Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

snömannen
Skapat 2020-09-28 av snömannen, man, 53 år, Västerbottens län.
Vipdaters.com
Hallå alla där ute!

Måste få fråga är de någon som är/varit med på kontaktsidan Vipdaters.com?
Hur ska man bli av med denna sida? Dom svarar inte på mejl, trodde att jag var borta från sidan, men när jag kollar så har dom dragit 299kr varje månad. Och nu vill jag bara få bort de där elände. Någon som haft med dom och göra? Tacksam om hjälp!!

Mvh
Snömannen!

Svar på inlägg

sestir
#1. Publicerat 2020-09-29 av sestir
Jag har ingen erfarenhet av Vipdaters men generellt:

1. Ha koll på vilka avtal du har ingått, och
2. Ta upp saken med den bank som hanterar/är utgivare av konto/kreditkortet eller autogirot.
Ferguson
#2. Publicerat 2020-09-30 av Ferguson
Hallå alla där ute!

Måste få fråga är de någon som är/varit med på kontaktsidan Vipdaters.com?
Hur ska man bli av med denna sida? Dom svarar inte på mejl, trodde att jag var borta från sidan, men när jag kollar så har dom dragit 299kr varje månad. Och nu vill jag bara få bort de där elände. Någon som haft med dom och göra? Tacksam om hjälp!!

Mvh
Snömannen!
Gå till banken och förklara att du har gjort vad du kan för att avsluta kontot. De gör en polisanmälan och gör ett avslut. I alla fall hörde jag att det är Länsförsäkringars Bank pollicy.
snömannen
#3. Publicerat 2020-09-30 av snömannen
Tack för tipset! Ska göra de! Blir så frustrerad när man mejlar dom, dom svarar inte, men pengar drar dom. Blir oxå irriterad på mig själv att jag inte sett detta tidigare. :-( 299kr varje månad som dragits vet faktiskt inte hur länge. Man får lära så länge man lever! ;-)
Anonym
#4. Publicerat 2020-09-30 av Anonym
Sånt där är inte roligt, då det automatiskt plockas pengar från ens konto utan att man själv är aktiv i betalningen.
Hur gör ni andra här på KD, har ni lämnat ut era kortuppgifter och pengar dras månadsvis eller har ni betalat för ett helt år?

Tidigare gick det att betala via mobilen för en månad i taget, det tyckte jag var bättre.
Jag är själv inte betalande medlem här just nu, p.g.a att jag är emot att göra kortköp på nätet samt att jag tycker att helårsbetalning är lång tid.
Nu lutar det nog ändå mot att det blir en ettårsbetalning snart, för lite nyfiken är man ju på de brev som kommit i inkorgen.
Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen