Fluffig säger: En härlig lördag här i Åsa utanför Kungsbacka. Hade varit kul med en fika med nån som bor i närheten ?? Var välsignade alla idag.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Roffe
Skapat 2019-07-08 av Roffe, man, 76 år, Dalarnas län.
Är homosexualitet en trasighet?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2019-07-08 av Anonym
Jag kan inte hitta något att läsa om det, har du länkat rätt sida?
Anonym
#2. Publicerat 2019-07-08 av Anonym
Falu kommun hyr en lokal för förskoleverksamhet av Lugnetkyrkan, vars församling har en syn på homosexualitet som en trasighet. Nu ser kommunen över om samarbetet ska brytas och föräldrar till barn på förskolan är kritiska.

Jag är helt emot att kommunen ska ha ett samarbete med en frikyrka som inte står upp för homosexuellas rättigheter.

Förälder till barn på förskolan

Sayna Mostofizadeh
sayna.mostofizadeh@sverigesradio.se

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=7258135
Anonym
#4. Publicerat 2019-07-08 av Anonym
Falu kommun hyr en lokal för förskoleverksamhet av Lugnetkyrkan, vars församling har en syn på homosexualitet som en trasighet. Nu ser kommunen över om samarbetet ska brytas och föräldrar till barn på förskolan är kritiska.

Jag är helt emot att kommunen ska ha ett samarbete med en frikyrka som inte står upp för homosexuellas rättigheter.

Förälder till barn på förskolan

Sayna Mostofizadeh
sayna.mostofizadeh@sverigesradio.se

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=161&artikel=7258135
Som om det finns ett självklart samband mellan åsikten att homosexualitet är en "trasighet" och att inte värna dessas rättigheter.

Det låter lite som att säga att bara för att jag inte anser att Gud avsiktligt skapat somliga människor med t.ex. ryggmärgsbrock (utan att detta är en trasighet) så ställer jag inte upp på dessas rättigheter i samhället. Hm...
Anonym
#5. Publicerat 2019-07-08 av Anonym
Vad är homosexuellas "rättigheter"?

Vad är muslimernas "rättigheter"?

I vilka svenska lagars namn kan man hävda sina rättigheter...och hur långt kan man dra det?

Jag vet homosexuella som driver "hets mot folkgrupp" då de sprider sitt hat gentemot frikyrkorna, för att frikyrkorna inte håller med om och stöttar allt de vill göra....medan ingen får nämna något om deras attityder, liv och tro.
Likaså att muslimernas kan driva hat gentemot kristna m.fl. här i landet, för att de anser att andra är "de otrogna"...medan ingen får nämna något om deras attityder, liv och tro.

Det är skillnad på folk och folk...det syns tydligt.
Anonym
#6. Publicerat 2019-07-09 av Anonym
Att vara Muslim eller Homosexuel är deras rättigheter. Men hur tänker du??
LarsA
#7. Publicerat 2019-07-09 av LarsA
Är homosexualitet en trasighet?


Sveriges Regering och SIDA skall ju nu ge 1.5 Miljarder kronor i Bistånd till Palestinska Myndigheten och Hamas. Det innebär ju att Sverige stödjer organisationer som är Homofobiska och avrättar homosexuella personer.
De kan ju bli en fråga till Margot Wallström. Vilken av muslimska eller homosexuellas "rättigheter" är viktigast?

AllanE
#8. Publicerat 2019-07-09 av AllanE
Bara för att någon har en defekt, som t.ex. homosexualitet, finns det inget skäl att se ner ppå dessa människor. Snarare bör de stöttas, precis som t.ex. människor med Downs syndrom.
Men i den mån man kan bota defekten, bör man förstås göra det.

Att homosexualitet är en defekt är tydligt både för oss som tror på Bibeln som Guds ord, och för ateistister, som ser lagen om naturligt urval som det som för utvecklingen framåt.
Den som är homosexuell har automatiskt mindre sannolikhet att föra sina gener vidare, och har därför en defekt ut evolutionär synpunkt.
Anonym
#9. Publicerat 2019-07-09 av Anonym

EMASO - "Exposing Myths About Sexual Orientaton"

http://www.emaso.com/

Anonym
#10. Publicerat 2019-07-09 av Anonym
Att vara hetro homo bisexuel är helt normalt i naturen.
Kuskaper om detta finns det att ta del av.
Fluffig säger: En härlig lördag här i Åsa utanför Kungsbacka. Hade varit kul med en fika med nån som bor i närheten ?? Var välsignade alla idag.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen