Sommarsol säger: "Om ni håller mina bud förblir ni i min kärlek, som jag har hållit min Faders bud och förblir i hans kärlek"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2020-11-25 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Ep. 25: Nakna utan att blygas
Jag och Cilla85 har upptäckt att en av få nackdelar med att ha Olof Edsinger som vår bästis är att han är småbarnsförälder och därför inte har lika mycket tid för häng som två stycken singlar mitt i livet som vi har behov av. Vi har därför skaffat oss en till bästis med lite luftigare kallender. Han heter Stefan Gustavsson och är direktor på Apologia (samt fd. generalsekretare på Svenska Evangeliska Alliansen) och är lika intresserad av att prata om sex som Olof Edsinger är.

I veckans avsnitt får ni möta honom då vi ska prata om hans senaste bok "Nakna utan att blygas", inför ett kommande avsnitt kommer vi att ta in era frågor till honom. Så har ni läst boken? Vad tyckte ni? Fanns det saker som väckte frågor?

I veckans avsnitt är Cilla85 förövrigt så feeeeeeett dryyyg att jag är nära att hoppa ut genom hennes fönster!!
Först snackar hon en massa om att hon ska börja dejta sekulära killar (vilket hon vet är en tanke som jag hatar) och sen börjar hon tilltala mig med "porrig röst" och försöker sedan vända det MOT mig med motivationen att min och Bibeln Idags kartläggning #härförattstanna gör henne deppig, bara sååå INTE ok!!

Vi diskuterar även den livsviktiga frågan huruvida bröstklämmorna i 50 shades of Grey torde klassificeras under kategorin mys eller petting!! <3


Vad tycker ni?

https://www.podbean.com/eu/pb-8gdnx-f34a43x

Svar på inlägg

Popah
#1. Publicerat 2020-11-25 av Popah
...och för er som föredrar Spotify:

https://open.spotify.com/episode/6jWg8WAeqN7raQjhLnk8ir?si=r9NRxB5STPuOFuR5Ese9sg
Alice
#2. Publicerat 2020-11-25 av Alice
Jag ska försöka säga detta fint och taktfullt.
Er frimodiga eller snarare kanske frigjorda sexuella podd har just gjort sig ett rejält nedköp.
Tillit
#3. Publicerat 2020-11-25 av Tillit
Kan inte säga något om det senaste, men nedköpen har de gjort för länge sedan redan.
Alice
#4. Publicerat 2020-11-26 av Alice
Kan inte säga något om det senaste, men nedköpen har de gjort för länge sedan redan.
Jag menade som vanligt raka motsatsen mot vad du tror.
Podden är bra som den är nu.
Popah
#5. Publicerat 2020-11-26 av Popah
Jag ska försöka säga detta fint och taktfullt.
Er frimodiga eller snarare kanske frigjorda sexuella podd har just gjort sig ett rejält nedköp.
Ok, spännande!
Vad är det du reagerade negativt på? :-)
Popah
#6. Publicerat 2020-11-26 av Popah
Kan inte säga något om det senaste, men nedköpen har de gjort för länge sedan redan.
Coolt, vilket avsnitt var det du ogillade och varför? :-)
Sommarsol säger: "Om ni håller mina bud förblir ni i min kärlek, som jag har hållit min Faders bud och förblir i hans kärlek"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen