TonyP säger: Ny dag av hopplöshet o otacksamhet. Oavsett omständigheter är vi ”Guds Ambassadörer”, att tacksamt delge Korsets Livsförvandlande Kraft. Glad Påsk
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2023-01-06 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Ep 78: Gott Nytt År, önskar Kristna Dejtingpodden

Vi ringer ut det gamla året och in det nya!

Cilla85, MsNojd och Kristin har spenderat dagen på Sturebadets Spa-avdelning, medan jag experimenterat med vad som händer ifall man blandar forellrom med brynt smör och laktosfri grädde för att sedan servera det med stekt torskrygg på en bädd av potatispuré?


I årets första avsnitt pratar vi om det gångna året och vad vi ser fram emot inför det året som ligger framför oss. Cilla85 funderar också över ifall "gubbe" är ett "state of mind" snarare än en biologisk ålder och hur denna kategori i så fall skall definieras?


Gott Nytt År, önskar vi er från Kristna Dejtingpodden! <3


Månadens låt: Anna Dunder - Nästa år

Svar på inlägg

Alice
#1. Publicerat 2023-01-07 av Alice
"Gubbe" tänker jag definieras som en som är rädd för det svåra, som inte vill flytta, inte ha jobbiga småbarnsår, inte ta den jobbiga disken, tvätten eller städningen, eller det svåra att närma sig varandra trots olikheterna och konflikterna i en relation. Gubbe är att "inte ha bråttom" eller "ta det som det kommer" underförstått ingen ork att investera sin energi och känslor längre.
Fast tant är snäppet värre, det brukar innebära att vilja göra om sin partner ner inpå minsta lilla detalj.
Jag känner ett par tanter och gubbar
Anonym
#2. Publicerat 2023-01-07 av Anonym

gubbsjuka

  1. äldre mäns (opassande) intresse för mycket yngre kvinnor eller flickor, vanligen ett symptom på medelålderskrisBesläktade ord: gubbsjuk



https://sv.wiktionary.org/wiki/gubbsjuka
Popah
#3. Publicerat 2023-01-08 av Popah
"Gubbe" tänker jag definieras som en som är rädd för det svåra, som inte vill flytta, inte ha jobbiga småbarnsår, inte ta den jobbiga disken, tvätten eller städningen, eller det svåra att närma sig varandra trots olikheterna och konflikterna i en relation. Gubbe är att "inte ha bråttom" eller "ta det som det kommer" underförstått ingen ork att investera sin energi och känslor längre.
Fast tant är snäppet värre, det brukar innebära att vilja göra om sin partner ner inpå minsta lilla detalj.
Jag känner ett par tanter och gubbar
Vi borde ha spelat in "ranten" du höll på nyårsdagsmorgonen.
Alice
#4. Publicerat 2023-01-08 av Alice
Vi borde ha spelat in "ranten" du höll på nyårsdagsmorgonen.
Ranten på morgonen? Jag hänger inte med
Men jag äger tydligen en hänsynslöst slampig bikini som provocerar alla upptagna män enligt en "tant".
Popah
#5. Publicerat 2023-01-08 av Popah

gubbsjuka

  1. äldre mäns (opassande) intresse för mycket yngre kvinnor eller flickor, vanligen ett symptom på medelålderskrisBesläktade ord: gubbsjuk



https://sv.wiktionary.org/wiki/gubbsjuka
Haha.
Popah
#6. Publicerat 2023-01-08 av Popah
Ranten på morgonen? Jag hänger inte med
Men jag äger tydligen en hänsynslöst slampig bikini som provocerar alla upptagna män enligt en "tant".
Hehe, jadu - osäkra människor som mår dåligt har en tendens att söka lösningarna på sina problem utanför sig själva.
TonyP säger: Ny dag av hopplöshet o otacksamhet. Oavsett omständigheter är vi ”Guds Ambassadörer”, att tacksamt delge Korsets Livsförvandlande Kraft. Glad Påsk
Skriv Skriv här Skriv i megafonen