Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-09-17 av Anonym.
Jesus dog i Japan
En känd Youtube-person har en resekanal som heter "Abroad in Japan", och han fick höra talas om att Jesus grav finns i Japan och begav sig dit.

Historien gavs av Jesus eget testamente, när han var i Japan, hävdas det.

Jesus ska ha kommit till Japan vid 21 års ålder, men efter 12 år ha återvänt till Judeen och fortsatt sin mission.

Där lyckades till slut Jesus fly, och de korsfäste Jesus yngre bror Isukiri i Jesus ställe.

Jesus flydde och kom efter lång tid till Japan igen, och bosatte sig i Herai Village. Jesus dog 106 år gammal och begravdes där.

Israel har bekräftat en minnessten vid graven, med text på hebreiska.

En sanslös historia, som människorna tror på...och som passar in i tiden för avfallet från det sanna evangeliet och tron på vem Jesus Kristus egentligen ÄR.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-09-17 av Anonym
Anonym
#2. Publicerat 2020-09-17 av Anonym
En ovanlig historia
Anonym
#3. Publicerat 2020-09-19 av Anonym
Blasfemi! Du verkar inte ta avstånd eller tillrättavisa detta? Vad är detta att diskutera eller att ta del av?
Anonym
#4. Publicerat 2020-09-19 av Anonym
Blasfemi! Du verkar inte ta avstånd eller tillrättavisa detta? Vad är detta att diskutera eller att ta del av?
Är detta till mig? Läs i så fall min sista mening. Kan man bli tydligare..?
Inlägget är info om denna tidens avfall från vem den sanne Kristus är.
Anonym
#5. Publicerat 2020-09-19 av Anonym
Jag tänkte på trådens titel. Just nu ser det ut som dubbla budskap.
Anonym
#6. Publicerat 2020-09-19 av Anonym
Jag tänkte på trådens titel. Just nu ser det ut som dubbla budskap.
Då får man gå in och läsa vad det handlar om. Det är väl ingen som tror på att Jesus dog i Japan endast för att en tråd har en titel som denna, eller hur?
Jag hädar inte pga att japanerna tror som i trådtiteln. Förklaringen finns och är solklar.
Anonym
#7. Publicerat 2020-09-19 av Anonym
Blasfemi! Du verkar inte ta avstånd eller tillrättavisa detta? Vad är detta att diskutera eller att ta del av?
Läs igenom inlägg innan du svarar...hon skriver ju tydligt att detta är tecken på avfallet från det sanna evangeliet...
Anonym
#8. Publicerat 2020-09-19 av Anonym
En känd Youtube-person har en resekanal som heter "Abroad in Japan", och han fick höra talas om att Jesus grav finns i Japan och begav sig dit.

Historien gavs av Jesus eget testamente, när han var i Japan, hävdas det.

Jesus ska ha kommit till Japan vid 21 års ålder, men efter 12 år ha återvänt till Judeen och fortsatt sin mission.

Där lyckades till slut Jesus fly, och de korsfäste Jesus yngre bror Isukiri i Jesus ställe.

Jesus flydde och kom efter lång tid till Japan igen, och bosatte sig i Herai Village. Jesus dog 106 år gammal och begravdes där.

Israel har bekräftat en minnessten vid graven, med text på hebreiska.

En sanslös historia, som människorna tror på...och som passar in i tiden för avfallet från det sanna evangeliet och tron på vem Jesus Kristus egentligen ÄR.
Det markerade är anmärkningsvärt, om något. Att Israel bekräftar detta med en minnessten med inskription på hebreiska.
De är verkligen vilse.. Och hädar Messias som dog på korset.
Anonym
#9. Publicerat 2020-09-19 av Anonym
Uppdatering: Kan det vara mormonerna som låg bakom Amerikastoryn? Tror att det var någon newage-bok

Inte bara Japan anses ju fått besök!

Hörde talas om för ca 30 år sedan om en bok? som beskrev att Jesus missionerade i Amerika innan han återanlände hem.

Det är så sorgligt att jag startar inte en Amerika-tråd, hängde på i Japan-tråden :)
Anonym
#10. Publicerat 2020-09-19 av Anonym
Uppdatering: Kan det vara mormonerna som låg bakom Amerikastoryn? Tror att det var någon newage-bok

Inte bara Japan anses ju fått besök!

Hörde talas om för ca 30 år sedan om en bok? som beskrev att Jesus missionerade i Amerika innan han återanlände hem.

Det är så sorgligt att jag startar inte en Amerika-tråd, hängde på i Japan-tråden :)
Joseph Smith, mormonernas profet, hävdade att han träffat Fadern och Sonen i en syn i USA. Detta efter att Jesus uppstått. De kallar mormors bok för ytterligare ett testamente.

Amerikanares önsketänkande.. ;-)

En engelsman vid namn Armstrong tror att engelsmännen är de 10 förlorade judiska stammarna.
Exakt samma sak hävdar den Etiopiska kyrkan.

Många gör anspråk på sanningen..
Mondeo säger: ”Så skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara edra hjärtan och edra tankar, i Kristus Jesus.”
Skriv Skriv här Skriv i megafonen