CoolaOK säger: Singelträff i Västergötland våren 2024? Diskutera under forum "Kärlek och relationer" "Singelträff i Västergötland våren 2024?"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

MrAmour
Skapat 2022-01-21 av MrAmour, man, 60 år, Skåne län.
Corona partner
Hur är det ens möljligt att tänka tanken och sedan att göra det: att söka efter en likasinnad partner avseende Corona? Att det delvis naturligtvis speglar ens verklighetsuppfattning om man är för eller emot vaccin och om man tycker att vaccinpass ska införas eller inte. Men att bygga ett förhållande utifrån främst åsikter om Coronapandemin?

Svar på inlägg

Tillit
#1. Publicerat 2022-01-21 av Tillit
Ja, den frågan har jag också ställt mig. Verkligen.
Tillit
#2. Publicerat 2022-01-21 av Tillit
Gjorde en tråd om det tidigare som heter "Kravlista" men den blev tyvärr en aning infekterad av just den specifika frågan.
MrAmour
#3. Publicerat 2022-01-25 av MrAmour
De som var på demonstrationen den 23:e borde skämmas, mycket dåligt föredömme att kristna bryter mot lagar och förordningar (inget tillstånd var sökt eller beviljat), det är mycket trist att så kallade kristna väljer mörkrets väg...
Anonym
#4. Publicerat 2022-01-26 av Anonym
De som var på demonstrationen den 23:e borde skämmas, mycket dåligt föredömme att kristna bryter mot lagar och förordningar (inget tillstånd var sökt eller beviljat), det är mycket trist att så kallade kristna väljer mörkrets väg...
When Tyranny Becomes Law, Rebellion Becomes Duty -Thomas Jefferson
Anonym
#5. Publicerat 2022-01-26 av Anonym
De som var på demonstrationen den 23:e borde skämmas, mycket dåligt föredömme att kristna bryter mot lagar och förordningar (inget tillstånd var sökt eller beviljat), det är mycket trist att så kallade kristna väljer mörkrets väg...


Det där var ingen särsklit upplyst kommentar.
Osar av hat och förakt mot medmänniskor.
Inte så kristet heller, att fördöma sina trossyskon...
Du sänker bara dig själv djupt ner i mörkret.


Anonym
#6. Publicerat 2022-01-26 av Anonym
Hur är det ens möljligt att tänka tanken och sedan att göra det: att söka efter en likasinnad partner avseende Corona? Att det delvis naturligtvis speglar ens verklighetsuppfattning om man är för eller emot vaccin och om man tycker att vaccinpass ska införas eller inte. Men att bygga ett förhållande utifrån främst åsikter om Coronapandemin?

Jag har motsatt erfarenhet.

Blir dagligen påhoppad och trakasserad av människor som bokstavligen spyr ut sitt hat mot oss som tackat nej till vaxet. Du är inte ensam om det. Börjar bli van. Har aldrig i mitt liv stött på så många aggressiva människor på fb, som kommenterar hånfullt och spydigt till vaxfria. En del går så långt i sin avsky att de uttryckligen vill ta livet av vaxfria.

Många vaxade vill absolut inte ha en partner som inte är vaxad. Läser varje dag om vaxfria som är ledsna och berättar att nära och kära tagit avstånd från dem, syskon som sagt upp kontakten och släkt som inte vill att de kommer på julmiddag för att de inte är vaxade.
MrIroni
#7. Publicerat 2022-01-26 av MrIroni
Jag gillar inte när tjejer är vaxade. Det sticks så väldigt efter några dagar om man kramas hårt och man är nära varandras ben. Känns ju nästan som sandpapper ibland.

Men om hon ändå är det, så skulle jag kunna tänka mig att dejta ändå.
Tillit
#8. Publicerat 2022-01-26 av Tillit
Jag gillar inte när tjejer är vaxade. Det sticks så väldigt efter några dagar om man kramas hårt och man är nära varandras ben. Känns ju nästan som sandpapper ibland.

Men om hon ändå är det, så skulle jag kunna tänka mig att dejta ändå.
MrIroni
Anonym
#9. Publicerat 2022-01-27 av Anonym
Jag gillar inte när tjejer är vaxade. Det sticks så väldigt efter några dagar om man kramas hårt och man är nära varandras ben. Känns ju nästan som sandpapper ibland.

Men om hon ändå är det, så skulle jag kunna tänka mig att dejta ändå.
Ååååh, ett machoskämt. Du vet verkligen vad kvinnor gillar.
MrAmour
#10. Publicerat 2022-01-27 av MrAmour
TIll Stella

CoolaOK säger: Singelträff i Västergötland våren 2024? Diskutera under forum "Kärlek och relationer" "Singelträff i Västergötland våren 2024?"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen