt, men kan vara bra partners ändå. Om då profilen säger: "jag är tråkig och har inga intressen...", och det inte stämmer med verkligheten, så missar man ju en massa möjligheter att träffa någon som man passar ihop med.

Sak samma med fotografiet (om man nu sätter in något). Jag har observerat att väldigt många här sätter in första bästa foto som råkar hoppa upp ur byrålådan. Väljer man ett sådant foto, så signalerar man att sitt utseende bryr man sig inte om. Det är förstås helt OK, om man verkligen är sådan. Men i så fall har man begränsat sitt urval av möjliga partners till dem som inte heller tycker att utseende betyder något.

Samma signal läser jag själv hos den som inte sätter ut något foto. Det är helt OK, men för min egen del så kontaktar jag aldrig någon som har den inställningen.

Den som t.ex. har en katt som profilblid vill väl tala om om antingen "katter är viktigare för mig än människor", eller "jag har katt, den som inte gilla katter göre sig inte besvär" eller "till min läggning är jag som en katt".

Såväl text som bilder i profilen bör ge en så god beskrivning som möjligt av vem och hurudan man är. Det kan en del behöva hjälp med, och i så fall är feedback bra.

Hälsningar

Allan
Anonym
#9. Publicerat 2013-12-07 av Anonym
Behöver man verkligen hjälp med sin presentation om man ber om hjälp att granska den? Dem du beskriver Allan verkar ju inte ens inse att de inte har ett vinnande koncept. Gamla foton? Ja, är man smalare, har mer hår (gäller män), långt hår (gillar visst män, tror jag) och ser yngre ut så tycks man tro att man är Guds gåva till mannen/kvinnan.

Att man inte har foto, eller har ett djur, en blomma etc., behöver inte betyda att man är ointresserad eller tycker djuret är viktigare. Det känns som en konstig förklaring, tycker jag. Jag skulle tro att det finns folk som itne vill skylta med vem de är för vem som helst. Det kanske inte är så roligt om man är lärare och upptäcker att man har elever som också säker en käresta. Skulle jag ha foto om jag vore polis, jobbade på fängelse (med tanke på att det förmodligen finns en del även på denna site som sitter där)?

För många är det kanske också skämligt att vara ensam och inte hitta någon att leva med IRL. Kan bara tala för mig själv, men inte är det något jag skryter om, att jag känner mig fruktansvärt ensam ibland, att jag tycker det är vansinnigt tråkigt att leva ensam.
Anonym
#10. Publicerat 2013-12-07 av Anonym
Behöver man verkligen hjälp med sin presentation om man ber om hjälp att granska den? Dem du beskriver Allan verkar ju inte ens inse att de inte har ett vinnande koncept. Gamla foton? Ja, är man smalare, har mer hår (gäller män), långt hår (gillar visst män, tror jag) och ser yngre ut så tycks man tro att man är Guds gåva till mannen/kvinnan.

Att man inte har foto, eller har ett djur, en blomma etc., behöver inte betyda att man är ointresserad eller tycker djuret är viktigare. Det känns som en konstig förklaring, tycker jag. Jag skulle tro att det finns folk som itne vill skylta med vem de är för vem som helst. Det kanske inte är så roligt om man är lärare och upptäcker att man har elever som också säker en käresta. Skulle jag ha foto om jag vore polis, jobbade på fängelse (med tanke på att det förmodligen finns en del även på denna site som sitter där)?

För många är det kanske också skämligt att vara ensam och inte hitta någon att leva med IRL. Kan bara tala för mig själv, men inte är det något jag skryter om, att jag känner mig fruktansvärt ensam ibland, att jag tycker det är vansinnigt tråkigt att leva ensam.
Väldigt bra skrivet Gudrun2. Mycket klarsynt!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden