Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-04-09 av Anonym.
Som kristen detta med supande!
Jag har en levande tro, men har också en sjukdom som kallas alkoholism. Herren har befriat mig, sedan snart 3 år. Uppvuxen som pastorsson, musiker, idrottsman. Förutsättningarna fanns. Men den onde är listig!
Min undran är, varför accepteras det mer o mer i kyrkorna idag, detta med alkohol?
En filosofisk undran med. Om, det fanns en tablett mot bakfylla, inga konsekvenser av drickandet, sociala etc. Skulle du då dricka, för att få ett lite bättre liv. Dom kristen? Räcker inte Jesus? Ha de gott

Svar på inlägg

Popah
#1. Publicerat 2021-04-09 av Popah
Herren har inte befriat dig med tanke på hur du uppför dig här på KD-forumet. Hur många är det du sitter och skriver gulliga kärleksbrev till utöver mig? Sök omvändelse och sitt inte här och ljug för dig själv om att du är befriad från din sjukdom.

Anonym
#2. Publicerat 2021-04-09 av Anonym
Skicket påhopp från en mycket slätstruken sk kristen! Vi får se vem som ses i himlen, om du tror på den! Jag skriver inte några kärleksbrev till några, och isf, vem är du att lägga dig i de? Väx upp!
Anonym
#3. Publicerat 2021-04-09 av Anonym
För övrigt, moderator, så är detta mitt första inlägg på forumet. Du har nog inte koll va....
Popah
#4. Publicerat 2021-04-09 av Popah
Du har bytit namn, men har samma presentationsbild.

Popah
#5. Publicerat 2021-04-09 av Popah
Direkt patetiskt att en vuxen människa inte ens står för vad den gör!
Anonym
#6. Publicerat 2021-04-09 av Anonym
Snälla du måste göra upp med Ditt förflutna. De du skriver om mig är varken kristet eller människovärdet. Är Du kristen? Kan då den människa du anser dig vara, vilken kan de, avgöra om jag blivit befriad, av nåd?? Nej, jag vet! Ditt beteende är dom jag förut förstått med, okult! GVD
Anonym
#7. Publicerat 2021-04-09 av Anonym
Vi, kan inte, göra detta till en ickefråga! Högst viktig fråga!
Popah
#8. Publicerat 2021-04-09 av Popah
Är du full redan så här tidigt på dagen eller vad är det frågan om?

Du skriver "fetto" till mig som privat meddelande och när jag konfronterar dig offentligt så ljuger du trotts att jag har tagit skärmdump på ditt mejl, skamligt beteende från dig minst sagt. SKÄMS!!
Anonym
#9. Publicerat 2021-04-09 av Anonym
Säger de mesta om vem du är som, människa, kristen, SK poddledare! Sök Gud, du kan finna Honom!
Anonym
#10. Publicerat 2021-04-09 av Anonym
Jag skriver detta till Dig som person, medmänniska. Inte, för att hävda mig! Du, har stora bekymmer med Ditt liv, märker jag! Jag, är både pastorsson, utb psykolog och musiker. Gillar inte, titlar, men i ditt fall kanske de hjälper? sök Guds hjälp! Inte kds
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen