Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2021-06-08 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Ep 46: Sexsnack med Olof Edsinger och Micael Grenholm
För ungefär exakt ett halvår sedan i den omtalade analsextråden, så samlade vi in era frågor till Olof Edsinger och har nu ställt dom. I veckans avsnitt svarar Olof på frågor från KD-forumet och ni får även höra vår dramatisering (med en del konstnärliga friheter i relation till originalet) av Micael Grenholms kommande bok: Konvertiten med författaren själv som berättare.

Vi lyssnar även på David Seivigns dunderdänga Rescue the Earth!

Svar på inlägg

Fritjof
#1. Publicerat 2021-06-09 av Fritjof
Ooh spännande! :)
Anonym
#2. Publicerat 2021-06-09 av Anonym
Sex i alla former upphör aldrig att intressera och fascinera människor, kristna som okristna.
Det måste vara något i generna som gör människan så uppslukad av detta odödliga ämne? Men det går över med åren kan jag försäkra. Hos de flesta iallafall tror jag. Själv är jag mindre intresserad av sexuella aktiviteter numera och mer av människans unika natur.
Anonym
#3. Publicerat 2021-06-09 av Anonym
Nej inte går det väl över med åren?? : j

Men det kan väl vara bra för människor i alla åldrar att först och främst fokusera på människors unika natur, det håller jag med om. Borde inte vara motsatsförhållanden. I vilket fall som helst behöver vi ju verkligen Guds hjälp att fokusera rätt. Utlämnade till oss själva klarar vi nog kanske inte det...
Anonym
#4. Publicerat 2021-06-09 av Anonym
Sexuella driften är ju väldigt individuell enligt min erfarenhet. Även inom förhållandet är det sällan det är samma lust samtidigt hos båda. Lyckoträff när det inträffar. Fast i nyförälskelsefasen har nog alla ständig lust till den andre Men även om jag personligen hade en massa sexlust förr har den definitivt avtagit märkbart. Fast det kan ju bero på att jag är singel sedan många år....? Kanske man får upp lusten igen om man blir nyförälskad?
Popah
#5. Publicerat 2021-06-09 av Popah
Litet smakprov ut veckans avsnitt, som dock ej handlar om Sex utan om Grenholms kommande bok. :-)



https://www.podbean.com/ew/pb-fei42-105bc2e
Popah
#6. Publicerat 2021-06-10 av Popah
Bättre sent än aldrig, veckans avsnitt ligger nu ute där vi ställde de frågor ni skickade med till Olof Edsinger och Stefan Gustavsson i "analsextråden" från i höstas. :-)

https://www.podbean.com/ew/pb-sp5k3-105eeb9

Gustavssons svar kommer i nästa veckas avsnitt!
Popah
#7. Publicerat 2021-06-15 av Popah
Ooh spännande! :)
Glad att se du överlevde när Grenis sa det förbjudna V-ordet.
Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen