smålänning i norr säger: När man läser historia ser man att syndanaturen ställer till problem men också att Evangelium förändrar och ger Väldoft
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2022-02-06 av Anonym.
Vi lever i en upp-och-nervänd värld.
Om du vill ha ett långt liv, så ska du äta så lite som möjligt. Att fasta ofta är bra, för då förnyar sig inte cellerna lika ofta, vilket är vad åldrande är. Varje gång cellerna förnyas, så kortas nämligen telomererna och fler fel uppstår, du blir gamlare och mindre effektiv, mindre energisk, skröpligare och skrynkligare.

Ät därför så lite som möjligt, men näringsrikt och nyttigt de gånger du äter. Kanske var det därför Noah levde så länge i bibeln, för att maten inte var så lätt att få tag på då, så det blev naturligt många och långa fasteperioder för dem?

Gravitationen är ett mysterium som forskarna fortfarande inte har listat ut. Kanske beror det på att den inte finns, och att anledningen till att vi trycks mot jorden är för att all osynlig strålning ifrån alla stjärnor som kommer ifrån rymden trycker oss mot planeten snarare än att planeten i sig drar i oss? Det finns många typer av strålning och våglängder som vi inte kan uppfatta eller analysera ens med våra mest avancerade instrument! För att inte ens tala om alla dimensioner...

Demokratier har visat sig vara en folksägen som är populär för att undvika revolution. Men sanningen som uppenbarat sig tack vare denna plandemi är att folket bara ska lyda makten, och våra statsministrar och presidenter är i själva verket toppstyrda hela bunten av DAVOS/WEF och Bilderbergarna, där det dikteras hur länderna ska styras oavsett vad folket vill. Detta kunde vissa ana långt tidigare, men för mig blev det uppenbart tack vare senaste USA valet där "Joe Biden" som hade som mest 12 supporters vid något av sina tal skall ha vunnit över Trump som var omringad av hundratusentals, en ratio som speglades även online i antalet visningar på de klipp där de båda herrarna var med. Valet var riggat, folket har ingen talan, men de måste förstås fortsätta behöva tro det för att charaden ska kunna fortsätta.

Fyll gärna på i tråden med fler observationer som påvisar att vi lever i en uppochnervänd värld! Denna tråd är inte till för att argumentera om dessa sakfrågor, så jag ber dig VÄNLIGAST att i första hand försöka att bjuda på egna observationer och tankar istället för att komma med påhopp på andras tankar och funderingar! Har du en motsatt åsikt så försök bevisa den logiskt, inte genom att åberopa "konsensus" som bara är en form av förtryck och mobbing. "Konsensus" är INGET värt i sanningens ansikte, något som Kopernikus visade.

Påståenden som att "Jorden är platt" är inget värda om du inte kan argumentera för det logiskt(vilket jag tror blir svårt) och just den frågan har en annan tråd dessutom så det kan du nog ta där isåfall.

Ordet är fritt!

Svar på inlägg

Anonym
#2. Publicerat 2022-02-06 av Anonym

Hmmm.......

Among all the vaccines I have known in my life:

— diphtheria
— tetanus
— smallpox
— typhoid
— anthrax
— rota virus
— measles
— rubella
— chickenpox
— hepatitis
— meningitis
— tuberculosis

I want to also add:
— flu, pneumonia and shingles.

I have never seen a vaccine that forced me to wear a mask and
maintain my social distance, even when you are fully vaccinated.


I had never heard of a vaccine that spreads the virus even after vaccination.

I had never heard of rewards, discounts, incentives to get vaccinated.

I never saw discrimination for those who didn't.

If you haven't been vaccinated no one has tried to make you feel like a bad person.

I have never seen a vaccine that threatens the relationship between family,
colleagues and friends.

I have never seen a vaccine used to threaten livelihoods, work or school.

I have never seen a vaccine that would allow a 12-year-old to override parental consent.

After all the vaccines I listed above, I have never seen a vaccine like this one,
which discriminates, divides and judges society as it is.

It's a powerful vaccine! She does all these things except IMMUNIZATION.

If we still need:
— a booster dose after we are fully vaccinated,
—and we still need to get a negative test after we are fully vaccinated
—and we still need to wear a mask after we are fully vaccinated
—and still be hospitalized after we have been fully vaccinated

“It's time for us to admit that we've been completely deceived."


Anonym
#3. Publicerat 2022-02-06 av Anonym

Det gick inte att klistra in bilder/screenshots. Här är en länk till statistik över covid i Sverige. Scrolla ner för att se att det är många tusen positiva i varje län per dag. Ändå ska restriktionerna bort. Helt ologiskt.

https://platz.se/coronavirus/
Anonym
#4. Publicerat 2022-02-06 av Anonym
"Det är dags att slopa restriktionerna," säger myndigheterna i Sverige och i många andra länder samtidigt. Antalet positiva fall/PCR positiva svar har aldrig hittills nått sådana extrema siffror sedan pandemiten utlystes för två år sedan. Kolla i tabellerna ovan. Det är 5-10 000 fall perdag i vissa län. Men nu är det dags för återgång till det normala. För någon högre myndighet vi inte ser har beslutat det. Så enkelt är det. Det har inte så mycket med hälsa att göra. Nu har man TESTKÖRT det globala "hälsokrissystemet" i två år och berörda parter är med på tråden. Nu är det dags för nästa skrämselprogram. Slå på TVn om två veckor och ta till er. Det är KRIS igen! Be very afraid!
Anonym
#5. Publicerat 2022-02-06 av Anonym

Gammelmedia: Terrorister!!!


Fria Medier:




Det började i Canada och har nu spridit sig över hela världen. Människor har fått nog av övergrepp och kontroll, och går samman och slåss för Din och Min och Våra Barns FRIHET!




…och även Bolivia visar sitt stöd för Canadas folk!





Även bönderna hänger på.

gofundme har låtit stjäla de insamlade pengarna till canadensiska truckers, ca 90milj kr i ett desperat försök att sabotera. Vilka är egentligen de kriminella kan man undra...och varför är inte gammelmedia intresserade att rapportera..?
Ja, vi lever sannerligen i en upp-och-nedvänd värld.
Anonym
#6. Publicerat 2022-02-06 av Anonym

Ja gammelmedierna är korrupta hela bunten. Köpta, sedan internet tog över och människor slutade köpa tidningarna. Då blev det tomt i deras plånböcker, och de vände sig till miljardärerna som styr politikerna. Där fick de betalt, så det är deras agenda de fört sedan dess. Därför kunde de överleva trots det massiva läsar raset. De är nu mer bara till för att valla fåren, genom att skrämma dem än hit, än dit, men i hagen skall fåren hållas. Nu är det dags för slaktbåset(sprutan) och de har lyckats lura i många det långsamma giftet som sänker immunförsvaret över tid så att fler sjukdomar och fler cancerfall redan börjat dyka upp. Men de vägrar såklart knyta detta till sprutan, som de ljugit om att den är så "säker och effektiv", trots att inga långtidstudier gjorts. "Det har inte hunnits" är såklart ursäkten, men redan här anade många ugglor, för man ska aldrig vaccinera under rådande pandemi, det har aldrig gjorts eller fungerat förut. "Truckers" lät sig dock inte luras, och nu börjar revolutionen i flera länder, med dessa i spetsen.

Eliten som styr är rädda för människorna, är rädda för att just detta skulle hända, men de trodde inte att det skulle hända så tidigt, och att så många skulle vägra sprutan och se igenom deras lögner. De anser att det är för mycket människor på jorden, därför måste 90% bort och injektionen var det biologiska vapen de tog fram för att nå detta mål. Pandemin existerade aldrig, de blåste bara upp influensan i medierna och med falska PCR-tester som kördes i för många cykler så fick de upp siffrorna för att skrämma folket till sprutan(Slaktbåset).

En minoritet existerar fortfarande som helt håller sig till de gamla medierna, och för dessa, som även de anar sanningen vid det här laget, är det för skrämmande att acceptera detta trots att det är sant. De är för gamla, eller för unga, för att kunna få sin stabila världsbild krossad. Men inget kommer stoppa vad som kommer hända. Revolutionerna kommer ske över hela världen, det kommer bli blodigt, och detta är bara lugnet före stormen än så länge. Eliten har fortfarande några ess i rockärmen, nu försöker de flytta fokus till Ryssland, den klassiska faran som ska skrämma fåren. Men Putin är ingen idiot, han har en egen plan, och den är kanske inte vad de har förväntat sig, eller vad de vill få DIG att tro att den är... Allt han behöver göra är egentligen att vänta, för fler vaknar upp varje dag, och inget krig kommer vara möjligt när folket i de anfallande länderna belägrar sina egna regeringar, och majoriteten av militären och polisen är på folkets sida! Den första ryttaren av apokalypsen(The Unveiling of the lies) är här!
Anonym
#7. Publicerat 2022-02-06 av Anonym
Dagens svåra beslut: Ska jag titta på nästa avsnitt av Monte Python's Flying Cirkus på Netflix, eller ska jag följa den här tråden? Hm...
Tillit
#8. Publicerat 2022-02-06 av Tillit
Dagens svåra beslut: Ska jag titta på nästa avsnitt av Monte Python's Flying Cirkus på Netflix, eller ska jag följa den här tråden? Hm...
Ja, titeln på den här tråden är väldigt träffande.. På det här forumet
Tillit
#9. Publicerat 2022-02-06 av Tillit
Gravitationen är ett mysterium som forskarna fortfarande inte har listat ut. Kanske beror det på att den inte finns, och att anledningen till att vi trycks mot jorden är för att all osynlig strålning ifrån alla stjärnor som kommer ifrån rymden trycker oss mot planeten snarare än att planeten i sig drar i oss? Det finns många typer av strålning och våglängder som vi inte kan uppfatta eller analysera ens med våra mest avancerade instrument! För att inte ens tala om alla dimensioner...
Förlåt att jag skrattade, men efter att ha varit med och diskuterat de här sakerna under mer än fem år i trådar som sammanlagt närmar sig tio tusen inlägg, och kommer upp i olika former ganska ofta från och till så blir jag lite "trött". Är detta att klä på sig Guds vapenrustning mot Djävulens brinnande pilar. På vilket sätt är den typen av ifrågasättande något som skyddar oss och för budskapet om Jesus framåt? Jag fattar inte.

Delar en intressant film om "Gravitationen" demonstrerad i vakuum på jorden som jag hittade igår när jag gick baklänges in i plattjordstråden (innan Kiwi delade de två länkarna):

Watch A Bowling Ball And Feather Falling In A Vacuum

Vi kanske ska göra samma experiment med en vaccinerad och en ovaccinerad som hänger bredvid varandra. Om vaccinerna påverkar "strålningen" på något sätt...
Anonym
#10. Publicerat 2022-02-06 av Anonym
"Förlåt att jag skrattar åt dig..!"

"...att jag hånar dig..!"

"...att jag svarar sarkastiskt till det du säger..!"

men....

...det är Gud som ger förlåtelse i slutänden.
smålänning i norr säger: När man läser historia ser man att syndanaturen ställer till problem men också att Evangelium förändrar och ger Väldoft
Skriv Skriv här Skriv i megafonen