Lilla snöflingan säger: Ja, nu firas d centrala i kristendomen: Påsken, högtiden då Jesus dog/uppstod; Från "mörker till ljus" & "död till liv". Tack, JC!!! Bless y'all <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2021-05-07 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Ep 42: Dejting och Politik (1maj special)
Ropen dom skalla: Mer mys till alla!
Ropen dom skalla: Mer mys till Alla!!
Ropen dom skalla: Mer mys till ALLA!!!


I veckans avsnitt tar vi oss ann det heta ämnet "Politik och Dejting"!!
Hur viktigt är det egentligen att personen du träffar har samma politiska orientering som du?

Är kvinnor mer vänsterorienterade än män och vad gör vi av alla SD-bönder i församlingen?

Cilla85 och Fritjof är i högform tillsammans med ett gäng andra användare här på KD!

Vi landar i att en ömsesidig respekt för varandras olika värdegrunden gör att en relation kan fungera även över partigränserna, men hur tänker ni?

https://KristenDate.podbean.com/e/ep-42-forsta-maj-special-om-dejting-politik/

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2021-05-07 av Anonym
Ropen dom skalla: Mer mys till alla!
Ropen dom skalla: Mer mys till Alla!!
Ropen dom skalla: Mer mys till ALLA!!!


I veckans avsnitt tar vi oss ann det heta ämnet "Politik och Dejting"!!
Hur viktigt är det egentligen att personen du träffar har samma politiska orientering som du?

Är kvinnor mer vänsterorienterade än män och vad gör vi av alla SD-bönder i församlingen?

Cilla85 och Fritjof är i högform tillsammans med ett gäng andra användare här på KD!

Vi landar i att en ömsesidig respekt för varandras olika värdegrunden gör att en relation kan fungera även över partigränserna, men hur tänker ni?

https://KristenDate.podbean.com/e/ep-42-forsta-maj-special-om-dejting-politik/
Är du på riktigt, eller?
Först kallar du alla SD-röstare för bönder (klart nedsättande och var säkert också menat på det viset)
men se babblar du på om att "visa ömsesidig respekt för varandras värdegrund", vilket var precis det du INTE gjorde tidigare i inlägget. Lider du av dubbla personligheter eller var det bara den svenska dubbelmoralen som tittade fram.
Men eftersom du har satt ribban så tar vi samma mening och byter ut partitillhörigheterna så får vi se hur du tycker det låter.

Exempel:
1 "Är kvinnor mer vänsterorienterade än män och vad gör vi av alla Miljötalibaner i församlingen? "

2 "Är kvinnor mer vänsterorienterade än män och vad gör vi av alla Liberaler och Kommunister i församlingen? "

Funkar det, tycker du?
Oavsett vilken partitillhörighet det handlar om så tycker jag att det är förkastligt att på detta sätt peka ut vissa väljare i negativa ordalag samtidigt som man säger sig vilja ha en opartisk debatt.
Anonym
#2. Publicerat 2021-05-07 av Anonym
Var medvetna om att SD är IS
Popah
#3. Publicerat 2021-05-07 av Popah
Begreppen "vänstermupp", "högermupp" och "SD-bönder" använder vi kärleksfullt i podden om varandra, vilket våra ordinarie lyssnare känner till. Dock har du rätt i att jag inte kan förutsätta att alla som läser innehållsbeskrivningar skall känna till detta.

Är du på riktigt, eller?
Först kallar du alla SD-röstare för bönder (klart nedsättande och var säkert också menat på det viset)
men se babblar du på om att "visa ömsesidig respekt för varandras värdegrund", vilket var precis det du INTE gjorde tidigare i inlägget. Lider du av dubbla personligheter eller var det bara den svenska dubbelmoralen som tittade fram.
Men eftersom du har satt ribban så tar vi samma mening och byter ut partitillhörigheterna så får vi se hur du tycker det låter.

Exempel:
1 "Är kvinnor mer vänsterorienterade än män och vad gör vi av alla Miljötalibaner i församlingen? "

2 "Är kvinnor mer vänsterorienterade än män och vad gör vi av alla Liberaler och Kommunister i församlingen? "

Funkar det, tycker du?
Oavsett vilken partitillhörighet det handlar om så tycker jag att det är förkastligt att på detta sätt peka ut vissa väljare i negativa ordalag samtidigt som man säger sig vilja ha en opartisk debatt.
Popah
#4. Publicerat 2021-05-07 av Popah
Var medvetna om att SD är IS
Vad menar du nu?
Att Sverigedemokraterna vill bränna folk i burar?

Näé, det är vi inte medvetna om - men argumentera gärna för din sak.

Fritjof som har flera års bakgrund som nationell ombudsman för dem känner dock inte till detta, så det måste vara en lokal företeelse?
Glorfy
#5. Publicerat 2021-05-07 av Glorfy
När vi ändå är inne på det politiska området, så måste jag klistra in följande, skrivet av Johan Hakelius på Fokus (https://www.fokus.se/2021/05/ebba-busch-ar-nog-for-snygg-for-politiken/):

Ebba Busch är nog på gränsen till lite för snygg, eller åtminstone för tjusig, för politiken, men glamour har normaliserats i samhället i stort. Dessutom finns i kristdemokratiska kärntrupper en vana vid vad som vanvördigt brukade kallas »Jesusbrallisar«: snygga tjejer som var till nytta för att locka unga män – alltid en besvärlig grupp – till församlingen.
Anonym
#6. Publicerat 2021-05-07 av Anonym
Begreppen "vänstermupp", "högermupp" och "SD-bönder" använder vi kärleksfullt i podden om varandra, vilket våra ordinarie lyssnare känner till. Dock har du rätt i att jag inte kan förutsätta att alla som läser innehållsbeskrivningar skall känna till detta.

Ursäkta mig men jag fattade inte vad du menade heller!
Med tanke på hur ni uttrycker er så blir det lätt missförstånd med era ordval här. Ni borde kanske lära er att kommunicera lite bättre? Samtidigt vill jag påpeka att du har figurerat i andra trådar som har skapat en ganska så obehaglig bild av dig. Är du ett skämt eller ska vi ta dig på allvar i dina inlägg? Kan ni inte skippa skitsnacket "SD-bönder" "högermuppar" "vänstermuppar"? (och alla otrevliga inlägg och rubriker ni skapar hejvilt. Det vore licksom trevligt för oss alla som vistas inne på forumet) det rullar inte bra på tungan i ett kristet sammanhang dessutom lär ni inte bli missförstådd om ni istället talar rent.


Anonym
#7. Publicerat 2021-05-07 av Anonym
Vill tillägga att det är rasistiskt att kalla andra väljare för "SD-bönder" och diverse ord ni har för olika väljare. Tänk om någon skulle säga "och vad gör vi med alla mörkhyade?" Det skulle bli ramaskri direkt! Nästa gång tänk er för innan ni öppnar munnen. Kalla inte personer eller väljare för något slang oavsett om det verkar vara oskyldigt eller om det ska vara roligt på något sätt. Det enda ni gör är att skjuta er själv i foten.
Popah
#8. Publicerat 2021-05-07 av Popah

Ursäkta mig men jag fattade inte vad du menade heller!
Med tanke på hur ni uttrycker er så blir det lätt missförstånd med era ordval här. Ni borde kanske lära er att kommunicera lite bättre? Samtidigt vill jag påpeka att du har figurerat i andra trådar som har skapat en ganska så obehaglig bild av dig. Är du ett skämt eller ska vi ta dig på allvar i dina inlägg? Kan ni inte skippa skitsnacket "SD-bönder" "högermuppar" "vänstermuppar"? (och alla otrevliga inlägg och rubriker ni skapar hejvilt. Det vore licksom trevligt för oss alla som vistas inne på forumet) det rullar inte bra på tungan i ett kristet sammanhang dessutom lär ni inte bli missförstådd om ni istället talar rent.


Tråkigt, men ingenting jag kommer ligga sömlös över.
KD-forumet är fyllt med anonyma troll som du och KarinW.

Sorry, but we couldn't care less.

Kom tillbaka med en profilbild och en konstruktiv ton om du vill att jag eller någon annan av oss som jobbar med podden ska ta dig på allvar. Insinuanta frågor och trams, bemöter vi med hån och ignorans.
Anonym
#9. Publicerat 2021-05-07 av Anonym
Tråkigt, men ingenting jag kommer ligga sömlös över.
KD-forumet är fyllt med anonyma troll som du och KarinW.

Sorry, but we couldn't care less.

Kom tillbaka med en profilbild och en konstruktiv ton om du vill att jag eller någon annan av oss som jobbar med podden ska ta dig på allvar. Insinuanta frågor och trams, bemöter vi med hån och ignorans.

VA?! :O
Ferguson
#10. Publicerat 2021-05-08 av Ferguson
Tråkigt, men ingenting jag kommer ligga sömlös över.
KD-forumet är fyllt med anonyma troll som du och KarinW.

Sorry, but we couldn't care less.

Kom tillbaka med en profilbild och en konstruktiv ton om du vill att jag eller någon annan av oss som jobbar med podden ska ta dig på allvar. Insinuanta frågor och trams, bemöter vi med hån och ignorans.
Läste om dig P.O "popah" Flodström att du är apologet inom Pingst, vad är det du försvarar "med hån och ignorans"? Undrar Janne Melkerssom Pingst Östersund
Lilla snöflingan säger: Ja, nu firas d centrala i kristendomen: Påsken, högtiden då Jesus dog/uppstod; Från "mörker till ljus" & "död till liv". Tack, JC!!! Bless y'all <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen