snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-05-17 av Anonym.
Moral utan förpliktelse
Vad jag minns har Expressen sålt porr-reklam sedan Bo Strömstedts tid. Nu gör man stort nummer av Paulo Robertos sexköp fast man själva gör reklam för all sorts liderlighet. Vetinte om Aftonblad är bättre.
B l a "Snuskigaste filmerna på Netflix – för en het kväll " Expressen
Expressen kan ju gå och köpa sin Torsk på närmaste mathandel.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-05-17 av Anonym
Vad jag minns har Expressen sålt porr-reklam sedan Bo Strömstedts tid. Nu gör man stort nummer av Paulo Robertos sexköp fast man själva gör reklam för all sorts liderlighet. Vetinte om Aftonblad är bättre.
B l a "Snuskigaste filmerna på Netflix – för en het kväll " Expressen
Expressen kan ju gå och köpa sin Torsk på närmaste mathandel.
Jag försvarar varken P.Rs agerande eller Expressens porreklam, men det är ligger inte i samma kategori. Bägge sakerna är naturligtvis klandervärt, moraliskt sett. Expressens agerande är dock inte olagligt. Det är däremot P.Rs. Hans varumärke är dessutom förknippat med idrott och hälsa, så visst skorrar det illa, men Expressen har jag inga höga förväntningar på. Hade P.R. gjort en porrfilm, och Expressen angripit honom utifrån moral, hade det mer liknat hyckleri, och det hade lättare att ta till sig det du skriver. Fortfarande vore då problemet att P.R. har en hälsoprofil. Jag misstänker att P.Rs beteende är mycket vanligare i kändesvärlden än vi förstår. Nu råkar det vara han som blev påkommen. Hade Expressen inte skrivit om det, hade de fått en massa skit för det. Det är ju dessutom det här de lever av.
Anonym
#2. Publicerat 2020-05-17 av Anonym
Förstår ditt resonemang Rangnar, men olagligt eller inte är ju politik/moral.
Anonym
#3. Publicerat 2020-05-20 av Anonym
Anonym
#4. Publicerat 2020-06-05 av Anonym
Nu har en Kristen "profil " köpt sex. Expressen skriver nog inte om det om de ens vet vem det det är,kanske har han för lite nyhetsvärde?
Anonym
#5. Publicerat 2020-06-05 av Anonym
De vet allt vem det är. Det är ute, en person som varit i hetluften förut T.D.

Kommer ihåg när person var "mer inne" på 90-talet. Många som lyssnade på honom då.
Anonym
#6. Publicerat 2020-06-05 av Anonym
Känd både som kyrkoprofil, mediaprofil och politiker. Flashback kokar just nu av berättelser om "kristna knäppskallar" pga att T.D. åkt fast.
Med tanke på vilka frågor han främst engagerade sig i är han grymt dubbelmoralisk.
snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen