Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2022-04-22 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Ep 66: Livet efter Corona, ett samtal med Läkemedelsbranschen Lif

Livet efter Corona var en abstrakt dröm i våra sinnen under de gångna två åren...

...nu några månader senare; har vi nästan glömt hur det var innan Ryssen började härja i vårt närområde, börsen föll, inflationen skenar i takt med räntorna och förorterna brinner i takt med Koranen längs vårt avlånga land!

Men är Corona verkligen över? Kan vi vara säkra på att inte hela samhället stänger ned igen lagom till hösten och hur ser det egentligen ut på våra IVA-enheter runt om i landet – kan vi äntligen andas ut?

Jag och Cilla har hängt med Magnus Lejelöv och Jonas Vikman som representerar Läkemedelsindustrin i Sverige genom deras branschorganisation Lif för att snacka om hur livet med Corona kommer se ut framöver och vad de tror att vi kan vänta oss av framtiden. Vi snackar även vaccin och ställer de lyssnarfrågor vi samlade ihop inför #GloriousAW vi skulle haft tillsammans med dem och Stefan Gustavsson i februari, men som på grund av just #Covid19 fick lov att ställas in.

Veckans låt: Hans Sköldenäs – Åh, du gör mig glad



https://www.podbean.com/ew/pb-hcy2w-1208a1b

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-04-23 av Anonym
Nej det är inte över.
Vi har bara lite vilopaus nu när Putin tillåts att röra runt i grytan så att vi glömmer Covid.
Det är nya bud på G.
I Dagens Medicin talas det om en förväntat smittopp i mitten på Maj.
"Ny smittopp väntas i mitten på maj"

Och kan man tänka sig: att längre ner på samma sida står det om biverkningar från vaccinet.
Tydligen är det en ökad förekomst av hjärmuskelinflammation hos främst unga män efter 2 sprutor.
"Vaccinbiverkningar bekräftade i stor studie"

Kommer inte ihåg att det talades om några sådana allvarliga biverkningar när vi som barn fick våra vaccing i skolåldern.
Huldah
#2. Publicerat 2022-04-23 av Huldah
Nej det är inte över.
Vi har bara lite vilopaus nu när Putin tillåts att röra runt i grytan så att vi glömmer Covid.
Det är nya bud på G.
I Dagens Medicin talas det om en förväntat smittopp i mitten på Maj.
"Ny smittopp väntas i mitten på maj"

Och kan man tänka sig: att längre ner på samma sida står det om biverkningar från vaccinet.
Tydligen är det en ökad förekomst av hjärmuskelinflammation hos främst unga män efter 2 sprutor.
"Vaccinbiverkningar bekräftade i stor studie"

Kommer inte ihåg att det talades om några sådana allvarliga biverkningar när vi som barn fick våra vaccing i skolåldern.
Nej på min tid talades det inte om biverkningar men astma.o allergi har acceleras sen. Har man gjort studier sen man börjat vaccinera? PÅ 30 talet infördes obligatorisk vaccination för barn i Finland. JW varnade för vaccinering. Min morfar vägrade vaccinera mamma. Två poliser kom hem. Morfar frågade om man tog ansvar inför tvångsvaccination. Nej var svaret. Mamma blev inte vaccinerad. Själv tog jag vaccin. Fick bl a fibromyalgi...
Anonym
#3. Publicerat 2022-04-24 av Anonym
Nej på min tid talades det inte om biverkningar men astma.o allergi har acceleras sen. Har man gjort studier sen man börjat vaccinera? PÅ 30 talet infördes obligatorisk vaccination för barn i Finland. JW varnade för vaccinering. Min morfar vägrade vaccinera mamma. Två poliser kom hem. Morfar frågade om man tog ansvar inför tvångsvaccination. Nej var svaret. Mamma blev inte vaccinerad. Själv tog jag vaccin. Fick bl a fibromyalgi...
Mycket av dagens astma och allergier är ett resultat av den kemiska sörja vi lever i varje dag. All vår mat berörs utav plaster och alla plaster avger olika ämnen som vi sedan får i oss. Och vi har en ordentlig coktail av medicinrester i vårt dricksvatten som vi också får i oss. Dessa rester klarar inte våra reningsverk av att separera bort vilket gör att skiten lagras i våra kroppar med alla möjliga biverkningar och skjukdomar som resultat.

För att inte tala om alla tillsatsmedel som finns i vår mat.

Misstänker du att din fibromyalgi är kopplad till vaccinationen?
Huldah
#4. Publicerat 2022-04-30 av Huldah
Nej det är inte över.
Vi har bara lite vilopaus nu när Putin tillåts att röra runt i grytan så att vi glömmer Covid.
Det är nya bud på G.
I Dagens Medicin talas det om en förväntat smittopp i mitten på Maj.
"Ny smittopp väntas i mitten på maj"

Och kan man tänka sig: att längre ner på samma sida står det om biverkningar från vaccinet.
Tydligen är det en ökad förekomst av hjärmuskelinflammation hos främst unga män efter 2 sprutor.
"Vaccinbiverkningar bekräftade i stor studie"

Kommer inte ihåg att det talades om några sådana allvarliga biverkningar när vi som barn fick våra vaccing i skolåldern.
Vaccinering förut var inte mRNA baserad. Dock vill jag belysa att på 30talet i Finland var obligatorisk vaccinering för barn. Morfar som läst "Gyllene Tidsåldern" föregångare till "Vakna", avrådde från vaccinering. Morfar lät inte mamma bli vaccad. Polisen kom hem o morfar frågade: "Tar ni ansvar?" Nej det gjorde dom inte, mamma blev inte vaccad och... 97 år. Själv vaccade jag mig som vuxen. Fick astma mm. Finns studier på de gamla vaccinerna? Detta vansinne för att man inte tror på en Skaparen som gett oss bästa immunförsvaret!!!
Huldah
#5. Publicerat 2022-04-30 av Huldah
Mycket av dagens astma och allergier är ett resultat av den kemiska sörja vi lever i varje dag. All vår mat berörs utav plaster och alla plaster avger olika ämnen som vi sedan får i oss. Och vi har en ordentlig coktail av medicinrester i vårt dricksvatten som vi också får i oss. Dessa rester klarar inte våra reningsverk av att separera bort vilket gör att skiten lagras i våra kroppar med alla möjliga biverkningar och skjukdomar som resultat.

För att inte tala om alla tillsatsmedel som finns i vår mat.

Misstänker du att din fibromyalgi är kopplad till vaccinationen?
Jag har fibromyalgi. Tror den är kopplad till amalgam o den ordinära vaccinen. Covid vaccin har jag inte tagit. Fick covid 2020, lindrigare än vanlig influensa. Konstaterat antikroppar mot covid sen två veckor tillbaka. Varje vaccindos försämrar det naturliga immunförsvaret. Vaccarna förstör för antivaccarna, ungefär som det gått med resistens mot antibiotika! DET ÄR FARLIGT ATT LEVA: MAN KAN DÖ!
Popah
#6. Publicerat 2022-05-05 av Popah
Nej det är inte över.
Vi har bara lite vilopaus nu när Putin tillåts att röra runt i grytan så att vi glömmer Covid.
Det är nya bud på G.
I Dagens Medicin talas det om en förväntat smittopp i mitten på Maj.
"Ny smittopp väntas i mitten på maj"

Och kan man tänka sig: att längre ner på samma sida står det om biverkningar från vaccinet.
Tydligen är det en ökad förekomst av hjärmuskelinflammation hos främst unga män efter 2 sprutor.
"Vaccinbiverkningar bekräftade i stor studie"

Kommer inte ihåg att det talades om några sådana allvarliga biverkningar när vi som barn fick våra vaccing i skolåldern.
Intressant, tack för länkarna - ska läsa!
Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen