Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-04-25 av Anonym.
Vad vet du om vacciner?

För den som vill veta mer om vacciner är detta ett ypperligt tillfälle. Ett amerikanskt kristet par har gjort en faktaspäckad dokumentärserie som visas på nätet nu, ett avsnitt per dygn. Just nu visas del tre. Mycket lärorikt. Visste du att celler från mänskliga aborterade foster används i vacciner? Eller att toxiska ämnen ingår i vacciner, däribland aluminium och kvicksilver. Andra exempel på ingredienser är mänsklig avföring och celler från olika djur, t.ex aphjärna.

Det finns tydliga risker med vacciner, det har rapporterats om att de som vaccineras mot t.ex mässlingen eller röda hund blir smittbärare som ger en ny variant av dessa sjukdomar till icke vaccinerade. Andra biverkningar har visat sig vara autism, ADHD, funktionsstörningar, cancer. Enkla vacciner kan ge ett visst skydd. Men då det finns ekonomiska intressen bakom vaccinindustrin har man utvecklat kombivacciner som innehåller tre eller flera olika virus samtidigt. Detta ökar antalet komplikationer t.ex tarminflammation.

Dödligheten i de olika sjukdomar som vaccinerna ska skydda mot är väldigt låg, ca 0,1 procent. Dålig kost, usla sanitära förhållanden och miljö ökar risken att insjukna allvarligt men detta är ovanligt i utvecklade och fungerande samhällen. Faktum är att de som inte vaccineras bygger upp en naturlig immunitet som är långt mycket bättre och riskfriare än vacciner och bland annat ger skydd mot cancer. Dessutom har man aldrig mer än en enda sjukdom, t.ex mässlingen, per sjukdomstillfälle. Kombivacciner mot flera olika sjukdomar samtidigt är helt onaturligt vilket gör att kroppen reagerar.

https://newsvoice.se/2020/04/dokumentarserie-om-vacciner/

För att få folk att gå med på att vaccinera sig, bygger vaccinationsindustrin och deras medhjälpare medvetet på att skapa rädsla. Rädda människor är lätta att kontrollera.



Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-04-25 av Anonym
Anledningen till att det har inträffat så många fall av autism hos barn i USA är de enorma doser av tungmetaller som barnen får i sig där genom ett stort antal vacciner.

Vid 1 års ålder har barnen fått minst 41 doser av antikroppar och tungmetaller in i sina små kroppar. Vid 2 års ålder har de fått in minst 65 doser.
Det är galet mycket... Och det klarar inte deras små hjärnor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vaccination_policy_in_the_United_States

Sedan får vi inte glömma det som hände barn och ungdomar i Sverige, efter vaccineringen av Pandemrix vid svininfluensan 2009/2010, där så många fick narkolepsi.
Men den vaccinen hann de inte testa, i paniken att snabbt vaccinera alla.

Jag känner en ung kille som vaccinerades då, och han blev jättesjuk ändå.
I en månad var han sjuk och han hade runt 40 grader varje dag i tre veckor. Han fick lunginflammation och vatten i lungan. De var hos läkare sju gånger..
Tillit
#2. Publicerat 2020-04-27 av Tillit
Anledningen till att det har inträffat så många fall av autism hos barn i USA är de enorma doser av tungmetaller som barnen får i sig där genom ett stort antal vacciner.

Vid 1 års ålder har barnen fått minst 41 doser av antikroppar och tungmetaller in i sina små kroppar. Vid 2 års ålder har de fått in minst 65 doser.
Det är galet mycket... Och det klarar inte deras små hjärnor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vaccination_policy_in_the_United_States

Sedan får vi inte glömma det som hände barn och ungdomar i Sverige, efter vaccineringen av Pandemrix vid svininfluensan 2009/2010, där så många fick narkolepsi.
Men den vaccinen hann de inte testa, i paniken att snabbt vaccinera alla.

Jag känner en ung kille som vaccinerades då, och han blev jättesjuk ändå.
I en månad var han sjuk och han hade runt 40 grader varje dag i tre veckor. Han fick lunginflammation och vatten i lungan. De var hos läkare sju gånger..
Vet inte... Blir även tveksam till den antivaccininställning som frodas. Vaccin räddar trots allt väldigt många liv, men det som togs fram vid svininfluensan var förstås inte bra och risken finns att det upprepas nu då covid-19 skördar så många offer. Tittar vi på SCBs siffror så är det redan över 3000 som dött för tidigt på grund av covid-19. Just nu en bra bit över hundra per dag.

Min fästmö är mikrobiolog och har en autistisk son, så hon har förstås grottat ner sig väldigt mycket i detta. Hon säger att det finns ingen evidensbaserad studie överhuvudtaget som kopplar autism med vaccin. Bara en men den är inte alls tillförlitlig utan snarare ytterst diskutabel. Så om du har fakta på det du säger så vill jag jättegärna se dem. Jag förstår det principiella problemet med så mycket vaccin, men samtidigt får vi i oss mer tungmetaller genom att äta fisk (vilket är bra) än vad vi får i oss genom de vaccin vi tar. För egen del är det en gång på tio år, eller mindre, men ändå.

När det gäller covid-19? Vad är alternativet? Jag menar inte ett hastigt framtaget, men ska vi uppmana folk att avstå trots konsekvenserna av att inte göra det? Vårdpersonal som inte tar vaccin kan ju inte ens behandla vanlig säsongsinfluensa utan rymddräkt.
Growitz
#3. Publicerat 2020-04-27 av Growitz
Anledningen till att det har inträffat så många fall av autism hos barn i USA är de enorma doser av tungmetaller som barnen får i sig där genom ett stort antal vacciner.

Vid 1 års ålder har barnen fått minst 41 doser av antikroppar och tungmetaller in i sina små kroppar. Vid 2 års ålder har de fått in minst 65 doser.
Det är galet mycket... Och det klarar inte deras små hjärnor.

https://en.wikipedia.org/wiki/Vaccination_policy_in_the_United_States

Sedan får vi inte glömma det som hände barn och ungdomar i Sverige, efter vaccineringen av Pandemrix vid svininfluensan 2009/2010, där så många fick narkolepsi.
Men den vaccinen hann de inte testa, i paniken att snabbt vaccinera alla.

Jag känner en ung kille som vaccinerades då, och han blev jättesjuk ändå.
I en månad var han sjuk och han hade runt 40 grader varje dag i tre veckor. Han fick lunginflammation och vatten i lungan. De var hos läkare sju gånger..
Detta med autism bland barn och vaccinering är INTE SANNT. Det har gjorts en studie där man har kollad på över 130 studier som har gjorts på vaccinering och autism blan barn. Det denna studie kom fram till var att bland barn utan vaccinering så var 479 av 100000 autistiska medans bland vaccinerade Barn var det 439 av 100000 barn. Studien hade ett underlag på över 10 miljoner barn.

När det gäller aluminium så är det mera aluminium i bröstmjölk eller eller brötmjölks ersättning än det är vaccinera.
Anonym
#4. Publicerat 2020-04-27 av Anonym
Mellan 31:35-37:00 handlar det om autism av vaccinerna.

https://www.youtube.com/watch?v=2MQlIpJ2lmM
Anonym
#5. Publicerat 2020-04-27 av Anonym
Vet inte... Blir även tveksam till den antivaccininställning som frodas. Vaccin räddar trots allt väldigt många liv, men det som togs fram vid svininfluensan var förstås inte bra och risken finns att det upprepas nu då covid-19 skördar så många offer. Tittar vi på SCBs siffror så är det redan över 3000 som dött för tidigt på grund av covid-19. Just nu en bra bit över hundra per dag.

Min fästmö är mikrobiolog och har en autistisk son, så hon har förstås grottat ner sig väldigt mycket i detta. Hon säger att det finns ingen evidensbaserad studie överhuvudtaget som kopplar autism med vaccin. Bara en men den är inte alls tillförlitlig utan snarare ytterst diskutabel. Så om du har fakta på det du säger så vill jag jättegärna se dem. Jag förstår det principiella problemet med så mycket vaccin, men samtidigt får vi i oss mer tungmetaller genom att äta fisk (vilket är bra) än vad vi får i oss genom de vaccin vi tar. För egen del är det en gång på tio år, eller mindre, men ändå.

När det gäller covid-19? Vad är alternativet? Jag menar inte ett hastigt framtaget, men ska vi uppmana folk att avstå trots konsekvenserna av att inte göra det? Vårdpersonal som inte tar vaccin kan ju inte ens behandla vanlig säsongsinfluensa utan rymddräkt.
Jag tänker så här, nu...att det viktigaste är att ta reda på all fakta först, vad vaccinerna innehåller helt och fullt, och hur omfattande testerna är innan man vaccinerar.
Paniken att snabbt ta fram vaccinet till svininfluensan gjorde att man inte hann testa den. Man vet ju idag vad i vaccinet som orsakade narkolepsin.
En masshysteri gör lätt att folk i panik köar för att få "beskydd".
Det är inte konstigt alls. Det skapas fruktan.. Men många vägrade ta Pandemrix-vaccinet då, och man har sett att många som vaccinerade sig ändå blev minst lika sjuka.
Vi får se hur det blir med detta vaccin.. Säsongsinfluensan och säsongsvaccinet kan nog inte jämföras med denna.
SweKiwi
#6. Publicerat 2020-05-03 av SweKiwi
När det gäller att framföra konspirationsteorier i diskussionsgrupper, så tror jag att denna sajt är tvåa i Sverige – efter ökända Flashback.

Här frodas idéer om 11 september-attentaten, månlandningarna, judar som styr världen, 5G-master som orsakar coronaviruset... Wow. Lyckligtvis är det endast få personer här som tror på dessa saker, men när det gäller vaccinationer så brukar tröskeln sänkas.

Det största problemet med vaccinationer är att de har blivit offer för sina egna framgångar. Vaccinationer har gjort att färre människor dör eller blir skadade av sjukdomar. Men en del anser då att eftersom färre människor dör eller blir skadade av sjukdomar, varför vaccinera? Ser ni problemet?

Ett annat problem är att folk i allmänhet inte verkar förstå att vaccinationer inte är något mirakelmedel. Det finns det ingen medicin som är. Har du ont i ryggen och tar en värktablett, så innebär det inte automatiskt att ryggvärken försvinner. Det finns flera faktorer som spelar in i hur vi mår: Kroppsvikt, genetik, livsföring, psykisk ohälsa, tidigare sjukdomar...

Likadant är det med vacciner: De är inte hundraprocentiga. Vissa får du ta två gånger innan de ger tillräcklig effekt. Andra behöver du ta regelbundet för att »fylla på förrådet«. Och ja, du kan må dåligt av vissa! För tanken med vacciner är ju att sätta igång immunförsvaret, att lära det att komma ihåg hur en sjukdom ser ut så att det kan hantera det om det stöter på sjukdomen i framtiden. Precis som om du hade drabbats av sjukdomen på vanligt vis, men vacciner gör att du oftast slipper drabbas fullt ut.

Så anekdotiska historier om att »min kompis blev jättesjuk, trots att han tog vaccinet« är inte ovanliga eller konstiga. Antingen fungerade inte vaccinet fullt ut (eller alls), eller så var det en reaktion.

När det sedan gäller innehållet i vacciner, så är det roligt att folk verkar kunna stoppa i sig allt möjligt – vare sig det gäller snabbmat eller något som ens favoritinstagrammare har tipsat om – till vardags utan att fundera så mycket på det, men när en medicinskt kunnig profession (läs: läkare och sjuksköterskor) rekommenderar något som sägs vara bra för hälsan, då ska man minsann lusläsa innehållsförteckningen... Och så tror folk att de blir experter, för att de har googlat runt på nätet och sett någon »dokumentärfilm« på YouTube.

/ Kiwi
Anonym
#7. Publicerat 2020-05-03 av Anonym
När det gäller att framföra konspirationsteorier i diskussionsgrupper, så tror jag att denna sajt är tvåa i Sverige – efter ökända Flashback.

Här frodas idéer om 11 september-attentaten, månlandningarna, judar som styr världen, 5G-master som orsakar coronaviruset... Wow. Lyckligtvis är det endast få personer här som tror på dessa saker, men när det gäller vaccinationer så brukar tröskeln sänkas.

Det största problemet med vaccinationer är att de har blivit offer för sina egna framgångar. Vaccinationer har gjort att färre människor dör eller blir skadade av sjukdomar. Men en del anser då att eftersom färre människor dör eller blir skadade av sjukdomar, varför vaccinera? Ser ni problemet?

Ett annat problem är att folk i allmänhet inte verkar förstå att vaccinationer inte är något mirakelmedel. Det finns det ingen medicin som är. Har du ont i ryggen och tar en värktablett, så innebär det inte automatiskt att ryggvärken försvinner. Det finns flera faktorer som spelar in i hur vi mår: Kroppsvikt, genetik, livsföring, psykisk ohälsa, tidigare sjukdomar...

Likadant är det med vacciner: De är inte hundraprocentiga. Vissa får du ta två gånger innan de ger tillräcklig effekt. Andra behöver du ta regelbundet för att »fylla på förrådet«. Och ja, du kan må dåligt av vissa! För tanken med vacciner är ju att sätta igång immunförsvaret, att lära det att komma ihåg hur en sjukdom ser ut så att det kan hantera det om det stöter på sjukdomen i framtiden. Precis som om du hade drabbats av sjukdomen på vanligt vis, men vacciner gör att du oftast slipper drabbas fullt ut.

Så anekdotiska historier om att »min kompis blev jättesjuk, trots att han tog vaccinet« är inte ovanliga eller konstiga. Antingen fungerade inte vaccinet fullt ut (eller alls), eller så var det en reaktion.

När det sedan gäller innehållet i vacciner, så är det roligt att folk verkar kunna stoppa i sig allt möjligt – vare sig det gäller snabbmat eller något som ens favoritinstagrammare har tipsat om – till vardags utan att fundera så mycket på det, men när en medicinskt kunnig profession (läs: läkare och sjuksköterskor) rekommenderar något som sägs vara bra för hälsan, då ska man minsann lusläsa innehållsförteckningen... Och så tror folk att de blir experter, för att de har googlat runt på nätet och sett någon »dokumentärfilm« på YouTube.

/ Kiwi
Så du kan inte alls se sambandet mellan det stora antal av vaccinationer som de små barnen i USA får, och den stora mängden tungmetaller i förhållande till deras lilla kroppsvikt?
Och där har du all kunskap som behövs..? Fast läkare ser sambandet mellan orsaken och konsekvenser?

Och det finns ingen "industri" som kan tjäna enorma pengar på massvaccinationer?
Alltså, det finns inga sådana "krafter" bakom, utan enbart välvilja..och sedan kommer förmögenheterna som en bonus på köpet för välviljan?
SweKiwi
#8. Publicerat 2020-05-03 av SweKiwi
Så du kan inte alls se sambandet mellan det stora antal av vaccinationer som de små barnen i USA får, och den stora mängden tungmetaller i förhållande till deras lilla kroppsvikt?
Och där har du all kunskap som behövs..? Fast läkare ser sambandet mellan orsaken och konsekvenser?

Och det finns ingen "industri" som kan tjäna enorma pengar på massvaccinationer?
Alltså, det finns inga sådana "krafter" bakom, utan enbart välvilja..och sedan kommer förmögenheterna som en bonus på köpet för välviljan?
O herregud, det var alltså meningen att jag skulle skriva en uppsats?

Jag gjorde ett inlägg som lite motvikt mot de vanliga missförstånd som finns kring vacciner, och som en del har gjort uttryck för i tråden. Det innebär inte att jag täckte precis varenda liten aspekt.

Det sista först: Ja, det finns folk som tjänar pengar på vaccinationer, oavsett om de sker som regelbundna och rekommenderade eller som massvaccinationer. Det finns även folk som tjänar pengar på att folk ska ha någonstans att bo. Det finns folk som tjänar pengar på att folk ska äta, ska sova, ska resa, ska ha skor på fötterna – ja, det finns (otroligt nog) till och med folk som tjänar pengar på att folk dör! Googla »begravningsentreprenör« så får du se.

Då är i stället frågan om incitamentet för att tjäna pengar på vaccinationer gör att företag tar till oetiska metoder för att så långt möjligt skapa vaccin, även om dessa inte behövs. Och på den frågan kan nog varken du eller jag säga så mycket. Det tar nämligen inte så lång tid i en sådan diskussion innan någon viftar med »bevis« på att det finns ett botemedel mot cancer, men att de giriga läkemedelsföretagen undanhåller mänskligheten detta för att kunna tjäna mer pengar på cellgifter och annat som ser till att folk blir »lagom« friska. Dvs friska nog för att överleva och kunna fortsätta betala för att få leva, men ändå sjuka så att deras behov av cellgifter inte ska upphöra.

Jag vänder mig i stället mot det som vi faktiskt har en hyfsad god uppfattning om, nämligen det du tar upp i början. Får barn i sig en massa tungmetaller när de får sina vaccinationer?

Till att börja med är själva begreppet »tungmetall« smått meningslöst. Definitionsmässigt är en tungmetall en metall som har en densitet högre än runt fem ton per kubikmeter, vilket innebär att i princip alla metaller är tungmetaller...
SweKiwi
#9. Publicerat 2020-05-03 av SweKiwi
Men okej, vilka metaller får man i sig via vaccin? Och varför finns det metaller i vaccin?

Metallerna finns för att förgifta människor långsamt och göra dem mer mottagliga för Den Nya Världsordningen. Eller så finns dem av andra skäl... Man kan läsa om ämnena och deras verkan här. Kortfattat handlar det oftast om att göra vaccinet effektivare eller andra, förståeliga skäl.

På ett sätt kan jag förstå att folk blir lite fundersamma när de hör att vaccin innehåller aluminium eller kvicksilver. Det är ju giftiga saker! Men på ett annat är jag smått besviken över att människor inte har lärt sig att allt beror på dosen. Allt är giftigt, om man bara tar det i tillräcklig mängd. Och den mängden varierar beroende på vilket ämne vi pratar om.

Jämför man mängden aluminium i ett vanligt vaccin, så är den mängden väldigt låg. Beroende på kost, så får barnet troligen i sig lika mycket eller mer genom födan sett under ett par dagar eller en vecka.

Men är det bra att få i sig mer aluminium då, även om man nu får det mesta via kosten? Vore det inte bättre att stoppa intaget så mycket det går?

Det är då vi kommer till risk kontra nytta. För nyttan med att ta vaccinet, och kanske få skydd mot flera olika sjukdomar, är större än risken att få någon komplikation i form av exempelvis en allergisk reaktion.

Det är allmänt känt att Alvedon kan ge leverskador. Då handlar det oftast om överdriven konsumtion, men ändå: Risken finns där. Den noteras tydligt i bipacksedeln. Men om jag behöver smärtlindring för mitt ryggskott så att jag kan röra mig (eftersom det är bättre att röra sig vid ryggskott än att bara ligga helt still), så överväger nyttan med tabletten riskerna.

Och nyttan med vaccinerna överväger i de allra flesta fall riskerna med dem. I de fall risken är högre, exempelvis om man är allergisk mot någon ingrediens eller har en medfödd sjukdom som gör att man är känsligare för vissa saker, så blir det färre vaccinationer eller inga alls.

/ Kiwi
Anonym
#10. Publicerat 2020-05-03 av Anonym
Nejdå, du behövde inte skriva en uppsats. Du behövde inte ens svara, om du inte orkade eller ville.
Jag ställde ett par frågor, enbart för att höra hur du tänker.
Och nu har du talat om det.
Sommarsol säger: " Herrens ögon överfar hela jorden, för att han med sin kraft ska bistå dem som med sina hjärtan ger sig hän åt honom "
Skriv Skriv här Skriv i megafonen