Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-11-08 av Anonym.
Antidepressiva läkemedel tog nästan död på min tro
Jag har haft missbruksproblem med alkohol, jag har varit på behandlingshem etc. Jag har alltid varit väldigt troende och för mig är tro mer en att du läser, det är något du känner, det här känns bra. För 10 år sedan kom jag ut efter min resa på behandlingshem och i samband med det gick min älskade pappa bort den 29 augusti 2013. För att göra en historia kort, klart jag föll tillbaka till alkoholen och jag fick ingen eftervård, gud måste ha varit med mig under den tiden, det är flera som har sagt. Jag gick till läkare fick antidepresiva läkemedel som jag har ätit sedan dess. Jag förändrades från den jag var en glad skrattande och även gråtande troende som kände tro ända in i min benmärg, till att bli en människa som helt enkelt slutar bryr sig inte ens om mina egna barn. För fyra veckor slängde jag dom förlåt jävla pillrerna i papperskorgen och sedan dess gråter jag skrattar och kan be och känna igen. Jag var som en Zombier en levande död, jag är en känslomänniska det har jag alltid varit och jag tror det var samtalet med min Diakon Eewa och lite hjälp av gud han vill att jag ska känna

Att jag samtidigt var den mest poppuläraste läraren, känna elevernas kärlek fanns inte jag var inte mottaglig. Att gå på gudstjänst och känna gemenskap vaddå? Nej det har varit en hemskt och nedbrytande tid, men nu är jag tillbaka precis som Gud och hans son Jesus Kristus vill ha mig (en liten parantes jag har tränat och tävlat i jujutsu och i en finaltävling så slänger jag en kille som jag mötte stenhårt i mattan han blev lite groggy och tittar på mig och frågar är du Gud, jag svarar nej men jag är hans följare och börja du tro också anno 1996) en längre historia blev det

Svar på inlägg

Huldah
#1. Publicerat 2022-11-08 av Huldah
Jag är också skeptisk att ta. Blev tvingad för att bli sjukskriven. Fick massa biverkningar. Tar aldrig mera frivilligt!
Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen