Höstlöv säger: Cyklar hem i fantastisk solnedgång med rapsfält som just börjar färga fälten smått gula & gläds över allt som är positivt. Tacka Herren i allt!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Roffe
Skapat 2020-07-04 av Roffe, man, 76 år, Dalarnas län.
En varning till församlingen

En varning till församlingen

Ett berörande budskap och en varning till dagens församling från Steve Hill.
Steve Hill (1954-2014) var en internationellt erkänd själavinnare som ledde miljoner människor till kännedom om Kristus.
https://www.himlentv7.se/vod/player/50693/


Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-07-04 av Anonym

En varning till församlingen

Ett berörande budskap och en varning till dagens församling från Steve Hill.
Steve Hill (1954-2014) var en internationellt erkänd själavinnare som ledde miljoner människor till kännedom om Kristus.
https://www.himlentv7.se/vod/player/50693/


Roffe, jag har ett tag undrat över varför du ständigt fyller forumet med varningar, domedagsprofetior och katastrofscenarior. Vad är det meningen att vi ska göra med all denna information, alla dessa negativa profetior? Det enda det gör är att skapa stress och ångest hos folk, åt saker de inte kan påverka (saker som inte heller alltid är sanna, falska profeter osv). Denna ångest kan både leda till handlingsförlamning och även döda glädjen i tron.
Roffe
#2. Publicerat 2020-07-04 av Roffe
Det finns flera exempel, där Gud talar till sina barn:

Wilkerson Filadelfia

https://www.youtube.com/watch?list=UUUs6OXAZil855ixVNuw2FTQ&v=rgz9Y7QtEvY

Anonym
#3. Publicerat 2020-07-04 av Anonym
Det finns flera exempel, där Gud talar till sina barn:

Wilkerson Filadelfia

https://www.youtube.com/watch?list=UUUs6OXAZil855ixVNuw2FTQ&v=rgz9Y7QtEvY

Du svarar med en ny varning?
Anonym
#4. Publicerat 2020-07-04 av Anonym
Roffe, jag har ett tag undrat över varför du ständigt fyller forumet med varningar, domedagsprofetior och katastrofscenarior. Vad är det meningen att vi ska göra med all denna information, alla dessa negativa profetior? Det enda det gör är att skapa stress och ångest hos folk, åt saker de inte kan påverka (saker som inte heller alltid är sanna, falska profeter osv). Denna ångest kan både leda till handlingsförlamning och även döda glädjen i tron.
Det kan nog finnas lägen där Gud vill sända varningar till sin församling. Det ser vi inte minst i början av Uppenbarelseboken. Men profeten i det nya förbundet har som främsta uppgift att uppmuntra, så därför bör det inte bli för mycket fokus på vad det onda håller på med i mörkret. Det är, som du påpekar, inte uppbyggligt.

Alla behöver vara uppmärksamma på hur de verkar i sina gåvor. Läraren ska undervisa i den sunda läran, profeten ska profetera till uppbyggnad, den som ger gåvor ska göra det utan baktankar osv. (och förmaningar ska ges med "uppmuntran och tröst") Romarbrevet 12:6-
sailias2
#5. Publicerat 2020-07-04 av sailias2
Tack för varningar Roffe.



Anonym
#6. Publicerat 2020-07-04 av Anonym
Jag delar största delen av vad Steve Hill säger i öppningsinläggets video.

Ett utdrag:

Jag vill tala till er som en gudsman, som en krigare, som en missionär, som en pastor, som en evangelist, som en general.

Varningen kommer från Jesus Kristus, den levande Gudens Son. Han talar till mig. Och genom mig och genom profeten Daniel kommer du att få höra ett varningens ord, som högst troligt kommer att förvandla riktningen i ditt liv.


”En väg kan synas rätt för en människa, men till slut kan den leda till döden.” Ords. 14:12

Det kan vara helt vettigt, men det är helt fel.

”Predika korset, predika blodet, säger Jesus!”

Om de som drar de stora folkmassorna har korrekt, då måste Hitler ha varit korrekt?

”Drick mitt blod, ät mitt kött, sa Jesus!”


Jag förebrår dig, du pastor, evangelist, ni profeter och lärare som undervisar annat än Jesu korsfästelse. Och inte orden av fördömelse, av gråt och tandagnisslan och om helvetet.

Och ni ger ut ett tillstånd att synda. Ett tillstånd till de unga att vara lösaktiga, till att supa och festa när ni borde vara rättfärdighetens profeter. Ni borde predika rättfärdighet och helighet. När var senaste gången du stod där bakom din helgade talarstol och varnade folket, varnade fåren, att det finns en bottenlös klyfta, ett hål, en brinnande avgrund som de kan falla ner i?
När talade du senast till dem om uppryckelsen? Då församlingen ska ryckas upp och iväg. När var den senaste gången du sa: ”Synd skiljer dig från Gud?”
Jag är här idag utan några kompromisser. Jag bryr mig inte längre. All denna kristna utplacering av fällor. Vet du varför det inte stämmer? För det kommer inte från kungars Kung och herrars Herre. Vem tror du att du är som kan ändra och modifiera Guds Ord? Vem är du som tror att du kan predika delar av evangeliet och strunta i resten? Vem tror du att du är som tror att du kan stå där bakom talarstolen, som Gud har gett dig, och predika ett budskap som lugnar men inte renar? Jag är rädd och orolig för din skull. Jag talar till dig, som en gudsman, som fruktar för din skull.



forts...
Anonym
#7. Publicerat 2020-07-04 av Anonym

..det kommer en domens dag, Kristi domstol. Då vi kommer att dömas för de ord som vår mun har talat, för allt vi gjort med våra liv. Vi kommer att bli dömda. Vi kommer att dömas med eld, renande eld.

Det är upplägget för den sista tidens kyrka. Kyrkan i den sista tiden kommer att vara en soppa, en blandning av alla möjliga religioner. Och jag ser det hända framför mina ögon. Jag är inte här nu för att uppmuntra, utan jag är här för att varna er alla. Vänd er åter till hela sanningen. Han utgöt dyrbart blod. Golgata var inte en trevlig plats. Golgata var en blodig plats. Golgata var en smärtsam plats. Kristendomen är inte ett medlemskap i någon sorts societetsklubb. Du kommer krälande till kristendomen med blicken fäst på den döende Frälsaren och ber Gud om förlåtelse. När du sen syndar, så ångrar du dig. Var gång, för resten av ditt liv. Du ber Honom att tvätta dig ren och göra dig åter ny. Varför? Jo, för vi har en talesman inför Fadern, en advokat. Men Han gav då rakt inte ett tillstånd att synda. Synden var det som hängde upp Honom på korset. Och att nu någon som kallar sig pastor kan utplåna det lilla ordet, synd, att du raderar det ur ditt ordspråk är en styggelse i Guds ögon.
Ja, se på mig. Jag har bett Herren om att minst 1000 personer ska hata mig. Jag talar om pastorer och inte syndare, de älskar oss. Det var en som ringde mig och sa: ”Jag tror inte mina öron, Steve Hill, du predikar ju emot sex! Och emot otukt och äktenskapsbrott som om det vore en sorts pest i vår nation!”
Jag svarade: ”Du kan ju inte köpa en bil utan att det står en naken kvinna framför den. Inte ens gå till affären utan att stå inför tidningar med nakna människor i. Vart du än går så drivs allt av nakenhet. Likaså allt på TV. Och du ber mig att inte predika emot sexuell synd?”
Men sedan denna incident har det bara blivit värre. Nu är det inte bara sexuell synd. Detta land är genomsyrat av homosexualitet. Vet du att det finns folk som ser det här som inte ens vet vad sodomi är? Har du någonsin sett sodomi i Bibeln? Har du någonsin sett Sodom i Bibeln? Har du studerat hur Gud ser på det som försiggick där?
…”Våga inte predika mot det! Du kommer att bli märkt som en hatuppviglare.”…
Vet du, att i himlen kommer du att bli märkt som en Kristusälskare. Detta är inte hatpropaganda, jag predikar gråtandes. Jag har lett miljontals människor till korset. Det är inget hattal, det är sanning. Det var därför Han dog, därför Han lät sitt blod spillas. Du borde försöka förstå det här, och lägga det i din ”lilla andliga påse”. Ja, faktiskt så borde du skaffa en kopia av det här programmet, ja flera kopior som du kan ge dina vänner. På den sista dagen, då du går in i Herrens glädje, kommer Han då säga: ”Bra, du gode och trogne tjänare!” Tittar du då bakom dig för att se vart din flock har tagit vägen? Vill du veta något? Det kommer att vara svårt att hitta dem. Varför? För att de aldrig blev ledda till Golgata. De blev ledda till kyrkan. De känner inte till vad uppoffring är. ”Men Herre, i Ditt namn kastade vi ut demoner, i Ditt namn helade vi sjuka, i Ditt namn gjorde vi under”

forts...

Anonym
#8. Publicerat 2020-07-04 av Anonym

”Jag har aldrig känt er. Gå bort från mig.”
Och ni teologer, ni vet vad det betyder… ”Jag var aldrig din Herre. Jag var aldrig härskaren i ditt liv.”

Jesus sa så här: ”Om de hatade mig så kommer ni också bli hatade.”
Finns det någon som inte gillar dig? Har du några fiender?

Upphör att ta in ogudaktiga ickekristna, folk som inte är fyllda av den Helige Ande in i din kyrka för att låta dem stå i din talarstol. Lägg av! För ni förvirrar flocken. Och bli inte överraskade när de lämnar för att sluta sig till en kult. Varför? Jo, för att ni har banat vägen. Och deras blod kommer att vara på era händer. Var inte som den gamla tidens profeter som bara profeterar gott, profeterar fina saker, underbara saker. Nej, var en gudsman av idag. Jag kommer inte att behöva ångra mig inför Wesley eller inför Finney, Inte heller inför Whitfield. Och ni som tittar runt om i världen, nämn några stora gudsmän och gudskvinnor från er nation. Ni vill inte behöva skämmas inför dem. Jag vill kunna vara med på Lammets bröllop mitt emot Johannes döparen. Jag vill kunna sitta mitt emot Petrus, mitt emot andra stora gudsmän och gudskvinnor och kommunicera med dem. Jag vill att de ska säga: ”Tack Steve, för att du predikade samma sanning som blev till min martyrdöd.”

Nu, skriv till mig, mejla till mig, logga in och berätta hur arg du är på mig. Snälla förklara hur fel jag har, okej? Kom igen, tala om för mig hur mycket du hatar mig. Sen kan du gå ner på knä och tala om för Jesus hur mycket du hatade det här budskapet.
Jag älskar dig.

Roffe
#9. Publicerat 2020-07-05 av Roffe
Roffe, jag har ett tag undrat över varför du ständigt fyller forumet med varningar, domedagsprofetior och katastrofscenarior. Vad är det meningen att vi ska göra med all denna information, alla dessa negativa profetior? Det enda det gör är att skapa stress och ångest hos folk, åt saker de inte kan påverka (saker som inte heller alltid är sanna, falska profeter osv). Denna ångest kan både leda till handlingsförlamning och även döda glädjen i tron.
Ursäkta mig om jag skapar ångest och stress. Naturligtvis är det inte välsignat om det leder till handlingsförlamning och dödar glädjen.
Vi behandlade en del saker i forumtråden om helgelse:
https://www.kristendate.se/templates/sections/community/forum/thread.aspx?topic=16748
Där talade vi om att det finns synd och att vi inte ska synda på nåden.

Här kommer ett klipp från Världe idag:

Den kristna församlingen bygger på apostlarnas och profeternas grundval.

Profetens funktion är att välsigna, uppbygga, uppmuntra och stärka tron. När församlingar och troende hamnar i modlöshet och förvirring, misströstan och otro, beror det ofta på att den profetiska funktionen inte fungerar i församlingen.

En annan viktig profetisk funktion är att ge vägledning och inriktning. Profeten har också en uppgift att varna och avslöja synd. Att peka på irrläror och skadliga sidovägar. Den uppgiften måste dock hanteras med största varsamhet och det måste bygga på ett förtroendekapital bland Guds folk.
https://www.varldenidag.se/ledare/viktigt-att-profetiska-tjansten-fungerar/BbbphE!3WcEZIhz1rSq2xWAfV7fmA/
Frid
Anonym
#10. Publicerat 2020-07-05 av Anonym
Jag skrev ut det mesta av vad Steve Hill sa, och han menar att allt var från Jesus. Ska vi pröva hans ord med Bibeln?

Han säger:
"När var senaste gången du stod där bakom din helgade talarstol och varnade folket, varnade fåren, att det finns en bottenlös klyfta, ett hål, en brinnande avgrund som de kan falla ner i?
När var den senaste gången du sa: ”Synd skiljer dig från Gud?”"

Mina frågor:
Steve menar att alla fåren, de redan frälsta, måste konstinuerligt varnas för helvetet som de kan falla ner i.
Och han menar att synd skiljer oss från Gud.
- Är inte kristna räddade från helvetet? Varför ska de ständigt varnas för att komma till helvetet?
- Synd skiljer människan från Gud. Jesus tog all vår synd i sig upp på korset. Ska kristna gå med ständig rädsla att hamna i helvetet för att de inte kan leva i fullkomlighet? Kan varje synd skilja den kristne från Gud och leda till helvetet?
Synden som leder till helvetet är separationen från Gud och den egna orättfärdiga positionen som ofrälst syndare. Och synd som leder tillbaka till den positionen.

Han säger:
"..det kommer en domens dag, Kristi domstol. Då vi kommer att dömas för de ord som vår mun har talat, för allt vi gjort med våra liv. Vi kommer att bli dömda."

Min fråga:
Hur stämmer Steve Hills ord med Joh. 3:16-18?
"Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte trott på Guds enfödde Sons namn."

forts...
Höstlöv säger: Cyklar hem i fantastisk solnedgång med rapsfält som just börjar färga fälten smått gula & gläds över allt som är positivt. Tacka Herren i allt!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen