snömannen säger: Ja så är de Sommarsol! :) Dom är helt enkelt som en sommarsol! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-03-31 av Anonym.
När Gud talar.
Tänk att Gud ser oss i vardagen, ser dels den behövande och dels var hjälpen finns genom oss..
Så verklig, så nära.. är Gud.

Läs HÄR.

Fyll gärna på med enkla Gudsmöten i vardagen..

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
Det finns ett viktigt närliggande ämne som tål att tas upp här.. nämligen Bönesvar.

Hur svarar Gud på bön, varför svarar Gud på bön, vad säger Bibeln och din erfarenhet i tron?

Några svårtolkade (för många) ord från Jesus ang. bönesvar:

"Er Fader vet vad ni behöver, innan ni ber om det." Matt. 6:8
"Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill och ni ska få det." Joh. 15:7
Anonym
#2. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
Det finns ett viktigt närliggande ämne som tål att tas upp här.. nämligen Bönesvar.

Hur svarar Gud på bön, varför svarar Gud på bön, vad säger Bibeln och din erfarenhet i tron?

Några svårtolkade (för många) ord från Jesus ang. bönesvar:

"Er Fader vet vad ni behöver, innan ni ber om det." Matt. 6:8
"Om ni förblir i mig och mina ord förblir i er, så be om vad ni vill och ni ska få det." Joh. 15:7
Den som lever i sanning, kan be om vad som helst och det kommer bli uppfyllt.
Anonym
#3. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
Den som lever i sanning, kan be om vad som helst och det kommer bli uppfyllt.
Kan du kortfattat utveckla det?
Anonym
#4. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
Kan du kortfattat utveckla det?
Se hur Jesus Kristus levde, lev likadant. Var alltid ärlig, var inte rädd att tillrättavisa de som viker ifrån tron eller ifrån vad Jesus Kristus sade om hur vi ska leva och värdera våra egna och andras handlingar därefter. För Jesus var Sanningen kommen i kött. Vi måste gå samma väg som Jesus, då blir vi som Jesus och kan som honom be om vad som helst. Förvandla vatten till vin. Gå på vatten. Bara genom att be om det. Glöm inte att be om förlåtelse för dina synder, för han har betalat blodspriset för dig som ger dig förlåtelse. Låt dig inte förledas av massmedierna att tro på den alternativa verkligheten de målar upp, för tror du på den så slits du med in i Satans verklighet. Du måste tvätta bort allt sådant ur ditt sinne genom att hitta sanningen.

Galatians 4:12
Anonym
#5. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
Se hur Jesus Kristus levde, lev likadant. Var alltid ärlig, var inte rädd att tillrättavisa de som viker ifrån tron eller ifrån vad Jesus Kristus sade om hur vi ska leva och värdera våra och andras handlingar. För Jesus var Sanningen kommen i kött. Vi måste gå samma väg som Jesus, då blir vi som Jesus och kan som honom be om vad som helst. Förvandla vatten till vin. Gå på vatten. Bara genom att be om det. Glöm inte att be om förlåtelse för dina synder, för han har betalat blodspriset för dig som ger dig förlåtelse. Låt dig inte förledas av massmedierna att tro på den alternativa verkligheten de målar upp, för tror du på den så slits du med in i Satans verklighet. Du måste tvätta bort allt sådant ur ditt sinne genom att hitta sanningen.
Du menar alltså att våra gärningar avgör om vi lever i sanningen eller ej? Tror jag på massmedia är jag alltså inte Guds barn? Menar du så?
Och tillrättavisar jag inte en människa som följer/tror massmedias rapportering är jag helt fel.. och får inte bönesvar..?
Anonym
#6. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
Du menar alltså att våra gärningar avgör om vi lever i sanningen eller ej? Tror jag på massmedia är jag alltså inte Guds barn? Menar du så?
Och tillrättavisar jag inte en människa som följer/tror massmedias rapportering är jag helt fel.. och får inte bönesvar..?
Som det var med Jesus är det med oss. Hur ska vi annars kunna gå samma väg som honom? Om vi tillåter dekadensen och satans lögner att härja fritt på jorden så gör vi inte Gud glad, varför skulle han lyssna på oss då? Han vill glädja dem som glädjer honom. De som skapar hans kungarike på jorden.
Anonym
#7. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
Som det var med Jesus är det med oss. Hur ska vi annars kunna gå samma väg som honom? Om vi tillåter dekadensen och satans lögner att härja fritt på jorden så gör vi inte Gud glad, varför skulle han lyssna på oss då? Han vill glädja dem som glädjer honom. De som skapar hans kungarike på jorden.
Men i klartext, menar du att de som litar på, läser, massmedia före alt media, inte har funnit sanningen och får därmed inte bönesvar?

Jag vill se grunden i det du skriver..
Anonym
#8. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
Men i klartext, menar du att de som litar på, läser, massmedia före alt media, inte har funnit sanningen och får därmed inte bönesvar?

Jag vill se grunden i det du skriver..


1 John 2:3-6
“We know that we have come to know Him (Christ) if we obey His commands. The man who says, ‘I know Him,’ but does not do what He commands is a liar, and the truth is not in Him…This is how we know we are in Him: Whoever claims to live in Him must walk as Jesus did.”
Anonym
#9. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
[citat]



1 Johannes 2:3-6
”Vi vet att vi har lärt känna honom (Kristus) om vi lyder hans bud. Mannen som säger: 'Jag känner honom' men inte gör vad han befaller är en lögnare, och sanningen finns inte i honom...Det är så vi vet att vi är i honom: Den som säger sig leva i honom måste vandra som Jesus gjorde." [/Citat]

Återgår till frågan.. kan du svara med egna ord, det är viktigt.
Har människan som läser/följer/litar på massmedia före alt media inte funnit sanningen, och får därmed inte bönesvar...?
Anonym
#10. Publicerat 2022-04-01 av Anonym
Det beror på om de talar sanning. Men idag gör inga av de stora medierna det. Även de som var bättre förut har korrumperats idag. De som vill att du ska "heja på Ukraina" och som ville att du skulle "Ta sprutan" vill alla förvilla dig, är alla korrupta, detta är lättaste sättet att se om du kan lita på något annat de skriver.

Att något kallas "Alt-media" gör dock inte att de automatiskt är mer trovärdiga, du måste hitta sanningen om någon kärnfråga själv, sedan kan du orientera dig bättre i världen angående medier. Men lita aldrig på någon annan än Jesus Kristus, som är Sanningen. För det finns inget annat namn på jorden som kan rädda oss ifrån satans lögner, som är överallt och som kan förleda även de utvalda om de inte är försiktiga. Lättja är därför en dödssynd.

Andens värld, dina tankar, är alltid nummer 1. Den viktigaste världen att hålla ren. Den fysiska världen är nummer 2. För om nummer 1 är ren så skapar den renhet i nummer 2.
snömannen säger: Ja så är de Sommarsol! :) Dom är helt enkelt som en sommarsol! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen