Rosie säger: Hej! Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg. Men all vår skuld lade Herren på honom. Jes 53. Tack Jesus! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

HerrF75
Skapat 2021-01-25 av HerrF75, man, 49 år, Östergötlands län.
Stendött! Är du bara medlem och hoppas eller söker du faktiskt kontakt?
Är det väldigt låg aktivitet här?

Många profiler jag besöker har inte varit inloggade på länge. Det är ganska vanligt med "Jag är inte betalande medlem" (trots mycket lågt pris för medlemskap. 49kr/mån).

Känslan är att många är medlemmar här men inte engagerar sig. Man skaffar sig en profil och hoppas kanske någon ska ta kontakt men gär inget själv.

Är man inte ens beredd att betala 49kr/månaden så är nog inte engagemanget så stort tänker jag.

Betalar du?
Skriver du och söker kontakt?
Skriver du inte utan bara hoppas?

Svar på inlägg

HerrF75
#1. Publicerat 2021-01-25 av HerrF75
Själv är jag medlem sedan för länge..
Alltid varit betalande.
Skriver så sällan till någon så det i princip är nej på den frågan.
Hoppas gör jag dock.. HAHA!

Tycker dock det är extremt litet "utbud" om jag begränsar mig till mitt eget län och närmaste län i den ände jag bor. Av de som ändå finns i min ålder så är få aktiva och ännu mindre är de som skulle kunna vara av intresse.

Så frågan är väl varför jag ska vara kvar?

Hoppet kanske :)
Alice
#2. Publicerat 2021-01-26 av Alice
Själv är jag medlem sedan för länge..
Alltid varit betalande.
Skriver så sällan till någon så det i princip är nej på den frågan.
Hoppas gör jag dock.. HAHA!

Tycker dock det är extremt litet "utbud" om jag begränsar mig till mitt eget län och närmaste län i den ände jag bor. Av de som ändå finns i min ålder så är få aktiva och ännu mindre är de som skulle kunna vara av intresse.

Så frågan är väl varför jag ska vara kvar?

Hoppet kanske :)
Du måste våga mera. Ja, få är aktiva. Men det går inte att avgöra på några meddelanden eller än mindre en kort presentation vem som är intressant.
snömannen
#3. Publicerat 2021-01-26 av snömannen
Du måste våga mera. Ja, få är aktiva. Men det går inte att avgöra på några meddelanden eller än mindre en kort presentation vem som är intressant.
Blir mest besviken faktiskt av dom man blir blockerad av. Man kan skrivt ett trevligt brev, ibland blivit blockerad för att man vart in o tittat på deras presentation. Sånt gör mig besviken. De är ändå en kontaktsida, precis som du skriver så kan man inte bara bedömma en person väldigt snabbt bara av presentationen man har. De är en annan sak om man blir blockerad av otrevliga brev, eller att man är på påträngande, de är en annan sak. Låt oss möta varann med respekt. :-) Sedan måste vi våga skriva, ta kontakt!
HerrF75
#4. Publicerat 2021-01-26 av HerrF75
Du måste våga mera. Ja, få är aktiva. Men det går inte att avgöra på några meddelanden eller än mindre en kort presentation vem som är intressant.
Jo,då. Jag är helt fantastisk på att läsa in.. ;)
HerrF75
#5. Publicerat 2021-01-26 av HerrF75
Blir mest besviken faktiskt av dom man blir blockerad av. Man kan skrivt ett trevligt brev, ibland blivit blockerad för att man vart in o tittat på deras presentation. Sånt gör mig besviken. De är ändå en kontaktsida, precis som du skriver så kan man inte bara bedömma en person väldigt snabbt bara av presentationen man har. De är en annan sak om man blir blockerad av otrevliga brev, eller att man är på påträngande, de är en annan sak. Låt oss möta varann med respekt. :-) Sedan måste vi våga skriva, ta kontakt!
Trist,

Kan tänka mig att vissa använder "blockering" som ett sätt att rensa bort de som ändå inte är av intresse så kanske behöver man inte ta det som kritik?

Själv aldrig blivit blockerad (Vqad jag vet) med ett med ett undantag. Ett tag var det otroligt mycket brev från bluffprofiler. Jag brukade roa mig med att svara på lite inovativa sätt samt även efter ett tag anmäla. En gång drog jag en förhastad slutsats och blev blockerad :) HAHA. Jag tror nog liiiiite forfarande att det är en bluff men till skillnad från alla andra jag anmält så är denne inte raderad av admin.

Jag har fel ibland :)
Anonym
#6. Publicerat 2021-01-26 av Anonym
Det är svårt här. Har alltid varit och kommer alltid att vara.
Roffe
#7. Publicerat 2021-01-26 av Roffe
Blir mest besviken faktiskt av dom man blir blockerad av. Man kan skrivt ett trevligt brev, ibland blivit blockerad för att man vart in o tittat på deras presentation. Sånt gör mig besviken. De är ändå en kontaktsida, precis som du skriver så kan man inte bara bedömma en person väldigt snabbt bara av presentationen man har. De är en annan sak om man blir blockerad av otrevliga brev, eller att man är på påträngande, de är en annan sak. Låt oss möta varann med respekt. :-) Sedan måste vi våga skriva, ta kontakt!
MrIroni
#8. Publicerat 2021-01-27 av MrIroni
Är det väldigt låg aktivitet här?

Många profiler jag besöker har inte varit inloggade på länge. Det är ganska vanligt med "Jag är inte betalande medlem" (trots mycket lågt pris för medlemskap. 49kr/mån).

Känslan är att många är medlemmar här men inte engagerar sig. Man skaffar sig en profil och hoppas kanske någon ska ta kontakt men gär inget själv.

Är man inte ens beredd att betala 49kr/månaden så är nog inte engagemanget så stort tänker jag.

Betalar du?
Skriver du och söker kontakt?
Skriver du inte utan bara hoppas?
Jag är inte betalande medlem just för stunden. Har tänkt att bli det igen. Haft en hel del att göra under julhelgerna och tappat sugen.

Söker inte så mycket kontakt. Känns svårt då det är sådana restrektioner att man inte ska vara på folksamlingar, och eftersom jag åker buss/tåg (som man inte bör) eller cyklar så blir det enbart i närområdet jag skulle kunna hitta någon.

När jag var betalande medlem skrev jag till några styckna (3). Kanske tar upp det igen, samtidigt så måste ju vissa kriterier stämma.

Brukar tänka som så, att det räcker ju med en person som man klickar med för att tycka det här är en bra sida.
Så, jag är inte säker att jag hittar rätt här inne, kanske det är enklare att träffa någon som har samma hobby som mig i verkliga livet.

Jag tänker att ett förhållande är inget som ska rädda en från att må dåligt. Ett förhållande är något som ger positiva saker i mitt redan braiga liv. Det är det viktigaste kreterien för den jag skulle/ska träffa.
Anonym
#9. Publicerat 2021-01-27 av Anonym
Roffe, jag skrev till dig men du såg inte det. Ville säga tack för att du grattade mig när jag fyllde år. Men det är lugnt =D
Roffe
#10. Publicerat 2021-01-29 av Roffe

Channah säger: Hej! Är det nån som vill starta en fb-grupp för medlemmarna på KristenDate?
Där man kan presentera sig även med video, live:a & ha videorum!
Rosie säger: Hej! Vi gick alla vilse som får, var och en gick sin egen väg. Men all vår skuld lade Herren på honom. Jes 53. Tack Jesus! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen