snömannen säger: Godmorgon alla är där ute på Kd, får önska en trevlig dag till er! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-07-05 av Anonym.
Bota Sverige från desinformation om Covid-19

Bota Sverige från desinformation kring Covid-19!

Ett initiativ från hälso- och sjukvårdspersonal som verkar för folket.

Bota Sverige

Svar på inlägg

SweKiwi
#1. Publicerat 2021-07-06 av SweKiwi
Dessa personer har enligt hemsidan skrivit ett öppet brev (länk till Newsvoice), där det i punkt 13 står följande:

»Vi befinner oss nu i en kombinerad fas 3 och fas 4-studie i en läkemedelsprövning utan ett informerat samtycke från individen, vilket strider mot Nürnbergkommissionen.«

Vad i hela världen är Nürnbergkommissionen?

/ Kiwi
Anonym
#2. Publicerat 2021-07-06 av Anonym
Bra iakttagelse Kiwi. Jag reagerade också på denna felskrivning (hörfel?) av newsvoices redaktör. Läkarna använder själva beteckningen Nürnbergkonventionen i sitt öppna brev till Folkhälsomyndighetens Johan Carlson.
SweKiwi
#3. Publicerat 2021-07-10 av SweKiwi
Och du håller med dessa personer om Nürnbergkonventionen? Att exempelvis jag, som tagit vaccinet, därmed har blivit utsatt för ett brott mot denna konvention?

/ Kiwi
Anonym
#4. Publicerat 2021-07-11 av Anonym
Ja, vi behöver bli befriade från desinformation. Det finns mycket i omlopp och det är ofta svårt att veta vad som är vad.

Sanningssökaren har tidigare meddelat att Japan har så lite problem med covid eftersom man där lever mycket sundare. Men nu är smittspridningen där så allvarlig att OS kommer att genomföras utan publik. Det japanska undret var tydligen desinformation.

Ett annat exempel kom på nyheterna idag: Tretton gener har identifierats som kopplade till att en individ utvecklar allvarlig covid. Tidigare har du, Närking, påstått att man klarar sig genom rätt intag av vitaminer etc. Men det är tydligen inte heller helt sant, om det finns en genetisk komponent med i det hela.

Och hur vet man i förväg, utan att ha fått sitt DNA analyserat, om man bär på någon av dessa genvariationer (som bl.a. även kan ligga bakom lungcancer och autoimmun sjukdom)?

Det är ett spel med hög insats, om man ska vaccinera sig eller inte - både vad gäller risken för biverkningar av vaccinet och risken för allvarlig sjukdom pga viruset...
Anonym
#5. Publicerat 2021-07-11 av Anonym
Och du håller med dessa personer om Nürnbergkonventionen? Att exempelvis jag, som tagit vaccinet, därmed har blivit utsatt för ett brott mot denna konvention?

/ Kiwi
Ja, praxis från det som kallas Nürnbergkonventionen blev att människor får inte utsättas för medicinska experiment utan sitt samtycke. Det är inte ens fråga om ett vaccin i egentlig mening utan genterapi. Innehållet är giftigt och riskerna är stora både på kort och inte minst på lång sikt. Förhoppningsvis händer inget med flertalet som tagit injektionerna. Dessa injektioner har inget att göra med hälsa och skydd mot coronavirus. Du kan fortfarande bli smittad och sjuk sägs det officiellt. Därför planeras det för både en tredje och fjärde dos. Det fortsätter tills du och andra säger stopp och gör motstånd mot sprutvansinnet.
Anonym
#6. Publicerat 2021-07-11 av Anonym
Ja, vi behöver bli befriade från desinformation. Det finns mycket i omlopp och det är ofta svårt att veta vad som är vad.

Sanningssökaren har tidigare meddelat att Japan har så lite problem med covid eftersom man där lever mycket sundare. Men nu är smittspridningen där så allvarlig att OS kommer att genomföras utan publik. Det japanska undret var tydligen desinformation.

Ett annat exempel kom på nyheterna idag: Tretton gener har identifierats som kopplade till att en individ utvecklar allvarlig covid. Tidigare har du, Närking, påstått att man klarar sig genom rätt intag av vitaminer etc. Men det är tydligen inte heller helt sant, om det finns en genetisk komponent med i det hela.

Och hur vet man i förväg, utan att ha fått sitt DNA analyserat, om man bär på någon av dessa genvariationer (som bl.a. även kan ligga bakom lungcancer och autoimmun sjukdom)?

Det är ett spel med hög insats, om man ska vaccinera sig eller inte - både vad gäller risken för biverkningar av vaccinet och risken för allvarlig sjukdom pga viruset...
Sverige har inte haft någon signifikant överdödlighet de senaste 20 åren. Det finns ingen pandemi.

Varför skulle läkarna från Bota Sverige ta risken att gå mot strömmen och den politiska korrektheten offentligt, om de inte trodde på det som de gör? Kan du hitta några sakfel i de 14 punkterna som de har formulerat?

I en sann demokrati hade dessa läkare naturligtvis fått presentera sin berättelse i massmedia och som där stötts och blötts av olika sakkunniga. Men nej, bara ena sidan får komma fram i den alltmer totalitära staten.
Anonym
#7. Publicerat 2021-07-11 av Anonym
Sverige har inte haft någon signifikant överdödlighet de senaste 20 åren. Det finns ingen pandemi.

Varför skulle läkarna från Bota Sverige ta risken att gå mot strömmen och den politiska korrektheten offentligt, om de inte trodde på det som de gör? Kan du hitta några sakfel i de 14 punkterna som de har formulerat?

I en sann demokrati hade dessa läkare naturligtvis fått presentera sin berättelse i massmedia och som där stötts och blötts av olika sakkunniga. Men nej, bara ena sidan får komma fram i den alltmer totalitära staten.
Hade du inget att säga om det jag nämnde?
Anonym
#8. Publicerat 2021-07-11 av Anonym
Ja, vi behöver bli befriade från desinformation. Det finns mycket i omlopp och det är ofta svårt att veta vad som är vad.

Sanningssökaren har tidigare meddelat att Japan har så lite problem med covid eftersom man där lever mycket sundare. Men nu är smittspridningen där så allvarlig att OS kommer att genomföras utan publik. Det japanska undret var tydligen desinformation.

Ett annat exempel kom på nyheterna idag: Tretton gener har identifierats som kopplade till att en individ utvecklar allvarlig covid. Tidigare har du, Närking, påstått att man klarar sig genom rätt intag av vitaminer etc. Men det är tydligen inte heller helt sant, om det finns en genetisk komponent med i det hela.

Och hur vet man i förväg, utan att ha fått sitt DNA analyserat, om man bär på någon av dessa genvariationer (som bl.a. även kan ligga bakom lungcancer och autoimmun sjukdom)?

Det är ett spel med hög insats, om man ska vaccinera sig eller inte - både vad gäller risken för biverkningar av vaccinet och risken för allvarlig sjukdom pga viruset...
Vi behöver absolut bli befriade från desinformation!
Hur "vet" man att en individ har "allvarlig covid"? Jo, efter ett PCR-test, som dels inte är avsett för diagostik enligt sin upphovsman som dog lägligt innan "pandemin" bröt ut, och som dels missbrukas å det grövsta genom att antalet cykler multiplicerar proteinmaterial så många gånger att 97 procent av positiva svar blir falska.

För övrigt vet jag inget om genvariationer mer än att det finns sällsynta fall av sjukdom. Verkar som om man vill testa friska människors DNA för att förekomma sjukdom. Jag tror att det då finns stora risker för överbehandling. Testa hellre då dem som har symptom på sjukdom, det tror jag vore mer meningsfullt.
Anonym
#9. Publicerat 2021-07-11 av Anonym
Vi behöver absolut bli befriade från desinformation!
Hur "vet" man att en individ har "allvarlig covid"? Jo, efter ett PCR-test, som dels inte är avsett för diagostik enligt sin upphovsman som dog lägligt innan "pandemin" bröt ut, och som dels missbrukas å det grövsta genom att antalet cykler multiplicerar proteinmaterial så många gånger att 97 procent av positiva svar blir falska.

För övrigt vet jag inget om genvariationer mer än att det finns sällsynta fall av sjukdom. Verkar som om man vill testa friska människors DNA för att förekomma sjukdom. Jag tror att det då finns stora risker för överbehandling. Testa hellre då dem som har symptom på sjukdom, det tror jag vore mer meningsfullt.
Jag skulle tro att de som jobbar på IVA med dessa svårt sjuka vet.

Angående PCR-testet så hade Tillit andra siffror än du, och han borde veta. Och han har också visat grafer över antal som testat positivt och antal på sjukhus. De borde statistiskt inte vara så samstämmiga som de är om 97% var falska positiva. Varför hamnar någon som inte är sjuk på IVA? Andra sjukdomar? Allihop? Hm...
Klas Vegas
#10. Publicerat 2021-07-13 av Klas Vegas
Det fanns antagligen en sådan kommission.
Jag vet att man bl.a. slog fast människan har ett personligt ansvar för sina handlingar och man kan inte åberopa att man bara lydde order.
Det måste ju varit någon form av kommission som slog fast det. Det som skrivs om tvinga folk till medicinska expriment låter också logiskt och som det kom från någon form av kommission.

Jag ser ett annat problem. Det verkar förekomma ren desinformation från alla läger, inklusive t.ex. WHO.
Det är nog först i efterhand som vi kan se vad som var rätt och riktigt.

För att inte tala om att Google säkert i gott syfte nu påtagit sig ansvaret att censurera desinformatin, och gör det så bra att man censurerar välunderbyggd vetenskap.
snömannen säger: Godmorgon alla är där ute på Kd, får önska en trevlig dag till er! :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen