snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-09-26 av Anonym.
Till Kristen Date:s ledning - mycket viktigt!
Forumet har blivit en plats där enskilda personer, enskilt och i grupp, medvetet förföljer, hånar, förtalar, trakasserar, förödmjukar och försöker knäcka andra medlemmar här.

Medlemsvillkoren har visats i text, men det fortsätter.
Ni bör endera omformulera medlemsvillkoren och skriva att man får bete sig hur som helst eller själva gå in och avstänga medlemmar som inte håller villkoren.

Detta är en kristen sida. Det står i namnet på webbplatsen.
Det är ett fönster utåt, så att alla kan läsa utifrån utan att vara medlemmar och logga in.
Ni har ett ansvar, precis som andra sociala medier. För alla medlemmar och som webbsida.
Jag är inte för inskränkning av yttrandefriheten och åsiktsfriheten, men att kränka, hata, förfölja, håna, förödmjuka och medvetet försöka knäcka människor handlar inte längre om att vara en "PK-polis". Det handlar om medmänsklighet och trygghet, en kristen grund och värdering.
Det handlar om att det som är olagligt och åtalsbart i samhället helt plötsligt ses mellan fingrarna när människor är anonyma på webbplatser.

"Högt till tak" är inte detsamma som att tillåta att människor beter sig åtalsbart. Jag förstår att det är svårt att sätta gränser, men något borde göras. Det förstör både för hela webbsidan och för allt som är "kristet".

Att älska sin medmänniska är inte att stå och se på när destruktiva krafter bryter ner andra, smutskastar andra och knäcker andra.

Här finns också kvinnoförakt och utstuderad förföljelse av kvinnor. Kvinnor behandlas ovärdigt, förtalas, trakasseras eller totalnonchaleras.

Vi är flera som är trötta på det här. Det är destruktivt. Ovärdigt.
Vi önskar en härlig, uppbyggande, givande, uppmuntrande, stärkande, sund, god, kärleksfull webbsida med friden, kärleken och trygghet som grund. En KRISTEN grund.

Jag anar att de som förföljt mig under en längre tid kommer att kommentera nu under mig, med ytterligare påhopp och trakasserier. Men då blir det bekräftat igen vilka dessa är.
Och ni har redan fått mejl och anmälningar angående detta.

Önskar ledningen och alla på denna webbsida allt gott, Guds frid och rika välsignelser på alla områden!

(Som ni nu kan se, så anade jag rätt. De kom (det finns fler). Och de fortsätter.
Så för alla medlemmars skull och för webbsidans skull: ta det ansvar som förväntas av ledningen.)

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-09-26 av Anonym
Forumet har blivit en plats där enskilda personer, enskilt och i grupp, medvetet förföljer, hånar, förtalar, trakasserar, förödmjukar och försöker knäcka andra medlemmar här. Medlemsvillkoren har visats i text, men det fortsätter. Ni bör endera omformulera medlemsvillkoren och skriva att man får bete sig hur som helst eller själva gå in och avstänga medlemmar som inte håller villkoren.

Detta är en kristen sida. Det står i namnet på webbplatsen.
Det är ett fönster utåt, så att alla kan läsa utifrån utan att vara medlemmar och logga in.
Ni har ett ansvar, precis som andra sociala medier. För alla medlemmar och som webbsida.
Jag är inte för inskränkning av yttrandefriheten och åsiktsfriheten, men att kränka, hata, förfölja, håna, förödmjuka och medvetet försöka knäcka människor handlar inte längre om att vara en "PK-polis". Det handlar om medmänsklighet och trygghet, en kristen grund och värdering.
Det handlar om att det som är olagligt och åtalsbart i samhället helst plötsligt ses mellan fingrarna när människor är anonyma på webbplatser.

"Högt till tak" är inte detsamma som att tillåta att människor beter sig åtalsbart. Jag förstår att det är svårt att sätta gränser, men något borde göras. Det förstör både för hela webbsidan och för allt som är "kristet".
Att älska sin medmänniska är inte att stå och se på när destruktiva krafter bryter ner andra, smutskastar andra och knäcker andra. Här finns också kvinnoförakt och utstuderad förföljelse av kvinnor. Kvinnor behandlas ovärdigt, förtalas, trakasseras eller totalnonchaleras.

Vi är flera som är trötta på det här. Det är destruktivt. Ovärdigt.
Vi önskar en härlig, uppbyggande, givande, uppmuntrande, stärkande, sund, god, kärleksfull webbsida med friden, kärleken och trygghet som grund. En KRISTEN grund.
Jag anar att de som förföljt mig under en längre tid kommer att kommentera nu under mig, med ytterligare påhopp och trakasserier. Men då blir det bekräftat igen vilka dessa är.
Och ni har redan fått mejl och anmälningar angående detta. Önskar ledningen och alla på denna webbsida allt gott, Guds frid och rika välsignelser på alla områden!


Anonym
#2. Publicerat 2020-09-26 av Anonym

Har du NÅGRA BELÄGG för alla sinneslösa ANKLAGELSER du kommer med nu?? NI är FLERA säger du? VISA OSS vilka ni är!! eller är de HEMLIGA "supporters"? Det hör till åtalsförfarandet att man också framlägger BEVIS och kan PEKA UT de man anklagar då BEVISBÖRDAN ligger på den som anklagar! Men att slänga ur dig mer eller mindre GRUNDLÖSA anklagelser är lite DIN GREJ har jag märkt!! INTE OK!
Men FÖRST måste du givetvis göra en POLISANMÄLAN! Annars kan man tro att det endast handlar om sårad STOLTHET och HÄMNDLYSTNAD från din sida..??...för att du blev avslöjad? Dina anhängare överger dig & du förlorar KONTROLLEN över forumet..?? ÅSIKTSMOBBEN på forumet upplöses..? Man kan bara HOPPAS!! SÅ fler vill vara DELAKTIGA och vågar uttrycka sina tankar & åsikter utan riskera kränkas, förlöjligas med förolämpningar och sågas vid fotknölarna.

PS: Kathryn Kuhlman är bevisligen fortfarande en FALSK lärare!..

...så...VARFÖR promotar en *PASSION* så ihärdigt en demonisk lärare..?? ...på en KRISTEN dejtingsida..?...kan man undra..?!

KATHRYN KUHLMAN EXPOSED - Woman of God or Witch from Hell?

The TRUTH about KATHRYN KUHLMAN


Is Kathryn Kuhlman a false teacher?

Anonym
#3. Publicerat 2020-09-26 av Anonym
Det är min religösa uppgift som en följare av den levande Guden Herren Jesus Kristus att tillrättavisa mina bröder, systrar och mödrar som begår blasfemi. Jag önskar att alla som är på det här forumet gör detsamma mot mig, eran broder i Herren Jesus Kristus. Det är tillsammans våran uppgift.

Det är också våran religösa uppgift som kristna att avslöja vargarna som försöker sig vara sanna följare av Gud. Dessa vargar som vilseleder får är någonting som måste stoppas. Det står tydligt i Skriften! Sanna talare för Gud och talare för baal fanns då och det finns nu. Baals munnar måste stoppas till varje pris.

Jag har flera gånger bett om tillrättavisning med hjälp av Skriften. Allt jag har fått tillbaka är en slaskig sockerkaka av känslor som kan liknas en spya av en sann följare av Herren Jesus Kristus.
Anonym
#4. Publicerat 2020-09-26 av Anonym
De gudlösa flyr när ingen följer dem, men de rättfärdiga är djärva som lejon! skriver godfrukt och

bönpallen svarar: Amen!

Är det här inte mobbing? när Vingen och Passion lämnar efter att de har blivit påhoppade av er.
Ferguson har funderat att också hoppa av.
Förhoppningsvis kan det bli lugnare här när ingen kommenterar era inlagor. Då kommer ni att förhoppningsvis
tröttna, för det är bara mörker ni presenterar.
Bless
Du har inte den blekaste aning om hur många människor som har varit här inne på KD, kollat lite i forumet, och gett sig av. Tyst och stilla. Det är betydlig fler än 2st. Det kan jag lova dig. För jag har blivit kontaktad av minst 5 personer som har beklagat sig över stämmningen här inne. Och alla andra som inte jag vet om är ett okänt mörkertal.

Men du tycker alltså att om man har en annan åsikt, så är det att presentera mörker. Intressant. Sektliknande förhållningssätt! Eller? Du vet inte ens vad det är jag står för, för du har inte ens tagit dig tid till att undersöka det. Jag har blivit anklagad för allt möjligt på den här sidan av personer som inte ens vet vad jag vill få fram. Allt från att vara besatt till att vilja leda människor bort från Gud, när det jag vill är precis tvärt om. Men eftersom alla skjuter från höften utan att ta reda på vad man skjuter på, så kan det bara bli fel.

Det konstiga är att detta, att folk tror att jag vill leda människor bort från Gud, är bara ett fenomen som förekommer här på KD. När jag talar med människor ute i verkliga livet så har ingen sagt något liknande. Tvärt om, faktiskt.

Men nu är jag inte någon dramaqueen som måste gå till ledningen och gråta bara för att några kalla mig för saker som jag inte gillar. Hade så varit fallet, så hade det varit en del anmälningar där redan.
Anonym
#5. Publicerat 2020-09-27 av Anonym

För allmän upplysning:
"Fake-konto" är alltså vem som helst som inte håller med om gängse ideologi, enligt Brexy. Fantastiskt! Att du, Brexy, har sådan insikt i varje enskild individs innersta här på KD så att du, som en självutnämnd halvgud, kan sitta och offentligt bestämma vem som är fake eller inte! Beundransvärt. Eller, inte!

"Sjukt är det!" sa Bill. "Patetiskt, tycker jag!" sa Bull.

skrivet av DenSmalaVägen

Ytterligare ett påhopp. Sjukt tycker Bill och Bull, men vad säger Jesus om alla dessa påhopp?

Bless

Vilket påhopp är det du syftar på? Är det ett påhopp att jag tycker att det är sjukt att någon medlem på denna sidan sätter sig över alla andra och utpekar vissa andra som falska profiler? Är det DET du tycker är ett sk påhopp!?

Är det inte istället som så att Brexy, i detta fallet, är den som är dömande och faktiskt också i förlängningen sprider falska och grundlösa påståenden om andra medlemmar här på KD?
Och det verkar som att du "Roffe" försvara ett sådant beteende och tycker att det är ok?
Vad hade Jesus sagt om det förhållningssättet??
Anonym
#6. Publicerat 2020-09-27 av Anonym

ROFFE: Tänk dig för noga nu, BER jag dig!! VILL du verkligen ÖPPNA den dörren till ormboet?? VILL du försvara ÖVERSITTARE och MOBBARE? VAD säger JESUS om DET?

VILL du gå in på DEN vägen är jag med dig! Jag kan också LEKA den leken!! DU kan hitta på pseudopåhopp och jag visar VERKLIGA påhopp av mobben, har massor skärmdumpar på grova personliga förolämpningar och trakasserier undertecknade av - just det: Bexy och Passion m.fl. jag kan VISA!!

MEN jag HÅLLER med DIG!! Jesus gillar inte såna påhopp på Bexy. Det är så här det ska se ut? eller hur??



Anonym
#7. Publicerat 2020-09-27 av Anonym
Ytterligare ett påhopp. Bless

ROFFE: Jag har blivit kallad ett NÄTTROLL av Bexy som krävde att jag ska VISA mig när jag SA IFRÅN om MOBBINGEN av Huldah och Ferguson!!?? för att BEVISA för henne att jag inte är ett TROLL??? HUR SJUKT är det på en skala?? tycker du??

I samma inlägg påstår Bexy att "...Ferguson är den person som hamnar i strid med ALLA om ALLT!" och andra GROVA KRÄNKNINGAR! Hur SJUKT är det??

RENA LÖGNER dessutom!!


HUR vet vi att DU inte är ett NÄTTROLL??
eller PASSION? o många fler som också är anonyma?? Ska vi KRÄVA att ALLA visar sig eller BARA JAG?? SJUKT sa BILL? Jaaa....?? VÄRLDEN är SJUK!!


Vi är flera som återkommande blivit kallad PATETISKA av *Passion* ett av hennes favorituttryck, kan visa skärmdumpar om du vill?? (BIlderna blir lite suddiga här men är GLASKLARA i datorn)




Anonym
#8. Publicerat 2020-09-27 av Anonym

ROFFE: Jag har blivit kallad ett NÄTTROLL av Bexy som krävde att jag ska VISA mig när jag SA IFRÅN om MOBBINGEN av Huldah och Ferguson!!?? för att BEVISA för henne att jag inte är ett TROLL??? HUR SJUKT är det på en skala?? tycker du??

HUR vet vi att DU inte är ett NÄTTROLL?? eller PASSION? o många fler som också är anonyma?? Ska vi KRÄVA att ALLA visar sig eller BARA JAG?? SJUKT sa BILL? Jaaa....?? VÄRLDEN är SJUK!!


Vi är flera som återkommande blivit kallad PATETISKA av *Passion* kan visa skärmdumpar om du vill?? (BIlderna blir lite suddiga här men är GLASKLARA i datorn)


Och det kan lätt framstå som att Bönpallen och jag är de enda som hyser dessa åsikter. Men som jag har skrivit tidigare så har jag blivit kontaktad av andra medlemmar som tycker att det är otrevligt här inne. Till skillnad från Bönpallen så var jag inte så smart att jag sparade deras mail och de försvinner ju automatiskt när profilen tas bort. Men i morse kom ett nytt och här är en dump från det meddelandet. Konversationen fortsätter sen på samma ämne. Men det räcker så här till att börja med.



Lägg särskilt märke till meningen "Jag kände att det inte var läge att svara då de attackerade direkt". Det är så era sk tillrättavisningar uppfattas. Som att ni attackerar i flock. Och det är många som reagerar, men det är långt ifrån alla som vågar säga till i det offentliga rummet, som ett internetforum nog får anses vara.
Anonym
#9. Publicerat 2020-09-27 av Anonym
Jag har gjort som Passion och Vingen, sagt upp mitt betalmedlemsskap i protest mot att fejkprofiler, bl.a en person som kallar sig "Godfrukt" och skriver och uttrycker sig som om han antingen är runt 80-90 år eller har hört att kristna ska uttrycka sig på ett ålderdomligt sätt, samtidigt som han påstår sig vara en 28-årig kille, inte raderas av KD. Så fort "han" började skriva här reagerade många på att han var fejk. Han uttrycker sig som nät-trollen på Flashback.

Det florerar också gott om scam-profiler här som enbart är här för att lura av folk pengar. Fick mail från en sådan senast igår.

Sedan är det profilen "Bönpallen" en kvinna som har haft ett oräkneligt antal konton här och använder kontot Bönpallen när hon vill verka lite mer anonymt utan foton, och där hon låtsas vara man. Det paradoxala när hon använder denna anonyma profil är att hon screenshotar folks inlägg med foton och postar, något som redan i andra trådar konstaterats vara olämpligt att göra.

Vad gäller Ferguson som flera gånger nämns i inlägg och screenshotar så stämmer det att både jag och Passion flera gånger varit i öppen åsiktskonflikt med honom. Men varken jag eller Passion tycker illa om honom eller tror att han är ond, något som redan uttryckts av oss flera gånger. Vi vet också att han inte hyser något hat mot oss och att vi alla är kristna och vill väl trots att det hettat till allt för mycket i våra diskussioner ibland.

Det samma kan tyvärr inte sägas om dem som drivs av hat och hot, och det är dags för KDs ledning att agera nu.

Ni fina människor som har mailat mig runt detta kan alltså inte skriva mail till mig mer, men all kärlek till er!

Och ett STORT varmt tack till Roffe som gått ut och försvarat det goda i den här situationen
Anonym
#10. Publicerat 2020-09-27 av Anonym

ÄNNU MERA påhopp och anklagelser...tar ALDRIG slut!??
Jag säger OCKSÅ upp min betaltjänst! i protest MOT all ÅSIKTSMOBBING på forumet!! men har inget STÖRRE behov av bekräftelse eller uppmärksamhet så blir inget megafoninlägg för min del...men BEHÅLLER profilbilden...
PS: paranojja är inte särskilt sunt tecken! man kan bli CRAZY har jag hört...!

snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen