Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Popah
Skapat 2020-08-20 av Popah, man, 39 år, Dalarnas län.
Ep.15: Killpanelen slår tillbaka, mot Cilla och Jesusfeministerna
I nästa avsnitt har vi dragit ihop ett gäng singelkillar från stad och land inom den mer karismatiska delen av frikyrko-sverige för att diskutera vilka utmaningar och framgångsfaktorer de upplever sig se i mötet med "frikyrkotjejer" i relation till det omkringliggande majoritetsamhällets "rules of engagement".

Har ni KD-avnändare några tankar och erfarenheter om skillnaden att dejta frikyrkligt kontra "sekulärt"?

Svar på inlägg

Glorfy
#1. Publicerat 2020-08-20 av Glorfy
Dejta sekulärt: Målet är att hitta en kvinna som förstår och kan förklara offsideregeln i fotboll.
Dejta kristet: Målet är att hitta en kvinna som förstår och kan förklara teodicéproblemet.
Popah
#2. Publicerat 2020-08-26 av Popah
Anonym
#3. Publicerat 2020-08-29 av Anonym
Rolig bild, men jag tror det är mera lika än så mellan killar och tjejer, lägg gärna till mera praktiska önskemål också. Varför inte: Händig, fixa bilen, laga god mat eller ta hand om städningen.

Sedan om man väl råkar bli förälskad så är det glömt allt vad krav och önskemål heter, när man såsmåningom nyktra till från förälskelsen är det bara att hoppas och arbeta för den verkliga kärleken, förhoppningsvis visar det sig att de mesta önskemål om drömprinsessa eller drömprins fanns där och allt skedde med gudomlig ledning.
Anonym
#4. Publicerat 2020-08-30 av Anonym
Rolig bild ja, tyvärr stämmer det väl lite för mycket.
Popah
#5. Publicerat 2020-09-01 av Popah
Nu kan ni användare på Kristendate ta del av smygpremiären av senaste avsnittet, med Kristna Dejtingpoddens nya killpanel som består av "svante", "JumpinJack", "Samuel lennart" och mig "Popah":

Trailer: Patriarkatet slår tillbaka!
https://www.podbean.com/eu/pb-7byg6-e9d72a

Popah
#6. Publicerat 2020-10-13 av Popah
Dejta sekulärt: Målet är att hitta en kvinna som förstår och kan förklara offsideregeln i fotboll.
Dejta kristet: Målet är att hitta en kvinna som förstår och kan förklara teodicéproblemet.
Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen