Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2021-02-28 av Anonym.
Att välja ett "ickeliv"
Igår tog en person livet av sig. 60 år hade passerat. Så mycket vi som människor har att leva för, men ändå så räcker det inte alltid till. När man ser en annan utväg.

Tänker på hur man som kristen inbland väljer att uttala sig gällande det tillkommande livet. Man önskar att snart få möta Herren Gud. Är inte det lite av samma "anda" som person ovan? Nu tror jag inte personen var troende/frälst. Men önskan blir ju samma, att man önskar inte vara kvar i detta nu, eller?

Tja, livet ja! Så underbart och värdefullt!

Svar på inlägg

Alice
#1. Publicerat 2021-03-01 av Alice
Jag beklagar sorgen, fruktansvärt för de anhöriga, hemskt också för den person som inte längre orkade hänga kvar
För övrigt, Jesus är mitt ibland oss i och med den helige anden som är en del av Gud.
Visst vore det härligt att fysiskt höra, se och förstå hans röst fysiskt direkt, se Gud konkret öga mot öga.
Men vi borde fokusera på nuet, att här och nu möta herren och leva efter hans vilja.
Tids nog kommer vi över till andra sidan. Men jordelivet har också ett värde även om det inte är oändligt.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen