Sommarsol säger: "Till allt finns en bestämd tidpunkt (avtalad tid), och en lämplig tid (säsong), till allt behagligt (allt glädjefyllt) under himlarna"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2014-11-03 av Anonym.
Bruden gör sig redo

Den gjordes 2011 men jag hade inte sett den eller läst boken

Intervju kring boken: Bruden gör sig redo

Publicerad: 9 december, 2011

http://aletheia.se/2011/12/09/intervju-kring-boken-bruden-gor-sig-redo/

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2014-11-03 av Anonym
:)
Anonym
#2. Publicerat 2014-11-03 av Anonym
Den kan säkerligen vara intressant. Tack för tipset!
Anonym
#3. Publicerat 2014-11-03 av Anonym
Den låter spännande, tack. Har en notislapp med mängder av böcker jag är nyfiken på just nu. Vi kan väl se om vi kan ge den förtur. :)
Anonym
#4. Publicerat 2018-11-20 av Anonym
Hejsan!

Ett intressant ämne du tar upp.

Hörde en Gudstjänst på youtube från Kanada, som handlade om Kungasonens bröllop, Jesus ska ju också komma tillbaka och hämta sin Globala väntande församling.

Han sade åt sina tjänare att gå ut på gator och torg och gränder och bjuda in alla människor de mötte, både onda och goda till Kungasonens bröllop, och att de skulle klä sig i vita bröllopskläder, ( Matt.22:1-14 ) samt ( Joh.Upp.19:7-9 ) och ( Rom.3:21-24 ).

Det intressanta är att när man läser om Lammets bröllop i Uppenbarelse boken, så står det om det vita linnetyget som de var klädda i, som bestod i deras rättfärdighet, alltså deras tro på Jesus Kristus.

Hörde en kristen sång också det på youtube med Sidewalk Prophets som heter " Come to the Table " som handlar om just en inbjudan till att komma till festen, tyckte om den sången med en gång, vet inte så mycket om dem i övrigt.

Men människor behöver bli inbjudna till festen för att de ska veta att det är en fest de är inbjudna till för att de skall kunna komma till den.

Tycker det är ett bra ämne som du tar upp, och förstår också att Guds Församling håller på och gör sig iordning, förhoppningsvis är det många där ute som när de får inbjudan till festen, som tror och tar emot vad Jesus gjort för dem på korset, att de kommer.

Det är en otäck tid vi lever i, och tack och lov så har Jesus lovat att komma och hämta oss, fast i en tid där ingen väntar det, därför viktigt med olja i våra lyktor, för tidstecknen finns där, men stunden vet bara Gud Fader.

Åter igen ett bra ämne du tar upp: Bruden gör sig redo

Gudstjänsten som jag lyssnade på heter ifall du också vill lyssna på den:

Matthew 22 ( part 1 ):1-14 The Parable of the Wedding Feast

Vaka över detta och pröva det så som Guds ord säger att du ska, vet inte så mycket mer om den församlingen i Kanada men den verkar bra, det jag har hört hittills har varit bra iaf. Men vaka och bed över det, pröva det med Guds ord.

Önskar dig en fortsatt bra kväll med Guds Frid och Välsignelser!
Anonym
#5. Publicerat 2022-10-13 av Anonym
( Matt.24:10-12 ), kärleken svalnar i och utanför kyrkan, känns det som, när laglösheten ser ut att öka. Den laglöse träder fram fullt ut när Församlingen på jorden en dag är evakuerad. De som blir med där, är väl de som Gud ser är hans Församling på jorden.

Men hat föder också hat...det blir kallt. Ända sättet att bryta det är att försöka göra gott, men det är bland det svåraste man kan göra och omöjligt i sig själv. Bara genom bön och Guds ande kan det ske. ( Rom.12:17-21 ) om jag minns rätt.
Sommarsol säger: "Till allt finns en bestämd tidpunkt (avtalad tid), och en lämplig tid (säsong), till allt behagligt (allt glädjefyllt) under himlarna"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen