Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Growitz
Skapat 2022-04-26 av Growitz, man, 47 år, Skåne län.
Pandemin och andra tidstäcken ur ett bibliskt perspektiv
Eftersom det finns så mycket om världsliga konspirationsteorier på detta forumet så vill jag tipsa om David Jeremiahs senaste bok where do we go from here. Där han ta upp det som händer ur ett bibliskt och kristet perspektiv. Det är det bibliska perspektivet som saknas i många av konspirationstrådarna här på kristendate.

Svar på inlägg

snömannen
#1. Publicerat 2022-04-26 av snömannen
David Jeremiah är en intressant författare, läser nu en bok som han skrivit "Tidens tecken" Intressant!!
Huldah
#2. Publicerat 2022-04-26 av Huldah
Eftersom det finns så mycket om världsliga konspirationsteorier på detta forumet så vill jag tipsa om David Jeremiahs senaste bok where do we go from here. Där han ta upp det som händer ur ett bibliskt och kristet perspektiv. Det är det bibliska perspektivet som saknas i många av konspirationstrådarna här på kristendate.
Ja vi ser alla tecken idag på det som föregår Harmageddon, när Jesus besegrar ondskan på jorden (Matt 24, Luk 21, Upp 16:16).
Vi får inte missa att Jesus önskar att vi ska predika de goda nyheterna om Guds rike, över hela världen, innan "slutet" kommer (Matt 24:14)!
Anonym
#3. Publicerat 2022-04-26 av Anonym
En fråga bara. Tror man att Jesus fins i flera tillstånd i olika delar i världen.
Huldah
#4. Publicerat 2022-04-26 av Huldah
En fråga bara. Tror man att Jesus fins i flera tillstånd i olika delar i världen.
Vet inte hur du menar.
Själv tror jag att Guds vilja sker i himmelen då Jesus kastat ut Djävulen & Co.
Beskrivs i Uppenbarelseboken kap 12!
Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen