Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-05-22 av Anonym.
Musikskapande över nätet?
Jag har en dröm. Inte alls lika storslagen som den pastor Martin Luther King bar på, men ändå. Att bilda en musikgrupp när man som jag bor uti i obygden är i princip omöjligt, så länge vi inte pratar kyrkokörer. Vad jag skissar på som alternativ är någon slags internetbaserad musikgrupp. Att lira ihop i realtid tror jag aldrig blir tekniskt möjligt, men vem vet? Vi är i alla fall inte där än. Vad återstår då?

En slags molntjänst typ Dropbox, det finns ju flera olika alternativ, där man lagrar tagningar i form av ljudklipp, MIDI-filer, anteckningar med önskemål och förslag mm mm.

Själv har jag en enkel digital portastudio (Zoom R8), en gitarr, några MIDI-syntar, en PC med framför allt programmet Audacity, samt en massa musikaliska idéer och uppslag som jag inte förmår förverkliga på egen hand. Främst för att jag har förfärligt dålig sångröst och aldrig lärt mig spela något musikinstrument ordentligt. Detta har inte hindrat mig från att skriva sånger, tolka eller översätta sångtexter och drömma om att få dessa inspelade.

Någon som vet om det redan existerar någon slags plattform eller nätverk som fångar upp likasinnade? Eller om det finns fler här som skulle vara sugna på något slags samarbete? Svara i så fall här eller skicka ett PM.

Svar på inlägg

Inget svar för ögonblicket.