Höstlöv säger: Inte konstigt att länder ej kan hålla fred när vi kan ha svårt att respektera att vi har en annan åsikt än vår granne, vän, kollega, nån på KD etc.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

sanningssökare
Skapat 2022-05-25 av sanningssökare, man, 63 år, Gävleborgs län.
The UN & the Occult Agenda
Skulle vara intressant att höra vad andra på Jesus troende säger om detta. Tror du att det är som Walter Veith säger? Och som Bibeln också säger! Jag upplever att det är så många kristna som inte har gjort jobbet och synat vad FN och andra (tex. World Economic Forum, Frimurarna) världsliga storheter har för agenda. Men här har vi en som har gjort jobbet och som skulle spara många enormt massa tid om de såg och lyssnade på hans undervisning. Så gör jobbet Du med, se filmen.

Se på filmen och säg vad Du tycker om det som sägs. Håller Du med eller säger Du emot?
https://www.youtube.com/watch?v=FjGGt1QsCrA

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-05-25 av Anonym
Det var faktiskt den slumpvisa upptäckten utav just denna filmen och Walter som fick mig till att vakna till.
Just det du skriver om att han har gjort sin hemläxa och faktiskt visar vad och var dessa organisationer skriver och öppet säger sig stå för fick mig att tänka till.
En fråga som jag ställde mig var: Om nu Bibeln bara är fria fantasier och Gud är ett sagoväsen, varför lägger rika och mäktiga män ner så mycket tid och energi på att förvanska Bibeln? Och ännu viktigare, om Gud är ett sagoväsen och dessa rika och mäktiga män INTE tror på Gud, varför tillber de då ett annat sagoväsen (Lucifer)?

Min slutsats kunde inte bli annat än att dessa personer i maktställning förmodligen vet något som de INTE vill att vanligt folk ska känna till. Och det är anledningen till alla dessa hemliga sällskap. Det är också anledningen till att några släkter är så kallade "blå blodiga". Och varför det är så viktigt för dem att hålla sin blodslinje "ren", som de själva uttrycker det. De tillhör en genetisk linje som går att spåra hela vägen tillbaka till egyptierna.

Så kontentan av mitt resonemang blir att om nu Lucifer finns, eftersom de rika och mäktiga tillber honom, då finns också Gud. Och sen är det upp till var och en att välja sida. Jag har gjort mitt val, det räcker för mig.
Huldah
#2. Publicerat 2022-05-25 av Huldah
Ja Bibeln är Guds ord. Den har haft rätt förut, så den kommer att ha rätt igen! Man har försökt utrota Bibeln. De som försökte sprida o översätta den förföljde o t o m dödades (ex Tyndale).
Det viktigaste är inte att avslöja agendor, utan att söka den enda som kan rädda oss!
sanningssökare
#3. Publicerat 2022-05-25 av sanningssökare
Ja Bibeln är Guds ord. Den har haft rätt förut, så den kommer att ha rätt igen! Man har försökt utrota Bibeln. De som försökte sprida o översätta den förföljde o t o m dödades (ex Tyndale).
Det viktigaste är inte att avslöja agendor, utan att söka den enda som kan rädda oss!
Men du såg inte filmen va? Bibeln är en bok som är skriven av YHWH kan man väl säga!? Den beskriver en andlig verklighet som många här verkar tro på, så även du. Men det är också den främsta historieboken som finns borde vi ju tro. Men den andliga verkligheten får alltid ett uttryck väl i vår fysiska värld? Om jag separerar den andliga världen från den fysiska, från min vardag vad händer? Om de som i mycket avgör min vardag också har en tro på en andlig verklighet som jag egentligen inte tror på och inte vill följa. Men som genom min separation av andlighet och vardag ändå tror på för jag tror att det finns saker och ting som är neutrala eller kanske rent utav vetenskapliga så kan ju det jag gör i realiteten innebära att jag stödjer ondskans planer!? Förstår du hur jag menar? Jag menar att det är viktigt att veta om någon försöker att lura mig till att följa en plan som inte är YHWH plan. Eller vad säger du om det?
Anonym
#4. Publicerat 2022-05-25 av Anonym
Ja Bibeln är Guds ord. Den har haft rätt förut, så den kommer att ha rätt igen! Man har försökt utrota Bibeln. De som försökte sprida o översätta den förföljde o t o m dödades (ex Tyndale).
Det viktigaste är inte att avslöja agendor, utan att söka den enda som kan rädda oss!
Förvisso. Men det är också viktigt att känna till dessa agendor för att kunna urskilja när det är ormen som talar. Bara för att den inklär sig ett gudomligt yttre, som ex.vis påven eller svenska kyrkan, så innebär inte detta att det är Guds buskap som förmedlas.

Den Kinesiske generalen Sun Tzu (540 f.Kr. - 496 f.Kr) skrev ett numera berömt citat som lyder:
"Om du känner din fiende och dig själv, behöver du inte frukta resultatet av hundra strider.
Om du känner dig själv men inte din fiende, kommer du att lida ett nederlag för varje strid du vinner.
Om du känner varken dig själv eller din fiende, kommer du att förlora varje strid
".

Så kunskap om sin fiende är A och O. Så även i andliga strider.
MrAmour
#5. Publicerat 2022-05-26 av MrAmour
Det finns väl värre organisationer än just FN att angripa. Tycker att de allra flesta av utvecklingsmålen är väldigt viktiga och relevanta att arbeta med och det gör ju FN. För samordnade insater och utbyte internationellt är det min övertygelse att FN gör mer nytta än skada. Sedan kan nog mycket förbättras inom organisationen när det gäller transparens och effektivitet till exempel.
sanningssökare
#6. Publicerat 2022-05-26 av sanningssökare
Det finns väl värre organisationer än just FN att angripa. Tycker att de allra flesta av utvecklingsmålen är väldigt viktiga och relevanta att arbeta med och det gör ju FN. För samordnade insater och utbyte internationellt är det min övertygelse att FN gör mer nytta än skada. Sedan kan nog mycket förbättras inom organisationen när det gäller transparens och effektivitet till exempel.
Har du verkligen sett filmen?
Anonym
#7. Publicerat 2022-05-26 av Anonym
Det finns väl värre organisationer än just FN att angripa. Tycker att de allra flesta av utvecklingsmålen är väldigt viktiga och relevanta att arbeta med och det gör ju FN. För samordnade insater och utbyte internationellt är det min övertygelse att FN gör mer nytta än skada. Sedan kan nog mycket förbättras inom organisationen när det gäller transparens och effektivitet till exempel.
Baserat på ditt svar kan man enkelt dra slutsatsen att du inte har sett filmen.
Se först Walters föredrag. Det är väl värt tiden.

Jag såg merparten av den igår igen och ska se resten nu idag.
Det är nyttigt att friska upp minnet efter över 10år.

Jag kan också rekomendera hans föredrag om hemliga sällskap.
"The secret behind secret societies" och den finns här:

https://www.youtube.com/watch?v=eDrscByKEUQ&t=1035s&ab_channel=AmazingDiscoveries
Huldah
#8. Publicerat 2022-05-26 av Huldah
Men du såg inte filmen va? Bibeln är en bok som är skriven av YHWH kan man väl säga!? Den beskriver en andlig verklighet som många här verkar tro på, så även du. Men det är också den främsta historieboken som finns borde vi ju tro. Men den andliga verkligheten får alltid ett uttryck väl i vår fysiska värld? Om jag separerar den andliga världen från den fysiska, från min vardag vad händer? Om de som i mycket avgör min vardag också har en tro på en andlig verklighet som jag egentligen inte tror på och inte vill följa. Men som genom min separation av andlighet och vardag ändå tror på för jag tror att det finns saker och ting som är neutrala eller kanske rent utav vetenskapliga så kan ju det jag gör i realiteten innebära att jag stödjer ondskans planer!? Förstår du hur jag menar? Jag menar att det är viktigt att veta om någon försöker att lura mig till att följa en plan som inte är YHWH plan. Eller vad säger du om det?
Jag kanske missförstod dig! Jag följer också det som händer i världen o jag tycker det precis stämmer med Bibekns profetior. Själv märker jag att jag blir rätt deppig av allt elände o försöker fokusera på de goda nyheterna om Guds rike. Uppdraget Jesus var att predika o göra lärjungar. Det finns så mycket ondska i vår värld som man kan avslöja, men enligt min inte kan rätta till. Gud kan och vill! Visst är det bra att vara informerad o förberedd. I stora drag finns all info i Bibeln. Betr FN,(NF) så hälsade världskyrkorådet det som "det politiska uttrycket för Guds rike på jorden". Människan försöker få till fred, det som bara Gud kan åstadkomma. Det finns redan planer o det kommer att se ut som man lyckas. Mänsklig fred o säkerhet är en chimär! 1 Thess 5:1-5.
sanningssökare
#9. Publicerat 2022-05-26 av sanningssökare
Jag kanske missförstod dig! Jag följer också det som händer i världen o jag tycker det precis stämmer med Bibekns profetior. Själv märker jag att jag blir rätt deppig av allt elände o försöker fokusera på de goda nyheterna om Guds rike. Uppdraget Jesus var att predika o göra lärjungar. Det finns så mycket ondska i vår värld som man kan avslöja, men enligt min inte kan rätta till. Gud kan och vill! Visst är det bra att vara informerad o förberedd. I stora drag finns all info i Bibeln. Betr FN,(NF) så hälsade världskyrkorådet det som "det politiska uttrycket för Guds rike på jorden". Människan försöker få till fred, det som bara Gud kan åstadkomma. Det finns redan planer o det kommer att se ut som man lyckas. Mänsklig fred o säkerhet är en chimär! 1 Thess 5:1-5.
Det är bra att du följer med. Du har helt rätt tycker jag. 1 Tess 5:1-5 o lite till säger mycket.
Men du såg inte filmen va? :)
Huldah
#10. Publicerat 2022-05-26 av Huldah
Förvisso. Men det är också viktigt att känna till dessa agendor för att kunna urskilja när det är ormen som talar. Bara för att den inklär sig ett gudomligt yttre, som ex.vis påven eller svenska kyrkan, så innebär inte detta att det är Guds buskap som förmedlas.

Den Kinesiske generalen Sun Tzu (540 f.Kr. - 496 f.Kr) skrev ett numera berömt citat som lyder:
"Om du känner din fiende och dig själv, behöver du inte frukta resultatet av hundra strider.
Om du känner dig själv men inte din fiende, kommer du att lida ett nederlag för varje strid du vinner.
Om du känner varken dig själv eller din fiende, kommer du att förlora varje strid
".

Så kunskap om sin fiende är A och O. Så även i andliga strider.
Jag har också satt mig in i fiendelägret! Och min tro har stärkts på Guds profetior. Det är bara så deprimerande att förstå vilken ondska som styr vår värld! Enskilda individer i dessa djävulsstyrda har ännu tid att ändra sig, ångra sina synder och börja tillbe den ende sanne Guden! Därför försöker jag att inte odla hat!
Höstlöv säger: Inte konstigt att länder ej kan hålla fred när vi kan ha svårt att respektera att vi har en annan åsikt än vår granne, vän, kollega, nån på KD etc.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen