Ben säger: Hej Turbotant! Tack detsamma, Gud välsignelse över dig.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-06-27 av Anonym.
Gustav Kasselstrands (AFS) tal till nationen

Gustav Kasselstrands (AFS) tal till nationen på Vimeo.

Vad tycker du? Kommentera gärna!

https://vimeo.com/276176730

Ursprungligen publicerat på youtube, men censurerat av Google efter påtryckningar av regeringen Löfvén. Ett klart uttryck för valfusk riktat mot ett hos valmyndigheten registrerat parti; Alternativ för Sverige. Men varför, om Sverige är en demokrati?





Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2018-06-27 av Anonym
Bra att man förbjuder Nazisterna pedofilerna mm
SweKiwi
#2. Publicerat 2018-06-27 av SweKiwi
På vilket sätt blev det »censurerat«?

Har du någon källa?

/ Kiwi
Anonym
#3. Publicerat 2018-06-27 av Anonym

Gustav Kasselstrands (AFS) tal till nationen på Vimeo.

Vad tycker du? Kommentera gärna!

https://vimeo.com/276176730

Ursprungligen publicerat på youtube, men censurerat av Google efter påtryckningar av regeringen Löfvén. Ett klart uttryck för valfusk riktat mot ett hos valmyndigheten registrerat parti; Alternativ för Sverige. Men varför, om Sverige är en demokrati?





Jaha då är högerpropagandan igång igen. Du brukar regelbundet komma med något liknande.
Det hade varit en fördel Om det gått att blockera dina inlägg här på KD så att jag sluppit läsa det du skriver. Tyvärr kommer jag inte ihåg ditt namn här på KD. Hade jag gjott det så hade jag sedan länge slutat läst det du skrivit.
Jag är här för att finna en livskamrat. Fortsätt du med ditt så fokuserar jag på mitt.
Anonym
#4. Publicerat 2018-06-27 av Anonym
Bra att man förbjuder Nazisterna pedofilerna mm
Vilka pedofiler?
Anonym
#5. Publicerat 2018-06-27 av Anonym
Jaha då är högerpropagandan igång igen. Du brukar regelbundet komma med något liknande.
Det hade varit en fördel Om det gått att blockera dina inlägg här på KD så att jag sluppit läsa det du skriver. Tyvärr kommer jag inte ihåg ditt namn här på KD. Hade jag gjott det så hade jag sedan länge slutat läst det du skrivit.
Jag är här för att finna en livskamrat. Fortsätt du med ditt så fokuserar jag på mitt.
Men du - du slipper läsa vad Asterix eller någon annan skriver. Det är helt frivilligt att gå in på någon tråd alls på detta forum. Du sparar både tid och humör. ;)
Anonym
#6. Publicerat 2018-06-28 av Anonym
På vilket sätt blev det »censurerat«?

Har du någon källa?

/ Kiwi
Filmen plockades bort från Youtube. Källan är Fria tider och AFS.
Anonym
#7. Publicerat 2018-06-28 av Anonym
Ja ha. Då var vänsterpropagandan i gång igen. Tyck rätt eller håll käft. De odemokratiska vänster packet förnekar sig aldrig. Sprider sitt hat överallt - Leva Livet. De säger sig vara för demokrati men kan aldrig stå ut med att någon har en åsikt som inte går hand i hand med deras egen. Då ska man kasta sten eller skramla med nycklar eller spela trombon och störa en sammankomst av ett parti som kommit till Riksdagen genom ett demokratiskt val. Själva drar de sig inte för att använda våld mot meningsmotståndare men när de själva får smaka på lite brutna armar och utslagna tänder så heter det att det är ett "anfall mot demokratin". Jävla ynkryggar. Jag har träffat många av er typ i mitt tidigare liv och det är alltid samma sak. Stora i truten när ni är i grupp, men snälla som kaninungar när ni känner er i underläge. Nä du, Leva Livet. Kryp du tillbaka under din sten och sätt dig o bläddra i Maos Lilla Röda.
Anonym
#8. Publicerat 2018-06-28 av Anonym

Gustav Kasselstrands (AFS) tal till nationen på Vimeo.

Vad tycker du? Kommentera gärna!

https://vimeo.com/276176730

Ursprungligen publicerat på youtube, men censurerat av Google efter påtryckningar av regeringen Löfvén. Ett klart uttryck för valfusk riktat mot ett hos valmyndigheten registrerat parti; Alternativ för Sverige. Men varför, om Sverige är en demokrati?





Först måste jag erkänna att jag inte visste vem denna man är, så jag googlade honom. Sedan är hans retorik... lika full av floskler, som vänsterns eviga malande om det han kritiserar med motsatsen - är.
För mig är inte detta förskönande av Sverige något alternativ. Det är lika lite önskvärt som vänsterliberalismen som brett ut sig och lagt sig som en kvävande filt över allt i landet.
Det är förtäckta odemokratiska önskningar av ett land ingen vettig person vill leva i - lika lite som när marxismens ideologi tagit över (vilket håller på att förverkligas också).

Historiskt sett kan vi se hur det går när vänstern fått för mycket utrymme under för lång tid i länder som arbetat på demokratiska processer under en lång tidsrymd - och det verkar som denne man nu är ytterligare ett sådant alternativ.
Som kristen kommer jag inte ens överväga någon av vänsterns alternativ eller nationella högerpartier. Röstar på Kristna Värdepartiet. Som erbjuder ett alternativ mellan alla dessa diken.
SweKiwi
#9. Publicerat 2018-06-28 av SweKiwi
Filmen plockades bort från Youtube. Källan är Fria tider och AFS.
Tips inför framtiden: När man kommer med sådana här påståenden, är det nog bäst om man ser till att ange källa och gärna även länka till denna. Det underlättar för alla.

Filmen är förresten inte bortplockad, utan innehållet har blockerats i ett antal länder – däribland Sverige. Man kan tycka att det är samma sak, men man måste göra skillnad mellan att en film raderas helt och att den blockeras efter landsdomäner. Olika länder har olika regler. YouTube ansåg tydligen inte själva att filmen bröt mot deras egna regler, för då hade den försvunnit helt. Genom en VPN-anslutning kunde jag se filmen om jag låtsades att jag var i bland annat Australien.

Sedan går det inte att säga att det är just regeringen som ligger bakom blockeringen. Vem som helst med ett Google-konto har möjlighet att anmäla filmer de inte gillar. YouTube kan lika gärna ha gått på sådana anmälningar.

För övrigt är det rätt komiskt med Kasselstrands tre inaktiva mikrofoner.

/ Kiwi
Anonym
#10. Publicerat 2018-06-28 av Anonym
Jag tycker egentligen att hela "tal till nationen- grejen" blev högtravande och lite märklig, även om det varit bra att partiledarna fått meddela sin vision och inte bara tillåtits hoppa mellan sakpolitiska frågor.

Min känsla är att Kasslern gav efter för påtryckningar från medlemmar och sympatisörer i den är frågan faktiskt. Afs gjorde inget tal till nationen på länge, trots att tex F!, MED och NMR hakade på SvT's idé om ett sådant tal. Jag tror dessutom att det hade varit bättre att strunta i det.
Det sagt, så tycker jag att Afs gjort en skaplig insats rörande detta tal. Däremot blir det märkligt för folk att lyssna till om de inte känner till politiken. Människor är så vana vid att partier ska vara ideologiskt bundna att de (vad jag märkt) först har väldigt svårt att förstå vad Afs egentligen är för ett parti.

Att MSM och Regeringen sätter in den makt de har för att försvåra för medborgare som vill ta tillbaka makten över sina egna liv, och då också partier som vill leda detta parlamentariska arbete, är knappast något att finna märkligt i dagens Sverige. För att travestera Reinfeldt:
Om man lever på att piska upp hat mot ett korrupt system, och verbalt attackerar landets adel, då får man räkna med att samma adel försvarar sig med näbbar och klor.

Afs kommer, till skillnad mot SD, aldrig "släppas in i värmen" eftersom Afs inte vill in i värmen. Detta vet också partitoppen. Istället för att prata om att regimen motverkar partiet kan vi se det som helt självklart. Demokrater har de aldrig varit, dagens regim, utan de gör sitt jobb bara; vilket är att överföra makten från fria folk till en liten global elit.
Ben säger: Hej Turbotant! Tack detsamma, Gud välsignelse över dig.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen