Sommarsol säger: Sitter ute i solen och njuter av de varma strålarna . Värmer så skönt i ansiktet ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2021-06-28 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Ep 48: Hur myser mormoner?
En del av er har säkert träffat på dom?
Välklädda killar med amerikansk brytning?

Här i Borlänge ringde de på dörren när KDP hade singelträff i lördags. Cilla85 tyckte att dom var så pojksnygga så hon ville att vi skulle bjuda in dom för att höra lite mer om hur man myser inom mormonkyrkan, medan Fritjof skrämmer upp dem med "Valbohistorier"...



https://www.podbean.com/media/share/pb-4ncn2-107681c

Svar på inlägg

diskuterateologi
#1. Publicerat 2021-06-28 av diskuterateologi
Jag väntar ännu på att kunna använda den appen som nämndes i slutet (ingen bekostade den till mig för att jag ska använda litegrann), där går det bara att skriva väldigt kortfattat + lägga upp sina bilder (men utan bildtexter).

För de flesta andra behöver inte sökningen vara fullt så specifik som jag gör den när jag söker, men jag söker någon med specifikt MBTI personlighetstypen ENTP (och ja det är jag säker på att jag söker).
Detta ansluter till mycket av vad som sades i podden. För att både hitta, och för att veta hur man ska vara, hjälper det för min del med personlighetspsykologi, jag har lagt vad som nog måste vara allt som allt många hundra timmar på det - alltså då menar jag inte sökande i sig utan att förstå olika kombinationer av personlighetstyper. Mitt tips är dock att man måste vara väldigt säker på sin egen typ, innan man ens börjar kolla upp vilken typ som skulle passa en själv. Så nästan all tid gick till att förstå mig själv och bara komma fram till för min egen del vad jag är. Med det sagt så är jag den personlighetstyp som verkligen kan lyssna till en ENTP kvinna så bra, och ge sådan input/respons som rätt så få andra kan. Och jag skulle säga att detta ansluter till podden på så sätt att i fråga om passar man ihop, så matchningen mellan min personlighetstyp som man och en ENTP kvinna är så förträffligt utmärkt bra, att attraktionen är verkligen maximal, plus man kommer aldrig ha tråkigt vad avser att prata tillsammans, det kommer vara fascinerande, och man blir klokare tillsammans då man är två och avskärmar bort omgivningen och koncentrerar sig på varandra.
Det var ganska lång utläggning om bara en sak och som gällde rätt så högst personligen mig, men jag ville skriva så att man förstår precis vad jag menar.

Jag skulle ha många dejtingtips men varje grej med detta är avhängigt av sådant som förmåga att uttrycka sig i skrift, göra tillräckliga initiativ, visa sin kärlek på sätt som inte bara försvinner lika snabbt som man uttrycker dem. Jag vet därför inte vad jag ska säga generellt. Det är jättesvårt för mig att veta hur mycket tid jag lagt på nätdejting men nog måste det vara åtminstone långt över 1000 timmar, och det är att ta initiativ som tagit så gott som all denna tiden.
Riktiga försök spelar större roll i min värld, än räknandet av vilka resultaten var.
diskuterateologi
#2. Publicerat 2021-06-28 av diskuterateologi
Anekdotmässigt vill jag säga att jag har blivit av med relationer p.g.a.a. dels kvinnan inte insett att jag är mindre sexuellt erfaren än genomsnittet för troende män, långt mindre - även för min ålder (vilket jag sagt såklart men vore ju kul att inte träffa bara kvinnor som analyserar sönder och har Enneagram typ 8 som huvudtyp eller undertyp, det är onödigt att misstro mig m.a.o.), dels för att man inte funnit insikten att det är normalt att en av två måste konvertera så ja det har försvunnit två relationer i fjol av att man inte började gå till Kyrkan tillsammans mer än en gång.
Det är märkligt faktiskt att söka en person som är troende, men sedan hitta på undanflykter och tvivel för at slippa gå tillsammans på sakramentsmöten. Jag begär ju knappt något: För lokalerna för sakarementsmöten låg väldigt nära i bägge fallen, bägge fallen i fjol då man gjorde slut mestadels på grund av religion. Istället åker de kvinnorna långa vägar till avlägsnare andra samfund (som jag skiter i).
Jag har gett flera samfund en mer än rimlig chans, och vill man bara blicka på sådant som hur dyra roliga saker mannen ska kunna göra med församlingsmedlemmarna och dejten, ja då får man skippa mig faktiskt! Jag saknar faktiskt inte att göra sådant där det går åt pengar. Jag har oerhört viktiga karriärmässiga och att återse vänner, sparmål.

Då jag sagt allt detta, jag kommer ha väldigt givande fascinerande samtal och kunna avhandla hundratals ämnen, med den flicka jag sedan hittar när jag letat så att hon kommer fram.
Vara roligt genom humor o.dyl., behövs faktiskt inte.
I min värld: Roligt är att kvinnan har många idéer och att man inte är helt stagnerade hela tiden i åsikter, jag kan konstruktivt ge fog för vad och hur man kan ha en gedigen identitet.
Religion ansluter till historia. Min bästa vän är författare och skriver tillsammans med Kyrkans historiker.

Det vore lätt att räkna upp vad jag ser upp till. Jag ser bland annat upp tlll dem som lär sig fysik, geografi, talar BÅDE svenska och engelska flytande med perfekt hörförståelse. Att lyssna på när någon talar snabbt på YouTube så blir man garanterat inte uttråkad!! Eller självfallet om någon är inom någon bransch jag har eller haft. Eller klarar av att bearbeta metall. Plus om hon kan spela fiol, cello eller piano - självklart kan man spela hos mig.

Jag tror ärligt talat inte jag kommer finna någon med pengar. Liksom jag inte tittar efter det önskar jag att de alla jag skriver till ska strunta i om jag över huvud taget kommer att bidra. Ärligt det räcker att jag i ett svep hjälpte litegrann, extremt effektivt, 17 miljoner personer utan förluster som alla var i ett land
Glorfy
#3. Publicerat 2021-07-02 av Glorfy
Jag väntar med spänning på nästa avsnitt, "Hur myser mormor". ;-)
Sommarsol säger: Sitter ute i solen och njuter av de varma strålarna . Värmer så skönt i ansiktet ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen