Höstlöv säger: Låt oss uppmuntra varandra & sprida glädje! Helgen står för dörren & oavsett vad den innebär finns Guds kärlek & omsorg där för oss.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-03-06 av Anonym.
Dokumentär alla borde se "Makthavarna du inte valde"
Släpp Rysslandskriget. Det är bara till för att förblinda dig för vad som händer i bakgrunden. Denna dokumentär är svensk, det är den första jag sett på svenska som visar vad "The Great Reset" handlar om och vilka som är inblandade. Gjord av Palaestra media och med bra kvalité så har de sammanfogat många officiella klipp och förklaringar för att visa vad som snart kommer att hända och vilka som är inblandade.

En helt ny världsordning, som de inte nämner i våra medier. Men det är oförnekligt, och kan vara skrämmande för en del, men inte på något våldsamt vis utan för vad som kan hända om den inte stoppas i tid. Det är upp till Gud, i sanningsformat, att göra vad som krävs. Genom oss. Annars kommer det inte sluta väl.

https://youtu.be/NNV2tEgPb9I

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2022-03-07 av Anonym
Bra och nyttigt att se. Verkar välgjord. Såg början.
Anonym
#2. Publicerat 2022-03-07 av Anonym

Tre personer tipsade mig igår om dokumentären. Blir smått förundrad över hur öppet nöjd Klaus Schwab är med sina planer
för "the great reset" och så stolt att ha makten att införa den. De vill ha oss levande döda i framtiden. Ska de lyckas?
Det bestämmer väl vi..lr är det kört för oss?

"You will own nothing, and be happy!"

Jag har inget emot att inte äga nåt, men då vill jag inte bli ägd och kontrollerad heller...

Anonym
#3. Publicerat 2022-03-07 av Anonym
Så erkänner eliten att vi "foliehattar" och "Konspirationsteoretiker" hade rätt hela tiden! Vilket vi givetvis har kännt på oss redan från början. Var det inte nån hysterisk antidemokratisk kvinna som startade en tråd om att det spreds "desinformation" och "konspirationsteorier" mot vaccinet här på forumet och att detta skulle vara en "trygg plats" för alla som tyckte rätt!?
Hittar inte den tråden just nu, vilket är lika bra. Låt den ligga begravd.

Intressant att de öppet erkänner att Covid-19 bara var en vanligt säsongsinfluensa som man använde för att piska upp stämningen för att i sin tur skapa förutsättningar att införa totalitära åtgärder. Åtgärder som sedan kommer att bli det nya normala. Det vill säga att oavsett hur många som tar giftvaccinet så kommer livet ALDRIG att gå tillbaka till hur det var 2019 och dessförinnan.

Claus Shwab skriver om det i sin bok som det läses ur här, vid 16:33 i klippet.
Citat:
"Corona-krisen är en av de minst dödliga pandemier världen upplevt under de senaste 2000 åren.
Konsekvenserna av Covid-19, i termer av hälsa och dödlighet, kommer att vara milda jämfört med tidigare pandemier. Det innebär inget existensiellt hot, eller någon chock, som kommer att lämna något avtryck på världens befolkning i årtionden.
"
Anonym
#4. Publicerat 2022-03-07 av Anonym

Det finns de som sitter fast i konspirationsträsket och fortfarande tror att allt kommer gå tillbaka till normala "...bara alla antivaxare kan förstå att man måste gå och vaxa sig..." inför nästa pandemi. Cyberviruset blir en ny konspirationsteori nu, fast Klaus Schwab med tjänare uttryckligen säger att det är nästa steg för kontroll av massorna. Och införandet av det digitala id-passet (som redan rullats ut i Sverige).

Allvarligt talat önskar jag att fler får upp ögonen nu, så vi kan samla ihop oss inför de tuffa tider som kommer.

Vi behöver vara tillsammans och slåss mot fienden, inte mot varandra.


Första svaret till tråden "Ryssland invaderar Ukraina..." säger väl allt om hur det är ställt med verklighetsförankringen hos de livrädda som ser konspirationsspöken överallt...

Ja vad säger man. Här fortsätter konspirationsanden när ett enormt mänskligt lidande ligger framför våra ögon.. ja vad säger man.

Ja, vad säger man? Det är för lätt att döma ut alla andra som har en annan verklighetsbild, baserad på andra informationskällor än man själv och säga att DE har fel. DE är det galna konspirations-folket.
Jag trodde väl aldrig att jag skulle bli diskriminerad och kallad "antivaxare" bara för att jag tackat nej till ett "frivilligt vaccin" av de som utger sig själva för att vara bibelläsande kristna, heller...

Tillit
#5. Publicerat 2022-03-07 av Tillit
Så erkänner eliten att vi "foliehattar" och "Konspirationsteoretiker" hade rätt hela tiden! Vilket vi givetvis har kännt på oss redan från början. Var det inte nån hysterisk antidemokratisk kvinna som startade en tråd om att det spreds "desinformation" och "konspirationsteorier" mot vaccinet här på forumet och att detta skulle vara en "trygg plats" för alla som tyckte rätt!?
Hittar inte den tråden just nu, vilket är lika bra. Låt den ligga begravd.

Intressant att de öppet erkänner att Covid-19 bara var en vanligt säsongsinfluensa som man använde för att piska upp stämningen för att i sin tur skapa förutsättningar att införa totalitära åtgärder. Åtgärder som sedan kommer att bli det nya normala. Det vill säga att oavsett hur många som tar giftvaccinet så kommer livet ALDRIG att gå tillbaka till hur det var 2019 och dessförinnan.

Claus Shwab skriver om det i sin bok som det läses ur här, vid 16:33 i klippet.
Citat:
"Corona-krisen är en av de minst dödliga pandemier världen upplevt under de senaste 2000 åren.
Konsekvenserna av Covid-19, i termer av hälsa och dödlighet, kommer att vara milda jämfört med tidigare pandemier. Det innebär inget existensiellt hot, eller någon chock, som kommer att lämna något avtryck på världens befolkning i årtionden.
"
Var och vilka "erkänner" det fetmarkerade? Inte ens citatet du anger är ju ett sådant "erkännande" och hur kunde någon inse att vi skulle klarat det så pass bra ändå (med i Sverige "bara" ett par tusen döda extra per månad under några månader jämfört med en värre säsongsinfluensa med dagens sjukvård). Dessutom, vad hade hänt utan åtgärder och dagens sjukvård...

Att "ni" fått rätt är smått skrattretande att höra...
Anonym
#6. Publicerat 2022-03-07 av Anonym
Var och vilka "erkänner" det fetmarkerade? Inte ens citatet du anger är ju ett sådant "erkännande" och hur kunde någon inse att vi skulle klarat det så pass bra ändå (med i Sverige "bara" ett par tusen döda extra per månad under några månader jämfört med en värre säsongsinfluensa med dagens sjukvård). Dessutom, vad hade hänt utan åtgärder och dagens sjukvård...

Att "ni" fått rätt är smått skrattretande att höra...
Men ge dig. Du är riktigt tröttsam. Se hela dokumentären, fattar du fortfarande inte så håll dig till törnrosa så kan du sova vidare.
Anonym
#7. Publicerat 2022-03-07 av Anonym
Men ge dig. Du är riktigt tröttsam. Se hela dokumentären, fattar du fortfarande inte så håll dig till törnrosa så kan du sova vidare.
Det är skrämmande att se verkligheten. Då måste man också erkänna att man hade fel, för sig själv och andra, det krävs mod och stor självinsikt. Och personlig integritet att stå upp för sanningen. Inte många fixar det.
Anonym
#8. Publicerat 2022-03-07 av Anonym
Var och vilka "erkänner" det fetmarkerade? Inte ens citatet du anger är ju ett sådant "erkännande" och hur kunde någon inse att vi skulle klarat det så pass bra ändå (med i Sverige "bara" ett par tusen döda extra per månad under några månader jämfört med en värre säsongsinfluensa med dagens sjukvård). Dessutom, vad hade hänt utan åtgärder och dagens sjukvård...

Att "ni" fått rätt är smått skrattretande att höra...
Din oförmåga att ta till dig information är inte bara skrattretande, den är banne mig skrämmande.

Vilka som erkänner: Claus Shwab
Vad erkänner de. Att Covid-19 bara var en vanlig influensa.

Vill du att jag ska rita det som en serie så att du kan bläddra igenom det som en bildbok?
Blir kanske lättare för dig att klara den linjära logiken då.
Konstigt ändå att du är så trög. Du som brukar insinuera hur välutbildad du är.
Anonym
#9. Publicerat 2022-03-07 av Anonym
Var och vilka "erkänner" det fetmarkerade? Inte ens citatet du anger är ju ett sådant "erkännande" och hur kunde någon inse att vi skulle klarat det så pass bra ändå (med i Sverige "bara" ett par tusen döda extra per månad under några månader jämfört med en värre säsongsinfluensa med dagens sjukvård). Dessutom, vad hade hänt utan åtgärder och dagens sjukvård...

Att "ni" fått rätt är smått skrattretande att höra...
Anonym
#10. Publicerat 2022-03-07 av Anonym
Din oförmåga att ta till dig information är inte bara skrattretande, den är banne mig skrämmande.

Vilka som erkänner: Claus Shwab
Vad erkänner de. Att Covid-19 bara var en vanlig influensa.

Vill du att jag ska rita det som en serie så att du kan bläddra igenom det som en bildbok?
Blir kanske lättare för dig att klara den linjära logiken då.
Konstigt ändå att du är så trög. Du som brukar insinuera hur välutbildad du är.
Höstlöv säger: Låt oss uppmuntra varandra & sprida glädje! Helgen står för dörren & oavsett vad den innebär finns Guds kärlek & omsorg där för oss.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen