Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Roliga saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2016-04-26 av Anonym.
KD Sagan.
Detta är sagan med många författare.. alla KD medlemmar kan delta och forma sagan till en fantastisk historia.
Jag börjar och "du" fortsätter...

Eva vaknade tidigt denna aprildag, hon kastade av sig täcket, hoppade i tofflorna och såg att Adams säng var tom. Lojt sträckte hon på sig, kikade ut genom fönstret och där i trädgården pysslade Adam med äppelträden.
Med iver och lust beskar han träden så grenarna flög. Eva öppnade fönstret och ropade:..........

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2016-04-26 av Anonym
Älskling! Fryser du inte? Du har ju bara pyjamasen på dig! Nu gör jag en god frukost, så kom in snart.
Anonym
#2. Publicerat 2016-04-26 av Anonym
- AAADaaaammmmm, kolla stenmuren, en ormmm... dra på dig stövlarna på direkten!!
Adam drar åt sig tårna och vänder sig mot muren. han skrattar och säger:

(Nu har jag ändrat tempus.. blir det fart på er då?
Detta är kul ju.. ;-))
Anonym
#3. Publicerat 2016-04-26 av Anonym
- Adam! Klä på dig. Grannarna kan se dig.
Adam insåg i det ögonblicket att han inte hade några kläder på sig. Desperat kollade han sig omring i jakten på att hitta något att dölja sig med. Då ser Adam att grannfrun stå med sefiepinnen och tar kort med honom i bakgrunden.
Fort som blixten springer Adam in i huset och kastar sig på sin smartphone. Där ser Adam på instagram det han oroade sig för. Grannfrun har lagt ut massor med bilder på honom och grannfrun med hachtagen #Adam i trädgården.
Hur ska Adam förklara detta för sin Eva?
Anonym
#4. Publicerat 2016-04-26 av Anonym
------ja hur ska jag förklara detta elände nu då... Adam tänker hysteriskt. NU vet jag, jag har ju pyjamasen på mig så det där kan inte vara jag. Adam pustar ut, kilar in och smaskar i sig den goa frukosten.
Då knackar det på dörren... och
Anonym
#5. Publicerat 2016-04-26 av Anonym
grannfrun tittar skrämt in. "Vet ni om att det finns en orm uppe på muren?" Vad kan det vara för sort? Giftig?
Anonym
#6. Publicerat 2016-04-26 av Anonym
Giftig?, skriker Adam och springer iväg till vapenskåpet och laddar hagelbössan med kulor.
Anonym
#7. Publicerat 2016-04-26 av Anonym
Giftig?, skriker Adam och springer iväg till vapenskåpet och laddar hagelbössan med kulor.

----------------------------------------------

Låt bli skriker Eva! Det är ju bara en söt liten orm! Jag är svag för ormar. Ibland får jag för mig att de kan tala till mig. Hon tittar som hypnotiserad på ormen som blänker i ljuset...
Anonym
#8. Publicerat 2016-04-26 av Anonym
Eva kommer hasande i sina tofflor. "Men snälla Adam! Det där är ju bara en Serpentus serpentinus. Säkert helt ofarlig. Lägg ner bössan. Men titta, nu ormar den sig upp i trädet!"
Anonym
#9. Publicerat 2016-04-26 av Anonym
Eva kommer hasande i sina tofflor. "Men snälla Adam! Det där är ju bara en Serpentus serpentinus. Säkert helt ofarlig. Lägg ner bössan. Men titta, nu ormar den sig upp i trädet!"

------------------------------------------------------------------

Vilket vackert träd ormen kryper i! Har inte tänkt så mycket på det men är det inte något speciellt med där trädet? Det är något men jag kommer inte ihåg vad.
Anonym
#10. Publicerat 2016-04-26 av Anonym
Eva tänker,..hm.. nej jag minns inte. Undrar om jag börjar bli senil. Hon vänder sig till Adam och säger: -
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen