Rosie säger: Hej! Stå upp och var ljus! Låt Herren lysa genom dig! Ta ditt kors varje dag, i ödmjukhet och gudsfruktan! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2022-11-03 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Ep 74: De kristna singelmännens guide 2be a skön dude

Novemberrusket har dragit in över både Sverige och Charmonix. Regnet smattrar mot stackars Bumbelina som står uppe i bergen och fryser, medan Cilla och P-O planerar årets Julfest som går av stapeln i Ådalskyrkan den 10 december. I månadens avsnitt pratar de även om #triggervarningar och om gränsen mellan solidaritet och individers eget ansvar.



Anmälan till Årets Julfest med KristenDate.se: https://fb.me/e/320OokzRW



Månadens gäst: Josef Barkenbom tillhör de medverkande i Tro, Hopp och kärlek som i likhet med Cilla, Stina, Philip och Castor gjorde ett lite djupare avtryck bland tittarna av Sveriges Televisions populära dokusåpa om präster och pastorer som dejtade inför rullande kameror.



Josef har dock varje gång P-O försökt boka honom till podden svarat med att han är "trött på att snacka om brudar", men när så P-O gästade Josefs podd "Hope Morgon" i somras körde P-O en övertalningskampanj med honom i direktsändning, så till slut tackade han ja. I månadens avsnitt får vi därför lyssna till Josefs berättelse om hur det är att vara ungdomspastor och singel inom pingströrelsen och hur det var att dejta fyra pingstpinglor samtidigt inför öppen ridå.



Månadens låt: Per Alexandersson - Can´t redeem myself



https://shows.acast.com/kristendate/episodes/ep-74-de-kristna-singelmannens-guide-2be-a-skon-dude

Svar på inlägg

HesaFredrik
#1. Publicerat 2022-11-04 av HesaFredrik


I månadens avsnitt får vi därför lyssna till Josefs berättelse om hur det är att vara ungdomspastor och singel inom pingströrelsen och hur det var att dejta fyra pingstpinglor samtidigt inför öppen ridå.



Man glorifierar och framhåller manligt horeri inom kyrkan. Så oerhört "kristet".
Inte konstigt att kyrkan tappar en stadig ström av anhängare, och tur är det.
De som verkligen är troende ser igenom den falska fasaden och tar avstånd från kyrkan.
MrAmour
#2. Publicerat 2022-11-05 av MrAmour


I månadens avsnitt får vi därför lyssna till Josefs berättelse om hur det är att vara ungdomspastor och singel inom pingströrelsen och hur det var att dejta fyra pingstpinglor samtidigt inför öppen ridå.
Man glorifierar och framhåller manligt horeri inom kyrkan. Så oerhört "kristet".
Inte konstigt att kyrkan tappar en stadig ström av anhängare, och tur är det.
De som verkligen är troende ser igenom den falska fasaden och tar avstånd från kyrkan.

HesaFredrik
#3. Publicerat 2022-11-05 av HesaFredrik
Intressant inlägg. Men exakt VAD är det du vill ha sagt, eller är det något av det jag skrev som du inte förstår?
Popah
#4. Publicerat 2022-11-07 av Popah


I månadens avsnitt får vi därför lyssna till Josefs berättelse om hur det är att vara ungdomspastor och singel inom pingströrelsen och hur det var att dejta fyra pingstpinglor samtidigt inför öppen ridå.



Man glorifierar och framhåller manligt horeri inom kyrkan. Så oerhört "kristet".
Inte konstigt att kyrkan tappar en stadig ström av anhängare, och tur är det.
De som verkligen är troende ser igenom den falska fasaden och tar avstånd från kyrkan.

Du befinner dig på självrättfärdighetens altare. Där kommer du leva och dö ensam.
Omvänd dig och sök dig till en sund och varm församlingsgemenskap.

De andemakter som just nu binder dig är inte från Gud.
HesaFredrik
#5. Publicerat 2022-11-07 av HesaFredrik
Du befinner dig på självrättfärdighetens altare. Där kommer du leva och dö ensam.
Omvänd dig och sök dig till en sund och varm församlingsgemenskap.

De andemakter som just nu binder dig är inte från Gud.
Jag har absolut inget emot att leva och dö ensam. Tvärt om.
Hellre det än att vara en del av er sekt med allt ni håller på med. Och jag är inte på något sätt ensam om att ha den inställningen. Att kyrkan ständigt tappar medlemmar är dels ett resultat utav kyrkans politiska ställningstagande men även dess moraliska förfall som ni på KD-Podden ger en glasklar bild utav.

Ni, som säger er representera Gud, men som öppet propagerar för lössläppt leverne.
Där hela er framtoning signalerar köttsliga begär och era "poddar" debaterar hur man ska tillfredställa dem.

Nej, vi tillber sannerligen inte samma Gud. Fortsätt ni med er Jesusdyrkan och använd honom som en ursäkt för all er omoral. För oss andra som tar avstånd, är det verkligen inte svårt att se vilka andemakter som driver er.
Popah
#6. Publicerat 2022-11-07 av Popah
Jag har absolut inget emot att leva och dö ensam. Tvärt om.
Hellre det än att vara en del av er sekt med allt ni håller på med. Och jag är inte på något sätt ensam om att ha den inställningen. Att kyrkan ständigt tappar medlemmar är dels ett resultat utav kyrkans politiska ställningstagande men även dess moraliska förfall som ni på KD-Podden ger en glasklar bild utav.

Ni, som säger er representera Gud, men som öppet propagerar för lössläppt leverne.
Där hela er framtoning signalerar köttsliga begär och era "poddar" debaterar hur man ska tillfredställa dem.

Nej, vi tillber sannerligen inte samma Gud. Fortsätt ni med er Jesusdyrkan och använd honom som en ursäkt för all er omoral. För oss andra som tar avstånd, är det verkligen inte svårt att se vilka andemakter som driver er.
Ifall du någonsin ångrar dig och vill omvända dig till en alltigenom kärleksfull Gud som du får komma till som ett barn, så vet jag att Jesus alltid öppnar dörren för den som bankar. Församlingar som är anslutna till något av samfunden tenderar att ha en andlig klarsyn som saknas ute i den mer vildvuxna ödemarken där lagiska och självutnämnda profeter riskerar att förmörka och förleda hjärtan som ditt.
KarinW
#7. Publicerat 2022-11-07 av KarinW
Församlingar som är anslutna till något av samfunden tenderar att ha en andlig klarsyn
NEJ! Där ljög du rakt upponer framför alla här på forumet! Sanningen är motsatsen. Dom tenderar att INTE ha en andlig klarsyn och värre kommer det bli och fler kommer avfalla från tron!
Popah
#8. Publicerat 2022-11-07 av Popah
NEJ! Där ljög du rakt upponer framför alla här på forumet! Sanningen är motsatsen. Dom tenderar att INTE ha en andlig klarsyn och värre kommer det bli och fler kommer avfalla från tron!
Vart du väljer att placera ditt hopp och din tilltro är så klart helt upp till dig, men det finns en Gud som älskar dig och vill värma upp ditt frustna hjärta. Men han kommer inte att tvinga sig på dig. Men den dagen du är redo att knacka på dörren, så kommer han att öppna.

Guds frid, in i det mörker som binder dig.
Popah
#9. Publicerat 2022-11-07 av Popah
Jag vill förövrigt påminna samtliga Forum-användare om plattformens regler, ifall en inte vill riskera att få sin användare blockerad och bortplockad.

HesaFredrik
#10. Publicerat 2022-11-07 av HesaFredrik
Ifall du någonsin ångrar dig och vill omvända dig till en alltigenom kärleksfull Gud som du får komma till som ett barn, så vet jag att Jesus alltid öppnar dörren för den som bankar. Församlingar som är anslutna till något av samfunden tenderar att ha en andlig klarsyn som saknas ute i den mer vildvuxna ödemarken där lagiska och självutnämnda profeter riskerar att förmörka och förleda hjärtan som ditt.
Det enda som förledde mitt hjärta var kristna som du som spred sin skit överallt som om det vore sanning.
Tack o lov så visade Gud mig vägen ut ur kristenheten och allt som var/är fel med den irrläran.
Alla era ockulta inslag som ni envist vägrar att släppa oavsett hur mycket bevis som läggs fram.
Traditioner och högtider som Jul, påsk, All helgonafton mm som alla kommer från hedniska och ockulta traditioner. Men som sagt, ni vill inte och kan nog inte förstå.
Så jag betackar mig för din "empati".
Rosie säger: Hej! Stå upp och var ljus! Låt Herren lysa genom dig! Ta ditt kors varje dag, i ödmjukhet och gudsfruktan! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen