Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Kristna Dejtingpodden
man
man säger: En välsignad vecka till alla som ber till Jesus!
Skriv i megafonen

Forum >> Politik och samfund >> Debatt

Öppna profilen till Gideon I

Senaste nytt från Ukraina: Ryssland vinner över NATO

Ryssland vinner och NATO förlorar.
Scott Ritter bekräftar att USA-kontrollerad lögnmedia, just det, ljuger.

Far from losing, Russia is winning - YouTube
Öppna profilen till SweKiwi
Jag läser rysk statskontrollerad media regelbundet och inte ens de säger att Ryssland håller på att vinna...

Den här videon sade egentligen ingenting annat än vad vi har hört i "USA-kontrollerad lögnmedia", alltså att Ryssland håller på att evakuera staden Cherson. Och varför gör man det? Tja, ett svar är att man vill skydda civila. Ett annat svar är det mer uppenbara: Ukraina vinner mark och är på väg mot staden. Mitt in i ett territorium som Ryssland inte bara tidigare kontrollerat utan även påstår sig ha införlivat med moderlandet.

Vi får väl se vem som går segrande ur den striden, men att påstå att detta skulle vara ett tecken på att "Ryssland vinner och NATO förlorar" är lika trovärdigt som den här bilden:

Eller kanske mindre trovärdigt, nu när jag tänker efter... 

/ Kiwi
Öppna profilen till Ferguson

Eller kanske mindre trovärdigt, nu när jag tänker efter... 

/ Kiwi

Hyfsat bra bakgrundsbeskrivning till konflikten i Ukraina om hur det hela började och varför.
Jaques Baud är schweisisk före detta överste och NATO-militär:

Det hade kunnat undvikas. Ukrainakriget hade en kurs. -Emellertid (derimot.no)
Jag läser rysk statskontrollerad media regelbundet och inte ens de säger att Ryssland håller på att vinna...

/ Kiwi

Jag tror att om det fortsätter som hittills kommer Ryssland att vinna. Deras "särskilda militära operation" har hittills varit framgångsrik i det faktum att ukrainska militära mål mals ner undan för undan.  Kolla deras sammanlagda förluster i videon nedan. Målet är ju att förstöra Ukrainas militär och om möjligt tvinga Kiev regimen till förhandlingsbordet. Det tragiska är att USA/NATO inte önskar en fredlig lösning utan fortsatt strid "till siste ukrainaren".
Special Military Operation Updates | Oct 23, 2022 | - YouTube