Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-05-05 av Anonym.
"Att glädja sig med den som är glad och gråter med den som gråter"
Tänk att det ska vara så svårt att visa kärlek till nästan idag? Många vill ha den andres framgång (i vad som helst) men är inte beredda på att ta hans eller hennes slit. De vill ha det, men inte villig arbeta för det. Mött mycket avundsjuka i mitt liv, även bland systrar i fd. församlingen. Jag själv har aldrig känt så mot andra? Vad är felet? Det stavas...avundsjuka. Men är man en person som bjuder till, mår hyfsat bra- så inte tänker man att inte glädjas med dom som lyckas?

Nu väljer jag många nya vänner- för de gamla har tagit slut. Jag anser idag att det kan vara skadligt för evighet om man inte sätter ner foten för vissa personer. De som inte kan glädjas med mig, är inga riktiga vänner. Angående avundsjukan: Att en fågel flyger över ditt huvud är normalt, men när kråkan bygger bo, då har det gått för långt. Det är inte hälsosamt att vara för snäll helt enkelt. "Det krävs två för att åstadkomma en god relation, men det krävs endast en för att rasera den."

Dem som medvetet är avundsjuka- kan bli ledsna, och känna självömkan men de är inte speciellt intresserade av de sår som de förorsakar andra. Vänner med negaivt mönster som själ din energi, livsglädje och goda humör. Har man omgivits av sådana människor för länge- kan man ha skadast allvarligt.

Men jag tror att man kan bryta av det, inte vara rädd för att bli ensam. Bryta upp helt enkelt- snällt men vänligt. Tänk att vakna upp bredvid sin äktenskapspartner- och känna sig som en främling t.ex? Hua! Nä, ta bort energitjuvar i ditt liv- arbeta på att visa kärleksfull omtanke till alla du möter. Utan lär känna människor som är bra luftrenare, dem som andas ut hopp, energi och kreativitet. Sprid frid- allt annat är betydelselöst! Jag är inte rädd för att bli lite ensam ett litet tag...Gud ser vad varje person behöver...



Vårhälsningar Maja

Svar på inlägg

Huldah
#1. Publicerat 2018-05-05 av Huldah
Jag känner igen det du beskriver!

Tänker att det är ett teckenför vår tid!
Anonym
#2. Publicerat 2018-05-06 av Anonym
Svar: Jo, det är väl så. Men mest smärtsamt är det när det kommer inifrån ens egen familj- som ska vara en sfär där man ska vara trygg. Men, viktigt också vara medveten om när någon söker sig till en, att det är av ärliga avsikter? Och i Bibeln kan man ju läsa om när Jesus satte ner foten, drog en gräns och lät inte Judas stjäla Marias glädje :)

Maja
Roffe
#3. Publicerat 2018-05-07 av Roffe
Jag känner igen det du beskriver!
Tänker att det är ett tecken för vår tid!

Människorna i de sista dagarna
2 Tim3:

1 Det skall du veta, att i de sista dagarna blir tiden svår. 2 Då kommer människorna att tänka bara på sig själva och på pengar; de blir skrytsamma, högmodiga, fräcka, olydiga mot sina föräldrar, otacksamma, ogudaktiga, 3 kärlekslösa, oförsonliga, fulla av förtal, obehärskade, våldsamma, främmande för allt gott, 4 svekfulla, hänsynslösa och inbilska. De älskar njutningar mer än Gud. 5De bär fromheten som en mask men vill inte veta av dess kraft. Håll dig borta från dem
Anonym
#4. Publicerat 2018-05-07 av Anonym
Ja, visst är det så! Tänker ofta på Romarbrevet. Jag försöker bara förstå hur man ska kunna leva i en värld, fullt av människor som man blir beroende av i jobbet, som granne, släkt osv. Där man tvingas vara med dem man har sett är oärliga? Lika barn leka bäst...är väl mest att föredra.
Anonym
#5. Publicerat 2018-05-10 av Anonym
Jag har en son som brukar beklaga sig över hur andra beter sig och att de handlar fel, jag brukar svara att hur andra än beter sig så är det viktigaste att DU inte gör så mot någon annan. Jag försöker och hoppas innerligt att jag själv lever som jag lär i slutändan ska vi alla stå inför han som dömmer.
Marbell
#6. Publicerat 2018-05-10 av Marbell
Det finns inte idag det finns människor som vill visa Att de har mycket kunskap om Gud, Att de är snälla goda och trevliga men för att upphöja sig själv men inte från hjärta! Det finns en här som för att jag skrev lite fel behandlade mig som förvirrat och blockerade mig! Men efter skriver jättemycket på alla sidor och försöka visa sig ja jättegott kristen.

Man vill känna sig älskad hur man är, Inte för att man är duktig kristen, Om man försöker vara god då man blir manipulerad också!

Man söker kyrkan för att redan man behöver lösningen men några gånger man får mer kärlek än i kyrkan. I världen kan du vara dig själv det är ingen som dömer dig, men i kyrkan ska man var jätteduktig annars Man blir åt sidan.

Man har kunskap Och man upphöjde sig själv, och efter. Men vem älskar på riktigt den hemlöse eller den som är jätte smutsig, Den som blev våldtagen, den som levde smutsigt i livet! Alla är så rena och så fina och så Vita, Åh nej jag ska gifta mig med någon som har jätte goda värderingar, hon ha en stor familj, har levt hela sitt liv ren, Och Ha pengar och ett bra yrke, Och vet inte mycket mer.... men gifte sig inte med personen. Hitta med alla dessa saker.
Vad är det som är skillnad mellan världen o inte alla kyrkor men många ingen.
Marbell
#7. Publicerat 2018-05-10 av Marbell
Och varför inte visa till såna personer att de beteer sig så, det bara gå ifrån dem personer.