Ben säger: Hej Turbotant! Tack detsamma, Gud välsignelse över dig.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-10-15 av Anonym.
Icke troende ihopmed en jehovas
Finns de någon mer här än jag som är icke troende men är ihop med en som är jehova??

Svar på inlägg

huldah
#1. Publicerat 2017-10-30 av huldah
Finns de någon mer här än jag som är icke troende men är ihop med en som är jehova??
Menar du Jehovas vittne? "Jehova" är Guds namn!
Anonym
#2. Publicerat 2018-05-06 av Anonym
Jehovas vittnen är inte kristna :) förstår inte hur du orkar vara ihop med en jehovasvittne, spelar ingen roll odm du e troende eller icke men jehovas vittnen är bara för mycket
Anonym
#3. Publicerat 2019-01-18 av Anonym
man är inte en "jehova" EN ÄR HERREN OCH HELIG (Jesus Kristus) ÄR HANS NAMN!

passa er för att döma en annan människas tro. det distansierar er frälsningen, enligt vad HERREN SAGT

15. The man who judges the faith
and beliefs of his brothers distances
himself from salvation, for in his
pride and folly He tries to be equal to God
.


dessutom kan jag tillägga att jag är nära vän med en person som är medlem i den såkallade kyrkan "jehovas vittnen" och trots vad andra människor har sagt om relation, att vi inte är vänner och att han ser mig som djävulsdyrkare, och det är inte sagt av nån som känner någon av oss dessutom! trots detta, så är jag tämligen säker på att min vän inte tror på allt som "vakttornet" skriver i sina skrifter eller säger åt sina medlemmar att tro på. min vän är en bibeltrogen människa!

dock finns det ju såklart djävulska översättningar av den heliga bibeln men jag är också tämligen säker på att HERREN JESUS KRISTUS kan hjälpa en från Djävulens kontroll över språken! nyckeln heter ÖDMJUKHET!

plus: http://trumpetcallofgodonline.com/index.php5?title=To_the_Church_Who_Bear_My_Name%2C_Who_Neither_Know_My_Church_nor_Remain_in_My_Body

förresten kan jag upplysa om att jag fick en syn, tror det var 2014, drygt ett år efter att HERREN JESUS KRISTUS SKAPAT MIG ETT NYTT OCH RENT HJÄRTA I MIN SJÄL, och det var som om jag fick se människors som slogs, och medans de fightade så var det som om de blev medvetna om min närvaro och så glodde de på mig och frågade vad namnet Jesus Kristus betyder. det är så jag kommer ihåg synen nu, men samtidigt har jag ett minne som säger mig att det var änglar som bad mig att kolla upp vad det står i den heliga bibeln om namnet Jesus. får se hur eller om minnet skiftar sig till imorgon, har faktiskt druckit ett par öl ikväll.
Anonym
#4. Publicerat 2019-01-19 av Anonym
Man ska inte döma andras tro. Men man ska tala om vad som är rätt och fel. Kärlek det är att säga sanningen. Den enda vägen till Fadern är att ha Jesus Gud som sin frälsare. Det har inte JW. Den som förnekar att Jesus är Kristus Gud är antikrist. Sen säger bibeln gå inte i ok med en otroende en som inte har samma tro.
Anonym
#5. Publicerat 2019-01-19 av Anonym
citat: "kärlek är att säga sanningen"

låt oss gå tillbaka till den heliga skriften;

"If any man among you seem to be religious, and bridleth not his tongue, but deceiveth his own heart, this man's religion is vain. - James 1:26

1 John 3:18
Little children, let us not love in word or speech but in deed and in truth.

James 3
…6And the tongue is a fire, the very world of iniquity; the tongue is set among our members as that which defiles the entire body, and sets on fire the course of our life, and is set on fire by hell.

John 15:13
Greater love has no man than this, that a man lay down his life for his friends.

Proverbs 21:23
He who guards his mouth and his tongue, Guards his soul from troubles.

Proverbs 13:3
The one who guards his mouth preserves his life; The one who opens wide his lips comes to ruin.

Death and life are in the power of the tongue: and they that love it shall eat the fruit thereof.? Proverbs 18:21?

Proverbs 10:19
When there are many words, transgression is unavoidable, But he who restrains his lips is wise.

Matthew 12
…35The good man brings good things out of his good store of treasure, and the evil man brings evil things out of his evil store of treasure. …36But I tell you that men will give an account on the day of judgment for every careless word they have spoken. 37For by your words you will be acquitted, and by your words you will be condemned.” 38Then some of the scribes and Pharisees said to Him, “Teacher, we want to see a sign from You.”…
Anonym
#6. Publicerat 2019-01-19 av Anonym
Man ska inte döma andras tro. Men man ska tala om vad som är rätt och fel. Kärlek det är att säga sanningen. Den enda vägen till Fadern är att ha Jesus Gud som sin frälsare. Det har inte JW. Den som förnekar att Jesus är Kristus Gud är antikrist. Sen säger bibeln gå inte i ok med en otroende en som inte har samma tro.
Du har helt rätt.
Jehovas vittnen tror att Jesus är ängeln Mikael, och det är alltså inte Gud.
Sedan ska vi älska och inte döma, och det har du också rätt i.
Men det räcker inte att tro på vissa bitar i Bibeln och vara en god människa, utan det är endast Jesus Kristus som frälser. Sanningens evangelium är det.
Anonym
#7. Publicerat 2019-01-19 av Anonym
Har möt Jahovas vittne och dom är kristna som jag har förståt
Anonym
#8. Publicerat 2019-01-19 av Anonym
de som säger att "jehovas tror si och så" är lögnare. bara Gud vet om vad varje människa tror.

att eller snarare om, det nu står på t.ex jw organisations hemsida att Jesus Kristus inte mördades på ett kors TILL EXEMPEL - så betyder inte det att alla gruppens medlemmar tror det här eller ens att de lär ut det till andra.

sluta döm andra människors tro, det distansierar en från frälsningen!
Anonym
#9. Publicerat 2019-01-19 av Anonym
Gå in på deras hemsida och läs vad de tycker om dem som kallar sig kristna, de kallar oss "kristenheten" och att vi är avgudadyrkare.
Eller leta på min tråd här som heter "Är Jehovas vittnen de "sanna kristna?" I kategorin "Religion och tro".

Är Mikael vår frälsare? Nej, verkligen inte!
Anonym
#10. Publicerat 2019-01-19 av Anonym
"är mikael vår frälsare"? precis som om det vore frågan här. dina tanketroll kan du väl ta nån annanstans.

Herren Jesus Kristus har sagt:

"I say the true Church upon earth—My Church, My children—which has been defamed, even by some of My clergy. They have been taken away by crude—and zealots—people who go about posing as witnesses to God. You understand, My children, I am talking to you now about the Jehovah Witnesses. They must be cast aside, for they are false prophets in these end days. But many—how many tears My Mother has shed upon the earth, as She sees how many have been capitulated to this evil sect.

http://www.smwa.org/Message/Text/1980_1989/87_18_06.htm
Ben säger: Hej Turbotant! Tack detsamma, Gud välsignelse över dig.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen