BoazNovax säger: En liten sång till alla som längtar efter en solstrålande vän.. ”You Are My Sunshine!” https://youtu.be/4Oc6PTtcthA?feature=shared
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-11-13 av Anonym.
Lurendrejare !?
Någon som vet något om mannen sidan? Känner till en person som detagit....
https://www.facebook.com/pg/Kurt-Davidsson-108814130751733/posts/


Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-11-13 av Anonym
en kommentar:

Anonym
#2. Publicerat 2020-11-13 av Anonym
"Leverera dina pengar till din hemadress"!!?? Yeah Right!! Sedan NÄR levereras pengar till någons hemadress i form av ett paket med kontanter, som man kan läsa att det skulle röra sig om, dvs via post?

Herr Davidsson måste ju antingen vara en fullblods byfåne eller utgå ifrån att alla andra är det.
Det är ju till och med svårt att genomföra en vanlig transaktion mellan två personer med kontanter idag, så hur tänkte han sig att han ska skicka pengar till någons hemadress!?

Luktar ju skunk lång väg!
Anonym
#3. Publicerat 2020-11-13 av Anonym
UPS kallar han det

SweKiwi
#4. Publicerat 2020-11-13 av SweKiwi
Självklart får man en halv miljon kronor levererade hem till sig om man betalar 24.500 kr för »leveransavgiften«... Kan ju absolut inte vara lurendrejeri!



/ Kiwi
MrIroni
#5. Publicerat 2020-11-13 av MrIroni
"Leverera dina pengar till din hemadress"!!?? Yeah Right!! Sedan NÄR levereras pengar till någons hemadress i form av ett paket med kontanter, som man kan läsa att det skulle röra sig om, dvs via post?

Herr Davidsson måste ju antingen vara en fullblods byfåne eller utgå ifrån att alla andra är det.
Det är ju till och med svårt att genomföra en vanlig transaktion mellan två personer med kontanter idag, så hur tänkte han sig att han ska skicka pengar till någons hemadress!?

Luktar ju skunk lång väg!
Han är troligtvis ingen fullblods byfåne, och kanske inte utgår från att ALLA andra är det.
Detta är det senaste inom bluff-systemen, att göra det lite till att låta osannolikt, för det finns NÅGON som går på det, men oftast inte vågar säga/anmäla för att andra säger ord som "jag skulle aldrig gå på det" eller "jag märker direkt att det är bluff" innan hen hinner anmäla. Är det något som låter väldigt sannolikt och många går på bluffen så är det större risk att åka fast.

Så, du som läser denna tråden och varit naiv och trott det varit sant, anmäl till polisen!, även om man nu efteråt tycker man var alldeles för naiv!
Anonym
#6. Publicerat 2020-11-13 av Anonym
Så, anmäl till polisen om du gått på det, även om man nu efteråt tycker man var alldeles för naiv!
Det är inte jag som gått på det...
MrIroni
#7. Publicerat 2020-11-14 av MrIroni
Det är inte jag som gått på det...
Jag formulerade mig lite konstigt. Det är ju ett allmänt forum och då räknar jag med att det är troligtvis många som läser och inte skriver något, och jag ville förmedla texten till alla dem.
BoazNovax säger: En liten sång till alla som längtar efter en solstrålande vän.. ”You Are My Sunshine!” https://youtu.be/4Oc6PTtcthA?feature=shared
Skriv Skriv här Skriv i megafonen