Rosie säger: Hej! Är du frälst? Ja då vill du förbli i Kristus och hans ord och följer dem. Då ska Kristus aldrig någonsin överge dig! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2020-04-05 av Anonym.
Kristendomen - En Irrlära
Lektion 3: Kristendomen - En Irrlära

Kan det va så illa att det som står i Uppenbarelseboken 12:9 verkligen stämmer.
"Och den store draken, den gamle ormen som kallas Djävul och Satan och som förleder hela världen.."
Hela världen innebär 100%. Alltså har vi alla, var och en, vid något tillfälle blivit bedragna av denna orm. Värt att tänka på, att ingen har kommit undan.

Är det så illa att Kristendomen har blivit så förvanskad att den kan ses som en Irrlära?

I min tredje och mest omfattande lektion, Kristendomen - En Irrlära, tar jag bla upp frågor som:
- Dog Jesus för hela världen eller enbart för sitt folk, de färgade Israeliterna?
- Blev Paulus lurad och bedragen utav Satan ute i öknen på vägen mot Damaskuks?
- Är uppryckelsen en demonisk lögn fran Satan förmedlad via Paulus?
mm.

-Relevanta frågor kan ställas till mig via den mail som finns redovisat på min YouTubekanal.

Jag ska försöka att i mån av tid svara så fort jag har möjlighet. Att ge mig in i långa diskussioner här på forumet har jag tyvärr inte tid och möjlighet till.

Denna lektion har tagit över 8 månader att ta fram och sammanställa. Jag har inte möjlighet att göra någon skriftlig sammanfattning och publicera här på forumet som vissa efterfrågar. Ni får helt enkelt lägga ner den tid som behövs för att gå igenom det jag har att förmedla.

Vem som tar till sig detta budskap och vem som väljer att förkasta det lägger jag inget värde i.
Vår himmelske Fader, YAHWEH, väljer själv ut vem Han vill ge insiktens och förståndets ande till så att denna kan ta till sig detta. Många är kallade, få är utvalda. Är du en av dem?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2020-04-05 av Anonym
Jag vet sedan tidigare att du inte är mottaglig för någon som helst tillrättavisning. Jag vill ändå uttrycka min sorg över att se dig så fullständigt kasta bort ditt liv på att förmedla en egen irrlära. Det räckte med en minut av din video, nånstans mitt i, för att se att du fullständigt missförstått alltihop.

I denna din trådstart finns också exempel på hur du misstolkar ordet. Att satan förleder "hela världen" betyder ju ingenting annat än just det - att han förleder världen. Men vi som kommit till Kristus och är kända av honom, vi har av honom tagits ut ur världen. Johannesevangeliet 15:19.
Anonym
#2. Publicerat 2020-04-05 av Anonym
Jag vet sedan tidigare att du inte är mottaglig för någon som helst tillrättavisning. Jag vill ändå uttrycka min sorg över att se dig så fullständigt kasta bort ditt liv på att förmedla en egen irrlära. Det räckte med en minut av din video, nånstans mitt i, för att se att du fullständigt missförstått alltihop.

I denna din trådstart finns också exempel på hur du misstolkar ordet. Att satan förleder "hela världen" betyder ju ingenting annat än just det - att han förleder världen. Men vi som kommit till Kristus och är kända av honom, vi har av honom tagits ut ur världen. Johannesevangeliet 15:19.
Jag känner också en sorg över detta..och samtidigt blir jag beklämd över att det han säger sprids och "evangeliseras"...som om det vore ett sant evangelium.
"Skulle Gud ha sagt..?"

Man får be att människor som läser eller lyssnar får beskydd och verkligen hör Andens röst. För villoläror kan så in förvirring i sinnet..och få människor att börja tvivla på sanningen.
Anonym
#3. Publicerat 2020-04-14 av Anonym
Jag vet sedan tidigare att du inte är mottaglig för någon som helst tillrättavisning. Jag vill ändå uttrycka min sorg över att se dig så fullständigt kasta bort ditt liv på att förmedla en egen irrlära. Det räckte med en minut av din video, nånstans mitt i, för att se att du fullständigt missförstått alltihop.

I denna din trådstart finns också exempel på hur du misstolkar ordet. Att satan förleder "hela världen" betyder ju ingenting annat än just det - att han förleder världen. Men vi som kommit till Kristus och är kända av honom, vi har av honom tagits ut ur världen. Johannesevangeliet 15:19.
Detta är en genomgång på över 3 timmar och du tar dig tiden att se någon slumpmässig minut mitt i och på det gör du din bedömning!?? Fantastisk! Den kristna självgodheten och arrogansen är tydligen bottenlös! Men det gör ingenting.

Johannes 15;19
18 Om världen hatar er, ska ni veta att den har hatat mig före er[a]. 19 Hade ni tillhört världen, skulle världen ha älskat er som sina egna. Men ni tillhör inte världen, utan jag har utvalt er och tagit er ut ur världen. Därför hatar världen er.

Här talar Yahshua till sina lärjungar! Inte till er kristna! Ni tror att allt som skrivits i Bibeln talar om er eller till er. Så är det inte, och heller inte i detta fallet. Man måste hålla reda på vem som talar till vem och under vilka omständigheter. Yahshua hade utvalt sina 12 lärjungar (inte 13 lärjungar. Så glöm Paulus) och dessa 12 var i sinnet inte i denna världen för de gladdes inte över världsliga tillgångar eller nöjen, men de var fortfarande en del utav denna världen rent fysiskt. Precis som ni och vi alla är i dag. Här och nu. Visa mig en enda kristen som inte gläder sig över världsliga tillgångar! Finns inte!! Det är bara att kolla igenom de profiler som finns här på KD så får man en god uppfattning om hur läget är bland er kristna. Ni är precis samma skrot och korn som vanligt folk som ni sätter er över och kallar för förtappade.

Ni slänger skit på Hulda för att hon är med i Jehovas Vittne medens ni själva håller på med er avgudadyrkan och hedniska traditioner. Snacka om att kasta sten i glashus. Var det inte någon som sa att man skulle ta bjälken ur sitt eget öga innan man talar om att ta flisan ur sin broders öga!? Kanske läge att börja tillämpa det först. Kristendomen är en precis lika stor sekt som JW. Det märks om inte annat här inne. När de självutnämnda åsiktspoliserna höjer varningens finger och försöker att spänna ögonen i alla som inte delar era tankegångar eller ideologier. "Ställ in er i ledet!!"

Tack, men nej tack! Jag kräver att få tänka självständigt. Och om det stör någon av er!? So What!!!?
Anonym
#4. Publicerat 2020-04-14 av Anonym
Jag känner också en sorg över detta..och samtidigt blir jag beklämd över att det han säger sprids och "evangeliseras"...som om det vore ett sant evangelium.
"Skulle Gud ha sagt..?"

Man får be att människor som läser eller lyssnar får beskydd och verkligen hör Andens röst. För villoläror kan så in förvirring i sinnet..och få människor att börja tvivla på sanningen.
Och den sanningen sitter förståss du på, om jag tolkar dig rätt!?
Har du ens någon tanke om de motsägelser som jag tar upp i videon? Om vad som hände med Paulus på väg till Damaskus? Om definitionen av "Inspirerad skrift"? Om lögnen om "Uppryckelsen"!? mm mm.

Nä. Tänkte väl det. För det skulle ju innebära att du måste lägga tid på att se videon och försöka att till dig vad jag framför för att kunna bemöta det hela på ett sakligt sätt. Men det kanske inte du behöver, som är så kunnig.

ANDRA SAMLINGEN: 375 av Salomos ordspråk

kap 12:15
15En dåres väg är rätt i hans egna ögon,
men den som är vis lyssnar på råd
Anonym
#5. Publicerat 2020-04-14 av Anonym


Ni slänger skit på Hulda för att hon är med i Jehovas Vittne medens ni själva håller på med er avgudadyrkan och hedniska traditioner. Snacka om att kasta sten i glashus. Var det inte någon som sa att man skulle ta bjälken ur sitt eget öga innan man talar om att ta flisan ur sin broders öga!? Kanske läge att börja tillämpa det först. Kristendomen är en precis lika stor sekt som JW. Det märks om inte annat här inne. När de självutnämnda åsiktspoliserna höjer varningens finger och försöker att spänna ögonen i alla som inte delar era tankegångar eller ideologier. "Ställ in er i ledet!!"
Tack, men nej tack! Jag kräver att få tänka självständigt. Och om det stör någon av er!? So What!!!?



Tack! Äntligen någon annan som vågar reagera och ta bladet från munnen! Och som väntat kommer personliga påhoppen direkt. Håller med om att kristendomen har urartat till en irrlära bigtime, och det finns bevis här på forumet. Avfallet är påtagligt och utbrett. Därmed inte sagt att jag håller med dig i din lära dock.

Jag förundras över hur man som självutnämnd "expertlärare" kan hävda sin egen överandligt flummiga tolkning av Bibeln som den enda rätta "Sanningen" och tvinga den på andra, och sen skjuta vilt omkring sig så fort någon protesterar eller vågar uttrycka en annan åsik, eller bara har en egen åsikt. Inte så konstigt att inga nya människor vågar sig in på forumet...?

Att vara så förmäten att tro att man kan ställa sig över Gud och inbilla sig själv man har förstått alla profetior och sammanställt hela Bibeln, och är den ende i hela världen som tolkar Bibelns budskap som Gud avsett? Endast dåren tror sig veta allt.
Anonym
#6. Publicerat 2020-04-14 av Anonym
Denna undervisning är inte från Gud, inte ett enda ord är givet ovanifrån, det är helt och fullt människotankar ur vilka en undervisning formats som, medvetet eller omedvetet, talar mörker.

Oavsett om det jag nu säger tas emot här som dårskap från "en som vet allt", måste jag säga det.
Lyssna inte på dessa Youtube-lektioner, låt dig inte förföras av antikrists budskap i tiden. Jag ber dig som läser; Vänd dig bort från allt detta som utmålas,ex. "Paulus som möter en demon på Damaskusvägen" (inte Jesus). "Paulus undervisning är demonstyrd, och så även Ananias..." Läran förkastar även Guds offer för hela världen en gång för alla... för Alla.

Jag lyssnade en timme och bad hela tiden över det jag hörde uttalas av denna man. Det jag hörde var MÖRKER.

"Den som lever i sanningen kommer till ljuset, för att det ska bli uppenbart att hans gärningar är gjorda i Gud."
Anonym
#7. Publicerat 2020-04-14 av Anonym
Och den sanningen sitter förståss du på, om jag tolkar dig rätt!?
Har du ens någon tanke om de motsägelser som jag tar upp i videon? Om vad som hände med Paulus på väg till Damaskus? Om definitionen av "Inspirerad skrift"? Om lögnen om "Uppryckelsen"!? mm mm.

Nä. Tänkte väl det. För det skulle ju innebära att du måste lägga tid på att se videon och försöka att till dig vad jag framför för att kunna bemöta det hela på ett sakligt sätt. Men det kanske inte du behöver, som är så kunnig.

ANDRA SAMLINGEN: 375 av Salomos ordspråk

kap 12:15
15En dåres väg är rätt i hans egna ögon,
men den som är vis lyssnar på råd
Jag har inte hunnit se hela din undervisning på tre timmar, men har så långt jag sett några frågor?

1. Varnar inte Jesus lärjungarna för falska messiagestalter i Matt 24? På Damaskusvägen syntes väl ingen gestalt? Och Paulus predikade väl inte för folket i Damaskus att de skull gå ut i öknen, dvs på vägen till Damaskus för att se Messias? Predikade inte han likt de övriga apostlarna att Jesus var i himlen? För Jesus talar ju om sin återkomst, och inte trodde väl Paulus att hans möte med Herren innebar att Jesus kommit tillbaka?

2. Om Pauli evangelium, att Jesus dött för alla människor, är falsk, innebär det då inte att han som jude var bedragen? Gäller inte detsamma juden Barnabas samt hela församlingen i Jerusalem tillsammans med Jakob, Petrus och de övriga judiska ledarna? Alla dessa trodde Pauli evangelium. Och Petrus som hade hört Jesu ord personligen, och som först trodde enligt hur du verkar tro, fick en syn om att Gud accepterade alla hedningar genom Jesu offer, varför han blev ledd av "anden" till Korneli hus, dvs en hedning, och predikade evangelium för dem till frälsning. Det var alltså fel, för att synen i själva verket var från Satan?

3. Vad innebär det att Jesus med sitt blod "friköpt människor åt Gud av alla stammar och språk och länder och folk (Upp 5:9)? Dessa folk och stammar kan inte omfatta endast Israels stammar. Det kan inte heller syfta på att Israeliter finns bland dessa folk. Dessa stammar (Upp 7:9) är distinkta från Israels tolv stammar (Upp 7:4). Uppenbarelseboken är skriven av apostlen Johannes - en jude som likt Petrus vandrade med Jesus och hörde hans ord. Var han också bedragen, likt Petrus?
Anonym
#8. Publicerat 2020-04-14 av Anonym
1. Ni slänger skit på Hulda för att hon är med i Jehovas Vittne 2.medens ni själva håller på med er avgudadyrkan och hedniska traditioner. Snacka om att kasta sten i glashus. Var det inte någon som sa att man skulle ta bjälken ur sitt eget öga innan man talar om att ta flisan ur sin broders öga!? Kanske läge att börja tillämpa det först. Kristendomen är en precis lika stor sekt som JW. Det märks om inte annat här inne. När de självutnämnda åsiktspoliserna höjer varningens finger och försöker att spänna ögonen i alla som inte delar era tankegångar eller ideologier. "Ställ in er i ledet!!"
1. Det vet väl du också att falsk lära leder fel eller? "Om en blid leder en blind faller båda i gropen"
2. Kan du beskriva vilka hedniska traditioner alla sk. kristna deltar i ?
Anonym
#9. Publicerat 2020-04-14 av Anonym
Yahshua hade utvalt sina 12 lärjungar (inte 13 lärjungar. Så glöm Paulus)

What!!!?
Du som anser dej ha den rätta läran, har du mågra lärjungar eller rensar du bara hjärnan?

Apg 15: 13 Några kringvandrande judiska andeutdrivare försökte sig också på att uttala Herren Jesu namn över dem som hade onda andar. De sade: "Jag besvär er vid den Jesus som Paulus predikar!" 14 Det var sju söner till en viss Skevas, en judisk överstepräst?, som gjorde så. 15 Men den onda anden svarade dem: "Jesus känner jag, och Paulus vet jag vem det är. Men vilka är ni?" 16 Och mannen med den onda anden kastade sig över dem, övermannade dem alla? och misshandlade dem så svårt att de flydde ur huset, nakna och blo
Anonym
#10. Publicerat 2020-04-14 av Anonym

ANDRA SAMLINGEN: 375 av Salomos ordspråk

kap 12:15
15En dåres väg är rätt i hans egna ögon,
men den som är vis lyssnar på råd
'

Allt kött är hö. Många här har nog fått så pass vishet genom Anden att man inte går på vilka vinkast som helst i läran.

Glöm din dröm, du har ingen chans med dina sagor!
Rosie säger: Hej! Är du frälst? Ja då vill du förbli i Kristus och hans ord och följer dem. Då ska Kristus aldrig någonsin överge dig! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen