Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-10-27 av Anonym.
Träning
Det finns en sak som håller mig vaken på nätterna. När man styrketränar talar man i termer som 'övning', 'set' och 'rep'. En övning innehåller ex tre set, med ex 10 repetitioner i varje. Problemet med termen 'rep' är att den är en upprepning av ett tidigare utförande/genomförande/repetition. När man då utövar en repetition, menar man ett utförande. Men egentligen borde det innebära två utföranden, eftersom en repetition är en repris på just det utförandet. Så hur kan en repetieion vara=ett utförande? 10 rep innebär 11 utföranden, osv. Kan vi inte komma överens om att nästa gång vi går på gymmet, så säger vi 'utförande' istället för rep. Det blir så förvirrande annrs.:)

Svar på inlägg

Huldah
#1. Publicerat 2018-06-16 av Huldah
Gymmet är riktigt tråkigt ställe tycker jag. Jag tränar hellre till god dansmusik.

När man rör musklerna är man klok om man tänker på följande: 1) alla celler har en kalciumpump! 2) När man läser till läkare får man lära sig: "musklerna kontaktioner är beroende av kalk!"
smålänning i norr
#2. Publicerat 2018-06-16 av smålänning i norr
Träning är bra för många jag tränar med röjsåg
Huldah
#3. Publicerat 2018-06-16 av Huldah
Träning är bra för många jag tränar med röjsåg
Ja vi är skapta för att röra våra muskler! För det behöver vi kolhydrater o kalk. Vem kör sin bil utan bensin???
Anonym
#4. Publicerat 2018-06-17 av Anonym
Träning är bra för många jag tränar med röjsåg

Visst, men lyssna till den ljuva rösten

Pompilia Stoian - Te mai iubesc si-acum - 1966

https://www.youtube.com/watch?v=xh_4OzfGEjk