Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2013-06-07 av Anonym.
Äntligen Strålande Sommarväder på gång ..
Tänk vad fint vi har det med vår Nordiska Natur... som nu står i full blom. I år har jag verkligen tagit mig tid till att njuta av Naturen. Är ju så Fantastiskt med allt som nu slagit ut... man kan ju bara njuta av det...

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2013-06-07 av Anonym
Det är bara SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ underbart i naturen, så man är andlös.
Anonym
#2. Publicerat 2013-06-07 av Anonym
Njuter varje dag, varje stund, jag bor mitt i den här vackra naturen i mitt hus på landet, härligt!
Anonym
#3. Publicerat 2013-07-08 av Anonym
Tänk vad fint vi har det med vår Nordiska Natur... som nu står i full blom. I år har jag verkligen tagit mig tid till att njuta av Naturen. Är ju så Fantastiskt med allt som nu slagit ut... man kan ju bara njuta av det...
SOMMAREN ÄR HÄR NUUU!!!!! Det är så underbart i Guds vackra skapelse, man bara njuter o bara ÄR!
Badar solar, cyklar, plockar smultron och sommarkantareller. Och alla fåglar o insekter jobbar med att se till sina ungar och att överleva sommaren. Var inne i en ladugård här om dagen hos en bonde och där hade en svala byggt ett bo till sina ungar vid en ingång och boet var såå litet så ungarna låg på hög eftersom de blivit så stora nu, men de låg så tätt så tätt och staplade på varnadra helt stilla, fantastikst! :)
Anonym
#4. Publicerat 2013-07-08 av Anonym
Passande psalm från 1937 års Svenska Psalmbok:

G476

3. Men du, o Gud,

som gör vår jord

Så skön i sommarns

stunder, Giv att jag aktar

främst ditt ord Och

dina nådesunder.

Allt kött är hö, Och

Blomstren dö, Och

Tiden allt fördriver;

Blott Herrens ord förbliver

Anonym
#5. Publicerat 2013-07-30 av Anonym
Verkligen RIKTIG GAMMALDAGS SOMMAR i år.
Har varit så gott med strålande sol och värme i massor.
Nu kan man ju verkligen vidbränna sig om man vill och tar sig tid.
Hoppas att det håller i sig hela augusti.
Anonym
#6. Publicerat 2013-07-30 av Anonym
Oj Håkki, jag önskar mig regn! Gräset har börjat knastra där man går och växtligheten ropar efter fukt. Här i alla fall.....
Anonym
#7. Publicerat 2013-07-30 av Anonym
Samma här... blir ingen svamp i år och mycket annat torkar också bort. Lovades regn idag så att v får se hur det går med det. Lite tryckande värme så att det vore nog gott med ett rikligt regn i några dagar.
Anonym
#8. Publicerat 2013-07-30 av Anonym
Ja fara för kantarellerna nu!! Och björkarna har gulnat o tappar sina löv här hos mig, trist!! Men jag har njutit av sommaren och det varma soliga vädret, men regn är ju nödvändigt. Inte för mig men för vår vackra natur. :)
Anonym
#9. Publicerat 2013-08-06 av Anonym
Nu verkar vädret bli normalt igen i Augusti. Kan t.o.m med bli så att vissa svampar och bär kan få lite mer fart nu då det kommer lite regnskurar ibland. Nu är det bara att njuta av sensommaren vad väder det än blir. Fisket kan ju också bli bättre nu då det blir kallare i vattnet.
Kapten
#10. Publicerat 2025-05-28 av Kapten
Heh, ja du har rätt, svinkall maj och oklar juni, vet inte om man ska hurra så mycket för specifikt den nordiska naturen, mer sommar mindre vinter tack. En sommmar som börjar i juli och vissnar i början av augusti, nä...
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristna Dejtingpodden