Spelar det så stor roll egentligen om man får feedback på sin presentation? Jag beskriver mig själv och den man jag vill träffa. Om jag ändrar profilen så att den ska "passa", så fler ska bli intresserade, då blir det ju fel....
Jo, feedback kan vara bra, men bara om man verkligen önskar att optimera sin profil. Man måste komma ihåg att det finns många som inte är så bra på att uttrycka sig skriftligt, men kan vara bra partners ändå. Om då profilen säger: "jag är tråkig och har inga intressen...", och det inte stämmer med verkligheten, så missar man ju en massa möjligheter att träffa någon som man passar ihop med.
Sak samma med fotografiet (om man nu sätter in något). Jag har observerat att väldigt många här sätter in första bästa foto som råkar hoppa upp ur byrålådan. Väljer man ett sådant foto, så signalerar man att sitt utseende bryr man sig inte om. Det är förstås helt OK, om man verkligen är sådan. Men i så fall har man begränsat sitt urval av möjliga partners till dem som inte heller tycker att utseende betyder något.
Samma signal läser jag själv hos den som inte sätter ut något foto. Det är helt OK, men för min egen del så kontaktar jag aldrig någon som har den inställningen.
Den som t.ex. har en katt som profilblid vill väl tala om om antingen "katter är viktigare för mig än människor", eller "jag har katt, den som inte gilla katter göre sig inte besvär" eller "till min läggning är jag som en katt".
Såväl text som bilder i profilen bör ge en så god beskrivning som möjligt av vem och hurudan man är. Det kan en del behöva hjälp med, och i så fall är feedback bra.
Hälsningar
Allan