snömannen säger: Usch,, vilket tråkväder idag, snöar,, vill ha sommar o varmt, men de kommer väl! :) Trevlig dag till er alla!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2021-05-10 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Par som träffats på KristenDate.se?
Hejsan!

Vi söker dig som träffats här på KristenDate.se eller någon av dess föregångare SolidLove och 7:e Himlen och vill dela med dig av berättelsen. Hur började ni skriva, vad väckte intresset, hur var första dejten och resan fram till altargången?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-05-10 av Anonym
Min man träffade jag faktiskt här för längesedan. 7e himlen hette den då. Han fanns på Spraydate också det var där vi först började prata sen såg han mig här och då bestämde vi oss för att träffas efter några veckors mejlande. Vi gifte oss senare och då började livet med allt vad det innebär. Kom tillbaka hit för sakna de gamla vännerna jag fick under 7e himlens tid. Få av dem finns kvar! :( Antar att dom också hittade en man här eller någon annanstans :)
Alice
#2. Publicerat 2021-05-10 av Alice
Jag träffade också en man på 7ehimlen för åratal sedan.
Vi fick barn ihop till och med.
En fin tid i livet tills allt vände i katastrof. Det finns inga garantier som du själv vet också Popah.
Oavsett så föll vi för att vi bägge var tänkare, som tänkte utanför boxen, vi stimulerades av varandra och kunde inte få nog av den andres alla tankar och funderingar.
Vi var bägge måna om att göra saker för omvärlden, jobba med välgörenhet på julafton, ha en egen privat relation med Gud etc...
Jag fastnade för andra mailet där han skrev:

"Jag vill hitta en kvinna, jag är redo att kasta ut allt gammalt och möblera om våra liv tillsammans som vi vill ha det".

Han var verkligen redo för att bygga något tillsammans med en annan människa och inte bara grotta ner sig i sina tankegångar och sin vilja med livet. Åtminstone i sinnet (i praktiken blev det svårare).
Popah
#3. Publicerat 2021-05-11 av Popah
Jag träffade också en man på 7ehimlen för åratal sedan.
Vi fick barn ihop till och med.
En fin tid i livet tills allt vände i katastrof. Det finns inga garantier som du själv vet också Popah.
Oavsett så föll vi för att vi bägge var tänkare, som tänkte utanför boxen, vi stimulerades av varandra och kunde inte få nog av den andres alla tankar och funderingar.
Vi var bägge måna om att göra saker för omvärlden, jobba med välgörenhet på julafton, ha en egen privat relation med Gud etc...
Jag fastnade för andra mailet där han skrev:

"Jag vill hitta en kvinna, jag är redo att kasta ut allt gammalt och möblera om våra liv tillsammans som vi vill ha det".

Han var verkligen redo för att bygga något tillsammans med en annan människa och inte bara grotta ner sig i sina tankegångar och sin vilja med livet. Åtminstone i sinnet (i praktiken blev det svårare).
Oh, det missade vi ju att prata om i veckans avsnitt.

Kanske något vi kan återkomma till under teologhelgen eller så?

Vi brukar ju i likhet med förra veckans episod spela in lite mer ostrukturerade avsnitt då to "mix it up". :-)
Alice
#4. Publicerat 2021-05-11 av Alice
Oh, det missade vi ju att prata om i veckans avsnitt.

Kanske något vi kan återkomma till under teologhelgen eller så?

Vi brukar ju i likhet med förra veckans episod spela in lite mer ostrukturerade avsnitt då to "mix it up". :-)
Gärna det!
Om det är något som behövs är det en seriös diskussion om varför två bra människor som valt att spendera hela livet tillsammans, ändå inte klarar av att sköta sig och vara bra människor, göra uppoffringar för varandra och lösa enkla vardagsproblem?

Synden är väl aldrig så tydlig som i nära relationer.
Inga kan såra varandra så mycket som ett förälskat par vars illusioner krossas av vardagens ofullkomlighet.
Popah
#5. Publicerat 2021-05-11 av Popah
Gärna det!
Om det är något som behövs är det en seriös diskussion om varför två bra människor som valt att spendera hela livet tillsammans, ändå inte klarar av att sköta sig och vara bra människor, göra uppoffringar för varandra och lösa enkla vardagsproblem?

Synden är väl aldrig så tydlig som i nära relationer.
Inga kan såra varandra så mycket som ett förälskat par vars illusioner krossas av vardagens ofullkomlighet.
Precis, ett spännande tema!
Anonym
#6. Publicerat 2021-10-19 av Anonym
Tisdagen den 19 oktober 2021
Min man och jag träffades på 7:e Himlen 2003. Jag hade varit skild några år. Sökte en kristen man. Vi hade gått i pension ungefär samtidigt. Jag åkte från Östergötland ner till Malmö så småningom och hämtade upp honom. Efter att ha bott i skilda lägenheter i samma hus köpte vi en villa och samma dag som mina söner hjälpte oss att flytta till huset gifte vi oss på en allsångskväll, cafekväll i Missionshuset. Där hade jag ansvaret för sången. Men mina söner var annonserade. Därför kom många besökare. En festlig vigsel o annorlunda.
Vi bodde i huset i 7 år. Knäoperation m.m. gjorde att vi flyttade till lägenhet. Där fick vi ha varandra till den 8 april 2020. Min man var bland de första att avlida i Covid 19. ----Ett ensamt och isolerat ett och ett halvt år har det varit. Nu lättar det i kyrkorna och annorstädes. Så nu vill jag ut och sjunga tillsammans med mina vänner!
Och längtar också på ålderns höst gemenskap med en man!
Hösthälsning Inga Järpehag Nyström
Popah
#7. Publicerat 2021-10-21 av Popah
Tråkigt att läsa om din mans bortgång.
Anonym
#8. Publicerat 2021-11-11 av Anonym
Hello how are you?I have been single for many years now and am very tired of been alone. Am seriously looking for a man to spend the rest of my life with. I would be very happy if we can get to know each other and see where it leads as well, this is my email address... sanfordalice99@gmail.com
snömannen säger: Usch,, vilket tråkväder idag, snöar,, vill ha sommar o varmt, men de kommer väl! :) Trevlig dag till er alla!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen