smålänning i norr säger: När man läser historia ser man att syndanaturen ställer till problem men också att Evangelium förändrar och ger Väldoft
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-12-10 av Anonym.
Corona diktaturen
Har mina kristna bröder och systrar sett denna video med läkare Mikael Nordfors?

Jag säger att allt är lögn med fejkade testresultat och fejkad statistik. De är 10.000 läkare, forskare och vetenskapmän som går emot de stora läkemedelsproducenterna.

Vi beskådar en attack från Satan, där de vill förslava oss allihop.

Du måste se denna video, och låt dig inte luras av den luciferianska journalistkåren.

frukta inte

https://www.bitchute.com/video/nkVtUo9A0rwf/

Svar på inlägg

Tillit
#1. Publicerat 2020-12-11 av Tillit
Började lyssna på honom, men eftersom han säger "matter of factly" så många felaktigheter, så ger jag inte den tiden just nu att lyssna färdigt. Jobbar själv med att ha utvecklat ett PC-instrument så jag vet "lite" mer om hur det går till än gemene man.

Men du säger att de (vilka?) ljuger om statistiken. Det bästa man kan göra själv är ju då att kolla på fakta. I slutet av april hämtade jag ut SCBs statistik över totalt antal döda i Sverige för att se om det gick att skilja mot en vanlig säsongsinfluensa. Har även en god vän som jobbar på Bårhuset på KS i Stockholm och en annan som jobbat på IVA och båda bekräftar att det aldrig har varit värre som de kan minnas. Bårhuset var totalt överfullt så att de fick plocka in mer personal för att klara alla lik. (I Stockholms län, vecka 15, dog det dubbelt så många människor som normalt.)


Det här skrev jag den 27/4 om den här grafen:

"SCBs veckoliga uppdatering av totala antalet döda per dag kom idag och ger följande graf. Jag jämför året (lila) med medel 2015-2019 (grön), 2018 (gul, mycket flunsa) och 2019 (röd, lite flunsa). Noterbart är att lila kurva kommer att öka mer även de sista dagarna när det fylls på med släpande uppgifter nästa vecka, så det kommer att gå upp mer åtminstone de sista dagarna i diagrammet.
Det här säger en del: Första januari 2017 dog det 339 personer i Sverige vilket är det högsta dödstalet på en enskild dag under 2015-2019. Första veckan i april hade 5 dagar av sju högre dödstal än denna. "Rekordet" för en dag är 363 döda den 7/4 vilket är ca hundra mer än medel vid samma tid på året."

Som jag skrev så är dödstalen ännu högre om man gör grafen från den perioden idag, och när jag var inne på SCB igår så är andravågen redan ordentligt synlig med avseende på överdödlighet.

Vad är det då som är lögn och fejk? Att påstå att detta är på låtsas är däremot en ren lögn. Hur vi ska hantera det är en helt annan diskussion, men om utgångsläget i diskussion är att "alla ljuger" ja då är diskussionen lönlös.
Tillit
#2. Publicerat 2020-12-11 av Tillit
Notera dessutom att 2020 har varit ett "gott år" vad gäller flunsa så utgångsläget var ett år med färre förväntat döda än normalt. Det här är ren statistik som vem som helst kan kolla upp om man tvivlar på etablissemanget. Eller ljuger kanske SCB om antalet dödsfall i Sverige också?
SweKiwi
#3. Publicerat 2020-12-11 av SweKiwi
Mikael Nordfors finns minsann på Spotify. Med en massa New Age-musik...

/ Kiwi
Tillit
#4. Publicerat 2020-12-11 av Tillit
En intressant sak med kurvan ovan är att överdödligheten (antalet döda det aktuella året minus antelet döda ett "normalår") stämmer så väl med det som rapporterats som döda i covid-19 dvs en peak på 80-100 per dag första veckan i april i år. Detta då från helt oberoende källor som mäter olika saker. Är detta då lögn? Vad skulle annars ha orsakat den överdödligheten än covid-19? Alltså sådant som har varit i år och inte andra år.

Jag kommer att sammanställa båda dessa kurvor så småningom när det kommit in lite mer data även från andravågen.
Anonym
#5. Publicerat 2020-12-11 av Anonym
Det globala bedrägeriet.

Som sagt fejkade siffror ända ner kommunnivå.

https://www.stopworldcontrol.com/fraud/x
Tillit
#6. Publicerat 2020-12-11 av Tillit
Det globala bedrägeriet.

Som sagt fejkade siffror ända ner kommunnivå.

https://www.stopworldcontrol.com/fraud/x
Nu får du förklara dig lite bättre. Jag hänvisade till SCBs siffror över totalt antal döda varje dag i Sverige och SCB har ingen koppling till covid på det viset. Det är personer som registrerats avlidna, punkt. Menar du att de siffrorna är fejkade? Att det nu finns levande personer som registrerats döda för att passa covidkonspirationer? Eller vad antyder du? Förklara är du snäll.
Anonym
#7. Publicerat 2020-12-11 av Anonym
Mikael Nordfors finns minsann på Spotify. Med en massa New Age-musik...

/ Kiwi
Han är New Age:are. Anser sig utsänd av "universum".
Och är ökänd för alla sina felbehandlingar. Skulle ge en patient en spruta men punkterade lungan istället.
Han är också ökänd för övergrepp när han behandlat patienter med "anusmassage", oavsett vilka symtom de haft och oavsett om de skrikit åt honom att sluta.
Han har fått många anmälningar och prickats ett flertal gånger.
Tillit
#8. Publicerat 2020-12-11 av Tillit
Han är New Age:are. Anser sig utsänd av "universum".
Och är ökänd för alla sina felbehandlingar. Skulle ge en patient en spruta men punkterade lungan istället.
Han är också ökänd för övergrepp när han behandlat patienter med "anusmassage", oavsett vilka symtom de haft och oavsett om de skrikit åt honom att sluta.
Han har fått många anmälningar och prickats ett flertal gånger.
Sånt inger ju förtroende....

Jag hade ingen aning, men det räcker sannerligen inte att säga att man är läkare för att därmed automatiskt få auktoritet. Först tänkte jag "intressant" men sen när uppenbara fel presenterades som "fakta" ja, då faller trovärdigheten omgående. Det är ju inte ens säkert att de forskare han hänvisar till håller med om eller vill kännas vid hans långtgående slutsatser.
Tillit
#9. Publicerat 2020-12-11 av Tillit
Men TS tal om lögner och att alla ljuger får mig att känna igen tonerna från plattjordstråden och tråden om månlandningarna. Samma anda och då spelar det ingen roll vilka argument man lägger fram för de är ju ändå klassade som lögn och bedrägeri.
MrIroni
#10. Publicerat 2020-12-11 av MrIroni
Men TS tal om lögner och att alla ljuger får mig att känna igen tonerna från plattjordstråden och tråden om månlandningarna. Samma anda och då spelar det ingen roll vilka argument man lägger fram för de är ju ändå klassade som lögn och bedrägeri.
Är det månne då dumt att fortsätta, om man ändå tror att allt är lögn? Här redovisas dödsorsaker från socialstyrelsen PLUS antal levnadsår som blivit förkortat. Covid-19 låg på tredje plats, efter Cancer och hjärt/kärlsjukdomar.

https://www.socialstyrelsen.se/globalassets/sharepoint-dokument/artikelkatalog/statistik/2020-11-7034.pdf

Diskussionen haltar väldigt mycket då enligt Mikaels teorier förutsetts att det ska finnas plats för alla sjuka som behöver sjukvård. Det är DET som har varit den värsta farhågan, och anledningen för att stänga ner samhället. För vad händer med dödstalen när vårdplatserna är fulla och fler kommer in som behöver vård?
smålänning i norr säger: När man läser historia ser man att syndanaturen ställer till problem men också att Evangelium förändrar och ger Väldoft
Skriv Skriv här Skriv i megafonen