Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Growitz
Skapat 2023-01-18 av Growitz, man, 47 år, Skåne län.
Psalm23 mitt vittnesbörd
Psalm 23 är en av dom mest kända psalmer i Bibeln. För mig har denna psalm dom senaste 1 1/2 åren fått en ny dimension. Jag har gått från att läsa och förlita mig på att det är sanning att fått leva i det och fått uppleva att det är sanning. Jag har under den den tiden gått igenom 3 djupa mörka dalar där jag förlorad både min syster och min mamma och råkade ut för en fotskada som efter ett halvår inte är 100% färdig läkt, men Gud var med mig så som det står i vers 4 och framför ögonen på fienden så välsignade han mig med en stark tro som bara blev starkare och starkare.
Så idag proklamerar jag följande rad ur en lovsång You're wasting your time Get behind me Satan.

Svar på inlägg

KristianH
#1. Publicerat 2023-01-26 av KristianH
Det var mycket bra skrivet! Jag vet hur det känns att förlora en anhörig! Jag hade en bror som dog i cancer sommaren år 2000. Sorgen var obeskrivlig, men med tiden så kom jag över sorgen till hundra procent. Jag ska be för dig!
Vingen
#2. Publicerat 2023-02-09 av Vingen
Tack för ditt vittnesbörd Growitz!
Jag vill visa detta som bar dig igenom allt du beskriver, denna eviga sanning vi alla vet finns i Jesu kärlek. Här kommer psalmen:

Herren är min herde, mig skall intet fattas
Han låter mig vila på gröna ängar, han för mig till vatten där jag finner ro.
Han ger liv åt min själ, han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull.
Även om jag vandrar i dödsskuggans dal fruktar jag intet ont, för du är med mig.
Din käpp (skydd) och stav (stöd) de tröstar mig.

Du dukar för mig ett bord i mina fienders åsyn.
Du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över.
Ja, godhet och nåd skall följa mig i alla mina livsdagar
och jag ska åter få bo i Herrens hus för alltid.

Gud välsigne Dig!
ABK
#3. Publicerat 2023-02-11 av ABK
Hej!
fantastisk proklamation och underbar psalm 23 som jag älskar att använda i mitt livets resan.
Gud välsigne dig och bevare dig och alla dina nära och kära.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen