Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-08-02 av Anonym.
Konstiga meddelanden
Jag har till och från varit KD-medlem under många år. Trodde jag hört och sett allt. Men icke!

Fick nyss meddelande från en 55-årig man som skriver att han tycker att mitt leende är bedårande. Alltså, vad trodde han. Att jag en 67 årig kvinna skulle bli överlycklig och genast slänga mig om halsen på honom. Han märkte inte ens att fotot bara visar en del av ansiktet, och definivit inte munnen. Några andra bilder har jag inte laddat upp. Hahaha! Hur desperata är folk här egentligen. Är det nån som kan tala om varför man gör så här?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-08-02 av Anonym
Han har blockerat mig. Hahaha!
Anonym
#2. Publicerat 2022-08-02 av Anonym
Misstänksamhet kultiveras här genom olika former av texter som många bara snappar upp i ögonvrån, men som sätter sina spår och försvårar kärleken och närheten i det långa loppet..

Satan infiltrerar församlingen för att splittra den, genom att öka avståndet mellan medlemmarna på olika vis.

Är misstänksamheten befogad? Ibland. Ibland inte. Att den finns kan dock bara tjäna satans syften i första hand... Våga därför sträcka ut en hand, om det är kärlek du söker. I slutändan är den fria viljan lika mycket ett handikapp som en fördel. Men den är våran, tack vare våran Gud som en gång bodde i Jesus Kristus men som alltid kommer att vara där - i sanningen - som du bara kan nå genom ihärdighet ibland, som här genom att ta reda på hur det verkligen ligger till. Förtjänade han verkligen din misstänksamhet här? Du vet såklart bäst.
Anonym
#3. Publicerat 2022-08-02 av Anonym
Ja, jag tycker det är misstänksamt. Eller kanske en konstig raggningsreplik. Kan du se min "leende mun" nånstans. En fråga om ögonfärg eller nåt annat skulle varit mer seriöst.
Anonym
#4. Publicerat 2022-08-02 av Anonym
Jag har till och från varit KD-medlem under många år. Trodde jag hört och sett allt. Men icke!

Fick nyss meddelande från en 55-årig man som skriver att han tycker att mitt leende är bedårande. Alltså, vad trodde han. Att jag en 67 årig kvinna skulle bli överlycklig och genast slänga mig om halsen på honom. Han märkte inte ens att fotot bara visar en del av ansiktet, och definivit inte munnen. Några andra bilder har jag inte laddat upp. Hahaha! Hur desperata är folk här egentligen. Är det nån som kan tala om varför man gör så här?
Håller med dig. Många märkliga meddelanden har man fått. Känns inte helt ärligt när de drar på stora charmoffensiven direkt i första meddelandet och smickerbombar så klockorna stannar. Finns en man som skickar exakt samma meddelande varje gång jag registrerat mig, och det är ju några nu. Minns inte exakt nu hur det står och brukar radera och blockera direkt, men det känns inövat och överdrivet. Han hoppas väl att det ska funka nån gång kanske? Han är dessutom minst 20år yngre än mig.

Smicker är inget jag faller för, så funkar inte på mig alls.
Anonym
#5. Publicerat 2022-08-03 av Anonym
Denna profil, 59år, tror jag är en scam. Fick detta meddelande idag:

Från xxxxxxx i dag kl 06:17

"God morgon vackra Vesta. Hur mår du? Jag hittade din profil och tycker att du är väldigt intressant. Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Jag blir väldigt glad över att få veta mer om dig. Tills dess njut av dig älskling med många leenden tills jag hör av dig. Hälsningar xxxxxx."

Ser ut som han snott fotot från nätet, han påminner om en svensk tv-profil. Vill inte exponera honom ännu då jag inte vet helt säkert. Kan vara en desperat man också...men skriver man "njut av dig älskling..." i första meddelandet om man är seriöst intresserad av kontakt?
Känns som han lagt ut betet och hoppas på napp...
Anonym
#6. Publicerat 2022-08-03 av Anonym
Exakt samma meddelande har jag också fått. Kollar man profilen finns mycket att önska. Ingen jag kommer att svara. Har man svårt att uttrycka sig kan man åtminstone dra i spakarna och ange sina intressen och sin personlighet. Det säger ju det mesta om personen.
Anonym
#7. Publicerat 2022-08-03 av Anonym
Om jag "tror på kärlek vid första ögonkastet"....via datorn då eller..?

Jamen självklart gör jag det. Blir störtförälskad direkt någon tycker jag är vacker och intressant.
Anonym
#8. Publicerat 2022-08-03 av Anonym
Exakt samma meddelande har jag också fått. Kollar man profilen finns mycket att önska. Ingen jag kommer att svara. Har man svårt att uttrycka sig kan man åtminstone dra i spakarna och ange sina intressen och sin personlighet. Det säger ju det mesta om personen.
Det är scam, alltså bedrägerimejl - massutskick dessutom. Formuleringarna är typiska. Inget att tveka över.
anmäl profilen till admin (länk under fotot) och svara inte på deras kontaktförsök.
Anonym
#9. Publicerat 2022-08-04 av Anonym
Ja du Vestas.. Har aldrig skrivit till dej eller gjort några försök till kontakt.. Men har nog varit inne på din profil.. Gick in där nu.. men du hade blockerat mej.. SÅÅ totalt osocialt!!!
Anonym
#10. Publicerat 2022-08-04 av Anonym
Ja du Vestas.. Har aldrig skrivit till dej eller gjort några försök till kontakt.. Men har nog varit inne på din profil.. Gick in där nu.. men du hade blockerat mej.. SÅÅ totalt osocialt!!!
Jadu Axxxx, du får väl starta en stödgrupp för "Lättkränkta män med låg självkänsla och aggressionsproblem"
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen