Rosie säger: Hej! Helga dem i sanningen, ditt ord är sanning. Joh 17. Helgelse finns bara i sanningen, sök HAN som är Sanningen och hans heliga ord! Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-05-16 av Anonym.
Singel grupper?
Hej!
Finns det något intresse av att skapa en singelgrupp i norra/mellersta Dalarna? Där man träffas vid jämna mellanrum och stöttar och hjälper varandra att hitta "den rätte". Det är inte så lätt faktiskt..och man behöver träning på att möta människor, för att ta reda på vem man "går hem hos" eller för att lära sig att se de egenskaper hos den andre som gör att man passar ihop. Idag när livet många gånger levs "digitalt" tror jag att många har skeva självbilder när man hela tiden kan välja vem man vill vara (eller hoppas vara) istället för att acceptera den man är. Så mycket lättare då att istället träffas under kravlösa förhållanden där man letar sig fram tillsammans och förhoppningsvis klickar med någon :-).

Svar på inlägg

Alice
#1. Publicerat 2021-05-16 av Alice
Nu svarar jag iallafall även om jag inte skulle kunna ses på nån singelgrupp i just Dalarna.
Jag bor ju i Stockholm

Jag tror annars som du att för att bryta den här trenden som går mot fler singelhushåll, desillusionerade bilder av "den rätte" och folk som inte hittar varann, så måste vi ut i verkligheten och se varann.
Krossa illusionerna och ge vanliga människor en ärlig chans.
Det är den enda lösningen.
Popah
#2. Publicerat 2021-05-17 av Popah
Hej!
Finns det något intresse av att skapa en singelgrupp i norra/mellersta Dalarna? Där man träffas vid jämna mellanrum och stöttar och hjälper varandra att hitta "den rätte". Det är inte så lätt faktiskt..och man behöver träning på att möta människor, för att ta reda på vem man "går hem hos" eller för att lära sig att se de egenskaper hos den andre som gör att man passar ihop. Idag när livet många gånger levs "digitalt" tror jag att många har skeva självbilder när man hela tiden kan välja vem man vill vara (eller hoppas vara) istället för att acceptera den man är. Så mycket lättare då att istället träffas under kravlösa förhållanden där man letar sig fram tillsammans och förhoppningsvis klickar med någon :-).
Hej!
Vilken bra idé!
Vi är några som pratat länge nu om behovet av en verksamhet som kan "kroka i" där Ya!/Unga Vuxna tar slut!
Anonym
#3. Publicerat 2021-06-19 av Anonym

Hej alla singelvänner!

Nu börjar det närma sig en träff :-D

Först.. det var ju en väldigt dålig tid att föreslå ett möte, i och med coronan, men om vi möts utomhus så borde det inte vara något problem. Vi kan prata på lite avstånd.


Min 80-åriga väninna i Mora (som också gärna vill vara med) föreslog en träff vid Siljans strand där vi kan köpa oss något gott samtidigt som det finns saker vi kan hitta på om vi vill. Vad sägs om den 20:e juli?

Det är ett par stycken som har kontaktat mig här och några på en annan kontaktsida jag är med på. Jag tror nog också att jag kommer att skicka ett litet PM till de jag ser bor i Dalarna.. Så vi kanske kan bli drygt 10 personer?


Det blir alltså en träff bland vuxna seriösa människor, i blandade åldrar, där samtal och att mötas är i fokus. Vi måste våga mötas! Och här kan vi mötas utan att förlora något. Vi kan vara blyga, osäkra och obekväma, men ända ha mycket att ge. Vi ska fokusera på att ha trevligt, vara närvarande och vara en medmänniska. Av respekt till varandra och oss själva ska vi nog inte förvänta oss något annat. Men förhoppningsvis kan vi stötta varandra i denna process som vi alla är med om.


Anonym
#4. Publicerat 2021-07-01 av Anonym
Hej!

Ny tid för träff: lördagen den 10/7. En helgdag passar självklart bättre eftersom alla inte har semester.
Då träffas vi, förslagsvis, vid Tingsnäsbadet i Mora. Där är det fint att promenera längs Siljan, bada, el dyl när man fått nog av att prata ;-).
Vi får hoppas på strålande fint väder så blir det trevligt hur som helst :-).

Jag ska uppdatera med tid när det närmar sig.
Hoppas vi ses!
Anonym
#5. Publicerat 2021-07-03 av Anonym
Hej igen!

Gunn-Marie tycker att vi väljer Moraparken istället, så vi träffas vid Tingsnässtugan vid Moraparken kl 15 den 10/7. Skulle man komma senare så hittar man säkert på oss. Man kommer dit från Mora centrum och Hantverkargatan eller direkt från Oxbergsvägen.
Det finns också camping och stugor där om man har åkt lång och behöver övernattning.

Hoppas vi ses!
Roffe
#6. Publicerat 2021-07-04 av Roffe
Jag undrar var Ni tänker samlas.?
Kan du preccisera dig lite mera på kartan
Hur känner man igen er om man råkar missa
Tingsnässtugan vid Moraparken?

https://www.hitta.se/kartan?usergeo=1&s=f08be75e
Roffe
#7. Publicerat 2021-07-04 av Roffe
Popah
#8. Publicerat 2021-07-05 av Popah
Hej igen!

Gunn-Marie tycker att vi väljer Moraparken istället, så vi träffas vid Tingsnässtugan vid Moraparken kl 15 den 10/7. Skulle man komma senare så hittar man säkert på oss. Man kommer dit från Mora centrum och Hantverkargatan eller direkt från Oxbergsvägen.
Det finns också camping och stugor där om man har åkt lång och behöver övernattning.

Hoppas vi ses!
Vilket fantastiskt initiativ, hoppas ni får en helt #Glorious dag!! :-D
Återrapportera gärna med lite bilder och sammanfattning av hur dagen blev!!
Anonym
#9. Publicerat 2021-07-05 av Anonym
Hej Roffe!

Vad roligt att du vill komma!
Tingsnässtugan är ganska direkt när man kommer in på campingen, se karta:

https://www.campingparlor.se/media/bg5btpda/mp_21_karta_a3-1.pdf#

Parkering finns också alldelses i närheten. Vi försöker att sitta utomhus om det inte regnar för mycket.
Sen kan vi ha en ros i håret så känner du igen oss
Roffe
#10. Publicerat 2021-07-05 av Roffe
Hej Roffe!

Vad roligt att du vill komma!
Tingsnässtugan är ganska direkt när man kommer in på campingen, se karta:

https://www.campingparlor.se/media/bg5btpda/mp_21_karta_a3-1.pdf#

Parkering finns också alldelses i närheten. Vi försöker att sitta utomhus om det inte regnar för mycket.
Sen kan vi ha en ros i håret så känner du igen oss
En i håret
Rosie säger: Hej! Helga dem i sanningen, ditt ord är sanning. Joh 17. Helgelse finns bara i sanningen, sök HAN som är Sanningen och hans heliga ord! Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen