smålänning i norr säger: Andra Moseboken 23:8 Du ska inte ta mutor, för mutor förblindar de visa* och förvränger de rättfärdigas ord.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Roliga saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-04-29 av Anonym.
Dåligt till bra
Har ni exempel på att något som var dåligt blev till något bra?

Jag bodde i en lägenhet jag trivdes bra i. Ett område med ett bra läge. O en utsikt som var vacker.
Området blev mer o mer osäkert, jag fick grannar som inte respekterade nattens sovande, o en av grannarna bröt sig in i mitt förråd.
Det var riktigt dåligt.

Jag ville inte flytta för jag trivdes ju i lägenheten. Bra planlösning tex.

Men så blev det för mycket, när min hund blev sjuk o jag behövde ta bort henne.

Då blev en etta ledig.

Den ettan jag bor i nu.

Det bästa hemmet jag hittills haft.
Uteplats. Natur runt knuten. Ett bra område, med få hyresgrannar, o massa villor som omringar oss.
O grannar som är bra.

Det enda som saknas är min hund. Men sorgen efter henne kunde jag bättre bearbeta här.

Så,....nått bra som blev dåligt som fick mig att söka till nått annat som blev bättre än nått jag haft förut.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-04-30 av Anonym
Bra att du trivs i din nya lgh. Kanske en ny vove eller vovsarina skaffar du dig. Lycka till med valet.
Anonym
#2. Publicerat 2017-05-01 av Anonym
Så många (ofta) kvinnor stannar kvar i sina relationer trots att de mår dåligt. Jag gick in i väggen och insåg inte att det inte bara var arbetsplatsen som var roten till det onda. När mitt ex över en dag, efter 38 år bestämde att vi skulle separera. Så trodde jag att jag aldrig skulle komma över det hela. Men utbrändheten och separationen gav mig insikt om att det var det allra bästa som kunde ske.

Nu har minnet och kraften kommit åter. Jag vågar till och med drömma om en ny relation.

Är inte det livet. Att lära sig av det som sker. Ta till sig nya lärdomar. Men också att våga lita på att Gud älskar oss oändligt och vill oss väl.
Anonym
#3. Publicerat 2017-05-02 av Anonym
Lycka till med det nya livet.
smålänning i norr säger: Andra Moseboken 23:8 Du ska inte ta mutor, för mutor förblindar de visa* och förvränger de rättfärdigas ord.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen