Skogsvandraren säger: Solen skiner, himmelen är blå.. Fikaryggsäcken är packad.. Skogen ligger redo, sjöarna väntar.. Bara Din hand i min saknas. Men kanske nästa tur? Kram
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

HerrF75
Skapat 2021-09-23 av HerrF75, man, 49 år, Östergötlands län.
Östgöte på Kristen Date = är det någon ide?
ODDS / Möjligheter

Är 46 år och gör en sökning på kvinnor som bor i min region som är 38- 48år som söker partner och som har bild.

Det resulterar i endast 22st. Det räcker i och för sig att hitta en, men 22st är ett ganska begränsat utbud.

Av dessa 22 visar sig 50% inte varit aktiva senaste 6månaderna.
Utvidgar jag det till ""inte varit aktiv de senaste 2-6månaderna", så faller 75% bort.

Endast 2st har varit aktiva (ca 9%) har varit aktiv senaste 3 veckorna?!

Det finns allltså endast 2st inom ca 10mil som verkar söka någorlunda aktivt i "mitt åldersspann".

Efter att ha kikat in hos dessa 2, så tror jag inte att någon av dessa skulle vara intressrad av mig.

Varför ska jag ens vara medlem här och dessutom betala

Givetvis ska jag väl inte begränsa mig till bara min "region" men jag gissar att det inte blir så stor skillnad om jag utökar "mitt område".

Min slutsat i nuläget är att KD är ganska dött.

Svar på inlägg

Popah
#1. Publicerat 2021-09-24 av Popah
Håll ut!!
Plötsligt händer det!!!
Alice
#2. Publicerat 2021-09-24 av Alice
Lite som Popah säger, plötsligt händer det

Men såklart måste man vidga sina vyer långt utanför sin bekvämlighetszon om det ska finnas en möjlighet.

Det finns ingen därute designad just för dig, även om det såklart känns så när man möts och blir kär.
Men det finns ingen next door med alla rätt på din kravspecifikation.

Jag själv lever såklart som jag lär, min blivande bor i Norge, det ingick inte i kravspecifikationen
Men det löser vi på vägen.
Anonym
#3. Publicerat 2021-09-24 av Anonym
Jag har också svårt att hitta någon här. Men som Alice skriver så kanske man måste utvidga sitt sökområde om man vill hitta någon och sen tror jag att man behöver vara rätt aktiv och synlig på sidan. Tycker det verkar som att många här inte vågar skriva. Jag menar vi är väl här för att ta kontakt - då måste vi ju vara aktiva. :)

Men ibland känns det som att leta efter en nål i en höstack.

Jag tror inte att Gud vill att vi ska leva ensamma genom livet - om vi inte själva vill det. Jag tror att vi får vända oss till Gud och förlita oss på Honom att Han leder våra steg rätt och att Han för oss tillsammans med rätt person i rätt tid. :)

Sen måste vi nog kunna vila i det och inte få panik för att ingenting händer utan man kan ju jobba på att bli en bättre version av sig själv under tiden vi väntar.

Men - som Popah skriver:

-Plötsligt händer det!-
Anonym
#4. Publicerat 2021-09-24 av Anonym
"Kärleken känner inga gränser!" Det uttrycket är välkänt.

Visst kan det vara så.., men kärleken kan känna avstånd.
För nog är det ju lättare att ses och lära känna varandra om man kan träffas lite spontant en dag eller eftermiddag och kväll, utan att det måste planeras långt i förväg och utan att restiden ska behöva ta största delen av dagen.

Så jag kan förstå HerrF att han begränsar sitt sökområde.
Även om man håller sig till "inneboende"(???) län och de angränsande länen så kan det bli långa sträckor.

Men som många skriver här: vi måste våga ta kontakt, annars händer inget.
"En resa på tusen mil börjar med ett enda steg."

Ta det inte så allvarligt. Att träffas för en promenad, en fika eller en bit mat ska inte ses som ett frieri eller ens som ett försök att bli ihop. Se det istället som att nu ska jag träffa en ny bekantskap och prata lite, få se om vi vill ses igen. Det kanske (bara) blir en person man kommer att ha en sporadisk kontakt med, nåt sms eller samtal då och då eller skicka julkort till, men bättre det än inget.

När jag nu ändå "har er på tråden". Är det någon som har nåt bra tips på hur man skriver ett bra första kontaktbrev.
HerrF75
#5. Publicerat 2021-09-24 av HerrF75
Klart man ska vidga vyer. Jag har träffat/dejtat i Hjo, Halmstad, Gnösjö och Göteborg. Alla dessa genom "Kristen Date" eller "Solid love".

Poängen är att utbudet verkar vara extremt mycket mindre än jag först tänkt/trott. Det faktum att det bara fann 2 "aktiva" i hela östergörland i åldern 38-48 fick mig att på något sätt ifrågasätt legimiteten för KD som träffpunkt. 2 stycken i hela Östergötland!!

Om mitt lilla test med att ta ut "data" från ett län är repesentativt för hela KD så är det bara 10% av de som "finns" här som är aktiva. Fick mig och bli rätt kritisk..
Alice
#6. Publicerat 2021-09-25 av Alice
Klart man ska vidga vyer. Jag har träffat/dejtat i Hjo, Halmstad, Gnösjö och Göteborg. Alla dessa genom "Kristen Date" eller "Solid love".

Poängen är att utbudet verkar vara extremt mycket mindre än jag först tänkt/trott. Det faktum att det bara fann 2 "aktiva" i hela östergörland i åldern 38-48 fick mig att på något sätt ifrågasätt legimiteten för KD som träffpunkt. 2 stycken i hela Östergötland!!

Om mitt lilla test med att ta ut "data" från ett län är repesentativt för hela KD så är det bara 10% av de som "finns" här som är aktiva. Fick mig och bli rätt kritisk..
Aha nu har jag gjort samma sök själv, 7 aktiva inom den närmaste veckan, 15 inom 1-2 månader.
Ut och ragga nu innan de försvinner!
Alice
#7. Publicerat 2021-09-25 av Alice
"Kärleken känner inga gränser!" Det uttrycket är välkänt.

Visst kan det vara så.., men kärleken kan känna avstånd.
För nog är det ju lättare att ses och lära känna varandra om man kan träffas lite spontant en dag eller eftermiddag och kväll, utan att det måste planeras långt i förväg och utan att restiden ska behöva ta största delen av dagen.

Så jag kan förstå HerrF att han begränsar sitt sökområde.
Även om man håller sig till "inneboende"(???) län och de angränsande länen så kan det bli långa sträckor.

Men som många skriver här: vi måste våga ta kontakt, annars händer inget.
"En resa på tusen mil börjar med ett enda steg."

Ta det inte så allvarligt. Att träffas för en promenad, en fika eller en bit mat ska inte ses som ett frieri eller ens som ett försök att bli ihop. Se det istället som att nu ska jag träffa en ny bekantskap och prata lite, få se om vi vill ses igen. Det kanske (bara) blir en person man kommer att ha en sporadisk kontakt med, nåt sms eller samtal då och då eller skicka julkort till, men bättre det än inget.

När jag nu ändå "har er på tråden". Är det någon som har nåt bra tips på hur man skriver ett bra första kontaktbrev.
Man lär ju ändå aldrig känna varandra helt och hållet, är det inte därför folk skiljer sig hela tiden?
Men det betyder ju såklart inte att man inte ska ha kontakt alls och låta föräldrarna gifta bort en
Men en liten balans mellan att acceptera att man aldrig lär känna någon, och att försöka ändå så gott man kan.

Ja mitt bästa tips är att fånga upp ett intresse hon har och spinna vidare på det.
Om man nu verkligen vill lära känna någon så är man väl intresserad av den personens inre liv och intressen tänker jag.
Höstlöv
#8. Publicerat 2021-09-25 av Höstlöv
Stirra inte blint på vad det står om när personen senast var aktiv. Jag har insett flera ggr att det där behöver inte alls stämma. Ibland kan det stå aktiv för en månad sedan fast jag vet det var häromdagen. När det däremot står 6 månader känns det lite lönlöst.
Personligen har avstånd aldrig varit ett problem för mig men har insett att många andra stirrar sig blint på sånt. Självklart minskar möjligheten att träffa någon om en inte vidgar sitt synfält, såväl geografiskt som inom andra områden. Tänk efter vad som är väsentligt för dig. Ingen har allt, men alla har något! Även om du själv kanske inte är beredd på att flytta på dig kanske den andra är det om det delvis är där skon klämmer.
Komiskt nog hörde en man på "hemmaplan" av sig till mig under Midsommar och yes, vi ses när vi har möjlighet och hörs ofta via tfn och har glädjen att inte behöva lägga massa tid på resandet. Tänk att kärleken fanns bara några mil bort. Så ja, plötsligt händer det men bara om du är beredd att satsa!
Önskar dig och alla andra varmt lycka till! Kom ihåg, ge varandra en chans, först då kan du uppleva lycka! Det som du inte trodde skulle vara rätt för dig kan visa sig vara just det du behöver.
HerrF75
#9. Publicerat 2021-09-25 av HerrF75
Aha nu har jag gjort samma sök själv, 7 aktiva inom den närmaste veckan, 15 inom 1-2 månader.
Ut och ragga nu innan de försvinner!
Va, nä.. ..
Förskte igen men hittade bara 3 inom den närmaste veckan varav en är en bluffprofil(ShyWendy) så det är fortfarande bara 2. Och tyvärr ingen som gör mig nyfiken eller som jag än mindre skulle tro vara intresserad av mig.

Min poäng är egentligen att det är väääääldig litet utbud på Kristen Date. Varför betala när de bara ger mig 2 att "välja på" i mitt "närområde". Tror KD är extremt dåliga på att samla/dra till sig "singlar". Nog måste det finnas mer än 22st i östergötland med "kristna värderingar" i åldersspannet som är singel och säker sällskap/partner?

Nu blev jag lite sugen på mina konkurenter...! Är det månde så att det ser ut på liknade sätt bland männen?

Finns här ingen män så är det väl en förklaring till att det inte finns några kvinnor..?
HerrF75
#10. Publicerat 2021-09-25 av HerrF75
Va, nä.. ..
Förskte igen men hittade bara 3 inom den närmaste veckan varav en är en bluffprofil(ShyWendy) så det är fortfarande bara 2. Och tyvärr ingen som gör mig nyfiken eller som jag än mindre skulle tro vara intresserad av mig.

Min poäng är egentligen att det är väääääldig litet utbud på Kristen Date. Varför betala när de bara ger mig 2 att "välja på" i mitt "närområde". Tror KD är extremt dåliga på att samla/dra till sig "singlar". Nog måste det finnas mer än 22st i östergötland med "kristna värderingar" i åldersspannet som är singel och säker sällskap/partner?

Nu blev jag lite sugen på mina konkurenter...! Är det månde så att det ser ut på liknade sätt bland männen?

Finns här ingen män så är det väl en förklaring till att det inte finns några kvinnor..?
47 män.. finns det. Inte mycket det heller men ändå mer än dubbelt jämfört mde de 22 kvinnorna.
10st aktiva inom 1 vecka så helt klart mer "fart" bland grabbarna men seriöst..

.. totalt 12 aktiva varav 2 kvinnor i hela Östergötland. Snacka om ankdam!

Efter den här lilla analysen känns KD som ett rätt risigt ställe.

10 män som jagar 2 kvinnor eller om man vänder på det. 2 kvinnor som jagar bland 10 män. Vad är oddsen liksom
Skogsvandraren säger: Solen skiner, himmelen är blå.. Fikaryggsäcken är packad.. Skogen ligger redo, sjöarna väntar.. Bara Din hand i min saknas. Men kanske nästa tur? Kram
Skriv Skriv här Skriv i megafonen